С линк е по-добре, защото излиза, че държавата дала пари на Raynair, за да лети до Хирона (или Херона според статията).
http://money.bg/news/id_2011911990 (същото и в
http://www.bnews.bg/article-7461)
Манел Риера, президент на Българо-каталунската търговска камара, разказа за развитието на летището в Херона, градче на час отдалечено от Барселона, Испания.
Интересното е, че Херона се превръща във важен логистичен център не само за Каталуня /автономна област в Испания/, но и за Южна Франция. „Това се случи след като държавата плати 800 000 евро на "Райън ер", за да започне да оперира от Херона", обясни г-н Риера.
Цитираните суми са увеличени през следващите години и сега са 3 милиона евро на година, но вече идват от фонда на сдружението на местните предприемачи в област Херона.
„Сдружение, което да генерира подобен фонд вече е налице и за пловдивското летище", каза г-н Ангелов. „В него очакваме да се включат над 30 общини от региона, 5 вече са гласували, още толкова са в процес на гласуване. За съжаление община Пловдив не е сред първите, макар, че имаме всички уверения, че този въпрос се разглежда. Знам, че проектът за намаляване на държавните такси наполовина за 2 години за летището е готов. Очакваме до 2 седмици той да е в Министерския съвет", допълни Ангелов.
Манел Риера е консултант и взема пари за консултации (какви-не знам). Raynair е превозвач, който взима пари за реклама от предприемачи, за да рекламира продукта им пред милионите туристи, които ще превози до техните обекти (хотели и т.н.). В случая, държавата е съкратила времето за събиране на средства за реклама (създаване на фонд, превод на пари и т.н.) и е дала "началната вноска".
Нашата държава пък намали на половина таксите за две години, което е добре, но:
1) Но защо летищата в БГ, като търговски дружества не определят сами таксите?
2) Защо всичко бе предшествано от публикации, като:
"
http://www.investor.bg/news/article/100375/332.html Държавата лобира за привилегии за нискотарифната "Райън еър"
в. Сега 31.05.2010
Две министерства - на транспорта и на икономиката и туризма, лобират нискотарифната авиокомпания "Райън еър" (Ryanair)
да получава компенсация за всяка незаета седалка в самолетите й, които от есента се очаква да почнат да правят редовни полети до Пловдив.",
при положение че:
"
http://news.travel.bg/news.php?newsid=3611Даваме над 2 млн. лв. за ски състезание в Банско
Над 2 милиона лева ще осигури държавата за провеждането на Световната купа по ски алпийски дисциплини при мъжете в Банско, която ще се проведе на 26 и 27 февруари. ",
а става въпрос за:
"http://potv.eu/207435.html?showmonth=04.2010
Представят интернет-портала на "Фонд за разивието на летище Пловдив" 17.11.2010
Таксата, която внасят участниците във фонда, я приемат като инвестиция, която ще се въвърне в бъдеще. С парите, които дават за реклама общините се надяват да привлекат и други авиокомпании освен "Раъйн еър"! "?!
Въпроса "Имли осъден в България?' ще преформулирам като "Има ли осъден в България за длъжностно престъпление?"
Въпроса с фонда е ясен - има фонд ИМА и авиокомпания, "ДЪРЖАВАТА" (т.е. шепа управляващи държавата) е съгласна да има полети - всичко е ОК! При липса на една от трите съставки- полети няма...
Колкото до данъците - пак трябва да "държим" "държавата" - тя създаде дирекция "Големи данъкоплатци" към НАП и те си "плащат" данъците в София... Защо ли именно в София?
И понеже темата е за летище ГО, прегледах с помощта на Гугъл писанията и установих, че концесията му се "дъвче" от 2006 г, като се спомеанва и кандидат в лицето на USА фирма -"Линекс". Дали пък не е само предизборна лакърдия?
Иначе държавата да бе дала тези 800 000 евро (според мен става въпрос за по-малко-според броя на пътниците) и бизнеса да тръгне?!