Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 29 Мар 2020 09:01

"Китайския" концесионер на летище Пловдив с ново амплоа - ще бори коронавируси ако получи от държавата 375 милиона лева :D

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... to_kacane/

https://www.dnevnik.bg/biznes/2020/03/2 ... da_trugne/

Бързите тестове ще определят отпадането на мерките

По думите им така здравите българи ще се върнат на работа, а тези с положителна проба ще се изолират.
По този начин щетите за икономиката щели да бъдат много по-малки.

Кирил Петров и Асен Василев са изчислили, че тестването на цялото население ще струва на държавата около 375 милиона лева.

Според Василев за подготовка на подобен масов скрининг обаче са нужни 4 седмици.

Вижте повече в репортажа на Милена Енчева.

https://www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/189 ... u-kovid-19
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 30 Мар 2020 14:25

Един от частните благодетели на летище Пловдив ,олекна материално.Очаквам и други другари от "авиационния бизнес" да последват пътя му :D

Запорираха акциите и яхтата на Иво Прокопиев
Запорът е по искане на Комисията за противодействие на корупцията

Софийският градски съд е запорирал яхта и акции на издателя Иво Прокопиев. Делото е образувано на 14 февруари, а решението е от преди няколко дни, пише 24 часа.

Запорът е по искане на Комисията за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество.

https://trafficnews.bg/krimi/zaporiraha ... ev-173911/

... и малко от тук и там :

Кой е собственик на „Летище Пловдив”?

Компанията в началото е в ръцете на швейцарска фирма на покойния директор на "Кинтекс" Младен Мутафчийски, която всяка година прибираше тлъст наем като рентиер на нещо, било доскоро държавна собственост. Въпреки многократните преговори между държавата и него, до сделката за 8 млн. лева за откупуването на перона така и не се стига. След това дружеството попада в ръцете на издателя Иво Прокопиев, който по-късно го препродава на датска фирма. Следват няколко сделки, в които са замесени и офшорни фирми в Кипър, а в момента в борда на директорите са фирмата БК Проджект, Станислав Тачев и Анка Сарандева, последната е и представител на дружеството.

https://trafficnews.bg/temite-na-traffi ... ma-120280/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Делян » 30 Мар 2020 21:07

Уф, не ми се слуша за китайци точно сега.. :x
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4588
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 30 Мар 2020 22:07

Уф , и аз като им видя наглите физиономии ,се чудя ,за толкова прост ,ли си представят ЕЛЕКТОРАТА ! Жалко и за последния им репертоар ,който може да се определи ,като Пушкиновата -" Пир по време на чума".
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 31 Мар 2020 14:09

Ей , това C17 мина над нас сега и яко ме разтресе . А на bgradar гледам вече излиза и на картата и то от излитане . До скоро само като информация за самолетите в момента излизаше без да се показва на радара . След обратен завой отново над града и посока югоизток . Да не е контингент за Афганистан ? А дори и на flithradar излезе .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1007
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 31 Мар 2020 16:31

Ти сам си отговори ,при мисия ,военните не си включват/граждански/ транспондер /особенно при излитане и кацане/ :D

Тук военните са си публикували и една книжка на български за тяхната система ,ако се интерисуваш:
https://www.researchgate.net/publicatio ... OPOZNAVANE
, а тук системата за цивилните /граждански/ контрол на полетите :
https://en.wikipedia.org/wiki/Secondary ... ance_radar
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 01 Апр 2020 08:21

Доста за чете има :smt023
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1007
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 02 Апр 2020 07:28

concorde написа:Доста за чете има :smt023


На този европейски сайт е за лаици .За втората страница ,натисни >> :D

https://www.radartutorial.eu/13.ssr/!sr01.en.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот ADS-B » 02 Апр 2020 20:14

Тези самолети които не излизат на картата бградар, нямат(активиран) ADS-B. Няма нищо общо дали са военни или граждански. Във флайтрадар тези без ADS-B се засичат по друга технология - MLAT.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 507
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 03 Апр 2020 11:22

Напротив има си всичко .И то нов Globemaster :D Снощи след кацане в PDV , излетя за Otopeni.Метката излезе още при запуска и проследи рулирането , но в случая извърши междинно пребазиране а не военна задача.Military mode 3 and civil mode A are the same interrogation mode (hence often referred to as 3/A). It requests an identity used for air traffic control purposes. Since this identity is only 12 bits (constrained by the down link reply format - see later), there are only 4096 possible values. Values of mode 3/A codes to use in various regions are allocated by air traffic control authorities. The identity code value is set (as 4 octal digits) by the pilot, as directed by air traffic control instructions. The value may sometimes be changed during flight.
The other essential information required by air traffic control is obtained from the mode C interrogation, requesting the aircraft flight level. This is derived from the aircraft pressure altimeter or the radar altimeter.
Civil mode B and D, although originally defined, have never been used for civil ATC purposes. Hence, the present civil SSR system is usually referred to as SSR mode A/C. Not all aircraft transponders are able to reply to all modes of interrogation. Military aircraft transponders will reply to modes 1,2,3/A and many also have mode C capability. Civil transponders will not recognise Modes 1 and 2 but must recognise mode 3/A. Most will also have mode C capability.
The ground interrogator will change the interrogation modes made in a regular way – this is usually referred to as the interlace pattern. Usually civil SSR interrogators alternate mode A and C each interrogation– i.e. an AC interlace. Military interrogators may include mode 1 or 2 e.g. a 1AC2AC interlace. (Some military interrogators may interchange mode 1 and 2 each scan.)
Some military IFF systems (IFF Mk XII) also include mode 4. However, mode 4 uses very different formats. In particular, the uplink format consists of a sequence of many pulses that contain encryption data so that only aircraft carrying the correct decipher key can be recognised.
The P2 pulse, shown darkgreen colored in the pictures of the mode-table, is used for side lobe suppression purposes, as will be described later.
https://www.radartutorial.eu/13.ssr/sr06.en.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот ADS-B » 04 Апр 2020 09:12

Не бъркайте транспондера и режима в който работи с ADS-B фунционалността,която може да я имя, да я няма или да може да се изключва. Стремя се да не навлизам в технически детайли за да не отегчавам и не споря, че този C17 си "има всичко", но понеже пращаш цитати които не се отнасят за случая предлагам следното:
Да прочетеш пак какво е Mode-S транспондер (режими на работа) и каква е разликата с mode-A/C, след което да прочетеш за ELS, EHS, Extended squiter, BDS регистри ADS-B,DF и UF съобщенията и какво още върви в ефира по 1030/1090Mhz и накрая може да завършриш с MLAT. Тогава, ще е ясно кога дадено ВС предават позиция по ADS-B, кога може да бъде регистрирано от прост ADS-B приемник без да предава позиция и кога може да бъде засеченa позиция чрез MLAT.
На разположение съм в другата тема за ADS-B тех. въпроси да отговарям на всякакви питания.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 507
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Апр 2020 12:42

ADS-B написа:Не бъркайте транспондера и режима в който работи с ADS-B фунционалността,която може да я имя, да я няма или да може да се изключва. Стремя се да не навлизам в технически детайли за да не отегчавам и не споря, че този C17 си "има всичко", но понеже пращаш цитати които не се отнасят за случая предлагам следното:
Да прочетеш пак какво е Mode-S транспондер (режими на работа) и каква е разликата с mode-A/C, след което да прочетеш за ELS, EHS, Extended squiter, BDS регистри ADS-B,DF и UF съобщенията и какво още върви в ефира по 1030/1090Mhz и накрая може да завършриш с MLAT. Тогава, ще е ясно кога дадено ВС предават позиция по ADS-B, кога може да бъде регистрирано от прост ADS-B приемник без да предава позиция и кога може да бъде засеченa позиция чрез MLAT.
На разположение съм в другата тема за ADS-B тех. въпроси да отговарям на всякакви питания.


Благодаря за желанието за помощ,Ще се възползваме от личната ви компетентност ,ако не може да се доберем до даденана информация ,касаеща Mode S.Все пак това са стандарти
измислени от световни структури , наложени на фирмите - прозводители ,които така или иначе трябва да се грижат за произведеното и изобретено от тях.
При споменаване на международни стандарти ,може ли да попитам до къде стигна изпълнението на програмата „Единно европейско небе“ (ЕЕН) .Аз лично смятам ,че след вирусно - икономическия колапс на Европа ,това трябва да се случи и накрая някой да оптимизира експлотацията на тези системи /включително ADS-B (Automatic Dependent Survelance - Broadcast).Това пряко касае определянето на таксите за прелитане ,коствено заплащани от пътниците на авиокомпаниите.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот ADS-B » 04 Апр 2020 16:05

Благодаря и аз за градивната дискусия! Относно темата с ADS-B има си мандат за въвеждане който е юни тази година, досега беше отлаган, но ще влезе в сила. Друг е въпроса дали ще има преходен период за авиокомпаниите, защото техния брой ще намалее силно в следващите месеци и ще имат още един повод за да не го изпълняват. За EEH не се чуствам компетен да коментирам въобще, предполагам си доста по-запознат с темата и можеш да споделиш повече информация.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 507
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Апр 2020 17:17

ADS-B написа:Благодаря и аз за градивната дискусия! Относно темата с ADS-B има си мандат за въвеждане който е юни тази година, досега беше отлаган, но ще влезе в сила. Друг е въпроса дали ще има преходен период за авиокомпаниите, защото техния брой ще намалее силно в следващите месеци и ще имат още един повод за да не го изпълняват. За EEH не се чуствам компетен да коментирам въобще, предполагам си доста по-запознат с темата и можеш да споделиш повече информация.


Е ,все някой може да влезе в компетентността си за ЕЕН ,пък може и международен сертифициращ орган. Сега сме в очакване на експерто мнение по въпроса /може и следващите месеци/Поне можем да питаме :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1353
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот ADS-B » 04 Апр 2020 17:26

Всички органи са добре дошли, ще ги чакаме колкото е необходимо..., а между временно живота си тече и какво смяташ ти или аз няма никакво значение за изхода на събитията. Затова предпочитам технически дискусии, а не за светлото бъдеще което ни се обещава от 80г.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 507
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта