летище Горна Оряховица

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Davey » 19 Юли 2011 01:08

It is an interesting idea, Gorna Oryahovitsa has a lot of available space for the developement of such a centre, and also being better located than Plovdiv.


Is there a link to this news article?
Davey
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Юли 2011 17:12

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 19 Юли 2011 08:01

Davey написа:It is an interesting idea, Gorna Oryahovitsa has a lot of available space for the developement of such a centre, and also being better located than Plovdiv.

Is there a link to this news article?


http://www.association-aba.org/?p=11&eid=40
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот West Germany » 17 Авг 2011 14:44

Пращат презентация за Летище – Г. Оряховица на турски дипломати

Турция се интересува от стопанисването на българските летища, стана ясно преди дни след срещата посещението турския президент Абдуллах Гюл. Без концесия у нас в момента се управляват пътническите летища в София и Горна Оряховица, каргото на Пловдив и неработещите аерогари в Стара Загора и Русе. Миналата седмица правителството взе решение да търси стопанин на военното летище в Балчик, за да изпълнява граждански полети.
Великотърновските инвеститори, подкрепящи развитието на ареоргарата, които подготвиха презентация, и направената от ВТУ и бизнесмена Росен Хинов икономическа обосновка на региона и на летището, ще бъдат изпратени на турските дипломати в София, научи “Янтра ДНЕС”.
Новината за турския инвестиционен интерес към Летище – Горна Оряховица раздвижи духовете на аерогарата вчера. Първо чакахме да ни концесионират американци, после китайци, появи се интерес от кувейтци и катарци, сега наред са турците, но никой реално не се появява на летището, коментираха авиаторите.
Изпълнителният директор на аерогарата Петър Петров се зае по свои канали да проверява достоверността на турския инвестиционен интерес, още повече че редица търновски бизнесмени се опитват да привлекат турския нискотарифен превозвач “Пегасиус Еър” да оперира на летището.
След кампанията на “Янтра ДНЕС” за популяризиране на Летище-Горна Оряховица след първия провал на концесията му, фейсбук-групата “We would like Cheap Flights to Gorna Oryаhоvitsa Bulgaria” вече има 2619 почитатели.
Повече от два месеца петима служители на аерогарата чакат назначаване на работа. Хората са спечелили конкурси, но не могат да започнат, защото от Министерството на трарнспорта не им оптускат пари за заплати. Новите кадри трябва да обезпечават обработката на багажи и контрола по Шенгенската информационна система на Летище – Горна Оряховица.

http://www.dnesbg.com/ikonomika/prashta ... omati.html
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот West Germany » 17 Авг 2011 14:45

“Динамо” (Киев) каца днес в Горна Оряховица

Легендарният украински клуб “Динамо” (Киев) каца днес на Летище – Горна Оряховица. Първоначалният вариант бе тимът на треньора Юрий Сьомин да пристигне в София, но украинците в крайна сметка решили, че Горна Оряховица е по-удобна дестинация.
Киевчани пристигат у нас за мача си срещу “Литекс”, който е на 18 август от 19.45 часа българско време. Очаква се чартърът им да кацне в Горна Оряховица днес по обяд в 12.15 часа. За съжаление на феновете с тима няма да е най-голямата му звезда Андрий Шевченко, който пропуска и двата мача с “Литекс” заради сериозна контузия – пукната челюст.
Тимът на “Динамо” ще бъде посрещнат от представители на ловешкия клуб и заминава веднага за там, като вечерта от 19 ч. ще има официална тренировка на градския стадион, а половин час преди това наставникът Юрий Сьомин ще даде пресконференция пред представителите на медиите.

http://www.dnesbg.com/sport/vdinamov-ki ... vitsa.html
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот West Germany » 04 Окт 2011 23:33

Бразилският президент с българско потекло Дилма Русеф ще кацне на Летище – Горна Оряховица на 6 октомври, научи “Янтра ДНЕС”. Тя ще пристигне на аерогарата с държавния си самолет. Засега на летището не са предвидени по-специални мерки и мероприятия по посрещането й, заявиха наши източници.
От Летище – Г. Оряховица Дилма ще бъде ескортирана директно за Габрово, където ще се срещне с роднини на баща си Петър Русев, напуснал България през 1929 г.
Президентът на Федеративна република Бразилия Дилма Русеф ще направи държавно посещение в България на 5 и 6 октомври. Русеф идва по покана на президента Първанов, съобщиха от прессекретариата на държавния глава. Той отправи поканата си към Русеф през ноември м.г.

http://www.dnesbg.com/obshtestvo/dilma- ... vitsa.html
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот ATC man » 06 Окт 2011 22:24

В 07:30 местно време кацна първият Ембраер на летище Горна Оряховица,20-тина минути по-късно излетя обратно за София.
Около 12:00 местно време кацна отново Ебраера-а и по късно нашият Фалкон,след него и 319-ка,в който беше Дилма Русеф.Накрая пристигна и вторият Ембраер.

В 21:10 местно време излетя и последният правителствен самолет на Бразилия.


Поздрави
Изображение
Аватар
ATC man
най-спотър
 
Мнения: 386
Регистриран на: 05 Май 2009 17:02
Местоположение: LBBG

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот West Germany » 11 Ное 2011 15:16

Провали се вторият опит за концесия на Летище – Г. Оряховица

Летище – Горна Оряховица излиза от кризата, показват данните за обслужените полети на аерогарата два месеца преди края на годината. До сега имаме обслужени 1012 полета, колкото бяха за цялата минала година, съобщи директорът на летището Петър Петров. 90 на сто от полетите са учебни, а каргополетите са за около 20 тона товари. Две вип делегации обслужи тази година аерогарата – трите самолета, придружавали делегацията на бразилския президент Дилма Русеф, и трите самолета с футболистите, собствениците и журналистите на отбора на “Динамо” – Киев. Очертава се да приключим годината с положителен финансов резултат, прогнозира Петър Петров. Тази година на аерогарата не са правени капиталови ремонти и инвестиции.
Вторият опит за концесията на Летище – Горна Оряховица се провали, научи “Янтра ДНЕС”. От Министерството на транспорта не е продаден нито един пакет документи за концесионирането на 2 115 405 кв.м от летището. Срокът за това изтече на 26 октомври. Няма нито един кандидат, който дори да се е обозначил, че проявява интерес към аерогарата. Предстои да се вземе решение дали срокът на концесията да се удължи за трети път, или да се променят параметрите й. Според тях бъдещият концесионер трябва да има поне 3 млн. евро годишен приход от управлението на гражданско летище за една от последните 10 г. Кандидатът, който ще развива аерогарата за следващите 35 г., трябва да има основен капитал от най-малко 1 млн. евро и материални активи за поне 5 млн. евро. Задължително е да има минимум 10 г. опит по управление и експлоатация на гражданско летище.
Летище – Горна Оряховица е с най-голям капацитет за развитие от българските аерогари. В доклад, публикуван на сайта на Министерството на транспорта, се посочва, че аеропортът има капацитет да се превърне в най-голямото карголетище на Балканите с изграждане на още 3 пътеки за рулиране и двойно увеличаване на перона. Освен за карголетище, аерогарата може да стане и модерен учебен център и база за ремонт на малки самолети. Нерешен остава проблемът с липсата на система за инструментално кацане при лоши метеорологични условия.
Бизнесмени от региона подготвиха икономически анализ на летището и сами се заеха да го популяризират пред чуждестранните дипломати и авиокомпании.
Здравка МАСЛЯНКОВА

http://www.dnesbg.com/ikonomika/provali ... vitsa.html
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот ATC man » 23 Яну 2012 03:00

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски очаква германски оператори да участват в бъдещите концесии на летища и пристанища в България. Това стана ясно по време на среща на българската правителствена делегация, водена от премиера Бойко Борисов, с ръководството на Източния комитет на германската икономика, съобщиха от пресцентъра на МТИТС.
В момента тече анализ за концесиите, който трябва да приключи в следващите 2 месеца. Водят се разговори с “Летище Мюнхен” за концесии на български аерогари, е казал министър Ивайло Московски.
Процедури по концесиониране са обявени за аерогарите в Горна Оряховица, Русе и каргото на Пловдив. Срокът за подаване на оферти за “Летище – Горна Оряховица” е удължен до 2 април 2012 г. Бъдещият концесионер ще стопанисва и развива аерогарата за 35 години.
Здравка МАСЛЯНКОВА

http://www.dnesbg.com/ikonomika/minista ... itsav.html
Изображение
Аватар
ATC man
най-спотър
 
Мнения: 386
Регистриран на: 05 Май 2009 17:02
Местоположение: LBBG

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот tupolev144 » 22 Апр 2012 18:33

http://www.mtitc.government.bg/upload/d ... VD_ANO.pdf
Май става интересно! По т.5 Въвеждане на такси за АНО за освободените полети и/или получаване на компенсация за разходите на ДП РВД от държавата. Къде са тези 1 400 000 лв.? Летището в Горна Оряховица през годините е обслужвало хиляди тренировъчни полети освободени от такси! Същото се отнася и за летище Пловдив! А се казва, че тези летища работели на голяма загуба! Дали наистина е така?! :P
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот murmorko » 24 Апр 2012 11:13

За Горна Оряховица е "всеизвестна тайна", че от доста време не може да се издържа само.
По интересно е обаче, как са оправдани тези "значителни дефицити при предоставянето на АНО в зоните на летищата" и съответно нужните 80-100% увеличение на таксите, и видиш ли ще сме доволни само на някакви си 40%! Интересно е и как в посочените мерки от Предприятието никъде не се говори за оптимизиране на разходи (уж финансова криза). А ако половината от всеки слух е истина всеки може да се сети на колко може да възлязат тези оптимизирани разходи.
И накрая - защитавайте новите такси с тези в съседните държави, пък после нека Министерството пак говорят за София как топ целта е да бъде регионален хъб, а срока за получаване на оферти за концесиите Горна и Пловдив ще бъде удължаван отново и отново...
А Русе, уж?
Единна държавна политика? Защо, като може да си събираме яйцата на златната ни кокошка?
murmorko
спотър
 
Мнения: 16
Регистриран на: 12 Апр 2012 11:02

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот tupolev144 » 24 Апр 2012 12:07

Регламент 1794 на ЕК е от 2006 г. а страната ни е член на ЕС от 2007 г. За 2008 г. летището в Горна Оряховица има обслужени над 15 000 въздухоплавателни средства, от които почти всички са тренировъчни (освободени от такси). Въпросът беше защо държавата не е възстановила парите на ДП РВД за освобдените от нея тренировъчни, военни и др. ВС? Може би защото някой не си ги е търсил или не е посмял да си ги потърси и после разпространява "всеизвестната тайна" на какви големи загуби работи това летище, пък и не само то!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот murmorko » 24 Апр 2012 13:43

Ако трябва да съм точен 1794/06, е заменен от 1191/10, но това не е толкова важно. Знаем, че това не е условие да се прилага в страна членка докато не бъде въведен директно в законодателството и. Аз поне до колкото знам до момента в българското законодателство няма текст, който да казва че държавата ще възстановява нещо на някой. Още нещо "Д" в "ДП" е от ДЪРЖАВНО (ЕК предполага, че Аir navigation service providers могат да са частни организации), а държавата не вижда логика да плаща от някой бюджет на едно от най-печелившите си дружества. Точно обратното е това, което се е случва с финансовия резултат на РВД и държавния бюджет, но това е съвсем друга тема. Трябва да правим разликата, че Горна Оряховица не е само ЛКЦ, но и летищен оператор и оператор по наземно обслужване - също държавни, които не прибират такса кацане и прочие от учебните полети.
murmorko
спотър
 
Мнения: 16
Регистриран на: 12 Апр 2012 11:02

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 24 Апр 2012 16:25

murmorko написа:Ако трябва да съм точен 1794/06, е заменен от 1191/10, но това не е толкова важно. Знаем, че това не е условие да се прилага в страна членка докато не бъде въведен директно в законодателството и. Аз поне до колкото знам до момента в българското законодателство няма текст, който да казва че държавата ще възстановява нещо на някой. Още нещо "Д" в "ДП" е от ДЪРЖАВНО (ЕК предполага, че Аir navigation service providers могат да са частни организации), а държавата не вижда логика да плаща от някой бюджет на едно от най-печелившите си дружества. Точно обратното е това, което се е случва с финансовия резултат на РВД и държавния бюджет, но това е съвсем друга тема. Трябва да правим разликата, че Горна Оряховица не е само ЛКЦ, но и летищен оператор и оператор по наземно обслужване - също държавни, които не прибират такса кацане и прочие от учебните полети.

Дали го знаем!? Или така "ни" се иска!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот murmorko » 24 Апр 2012 17:29

Приемам основателната забележката. :)
Исках да кажа, че регламентите в повечето случай изискват осъществяването на национално ниво на административни мерки с оглед въвеждането и прилагането им. За да се изпълнява трябва да е казано не само какво, но и как трябва да се прави. В случая последното трябва да го свършим ние като страна членка, дори да не "ни се иска". :)
murmorko
спотър
 
Мнения: 16
Регистриран на: 12 Апр 2012 11:02

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот tupolev144 » 24 Апр 2012 17:50

"... Трябва да правим разликата, че Горна Оряховица не е само ЛКЦ, но и летищен оператор и оператор по наземно обслужване - също държавни, които не прибират такса кацане и прочие от учебните полети.[/quote]"
Ами нали точно затова е докарано летището до това състояние! :P Една крава като само я доиш без да и даваш да яде нали по някое време ще пресъхне :)? А не си ли даваме сметка, че тези "учебни (не държавни) полети" по този начин са субсидирани от държавата и печалбата отива в частни ръце? Едва ли това се харесва на ЕС, където и страната ни членува? А какво ли ще се случи, когато най-голямото ни летище ще трябва да постига паритет точно по тези регламенти на ЕС, (които уж не са задължителни за нас) и трябва да може да си изкарва парите само? С този раздут персонал едва ли това ще може да се случи! Ех този ЕС, какви норми и правила въвежда, които май ще трябва да спазваме! :P
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта