летище Горна Оряховица

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот lordbuck1 » 27 Юни 2011 20:21

Държавата поставя непосилни условия за концесия на летище Г. Оряховица

http://www.borbabg.com/?action=news&news=12794

като изключим фейсбука меродавни ли са изказванията на хората от ОВД?
Аватар
lordbuck1
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 28 Окт 2005 21:41
Местоположение: Варна

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот akair » 27 Юни 2011 23:15

Доста интересна статия. Професионалисти, които работят на летището, не се свенят да защитават каузата си с факти, но същевременно не казват с какво точно условията, поставени от държавата, са непосилни. Работа на администрацията е да заложи изгодни за собственика и концесионера условия. Струва си да се опитаме да се поставим в позицията на един експерт в министерството, който подготвя документите за концесия. Ако заложените условия са неизпълними, никой няма да кандидатства. А ако условията са твърде щедри към бъдещия концесионер, този служител носи наказателна отговорност и може да бъде съден. Допълнителна екстри са цялата помия, която се излива в медиите от всякакви "разбирачи", които на момента биха го заклеймили като подкупен, продажник, некадърник, както и цялото говорене на политиците кой какви вреди е нанесъл и, в случая, отдал едно "златно летище" на концесия за "жълти стотинки". Това разбира се не оправдава служителите на МТ. На тях им се плаща да си вършат съвестно и професионално работата.
А групата във ФБ щом има 2000 фена, да отидат при авиокомпаниите и да им представят исканията си... :lol:
Този пример с Жирона всички много обичат да го дават, но всички премълчават колко милиона евро местната администрация е платила на Ryanair, за да започнат полети там ;). А всички знаем, че общините в България нямат на разположение милиони, с които да си играят на авиокомпании. Отделно тези пари са необходимо, но не достатъчно условие, за да започнат полети до дадено летище.
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 28 Юни 2011 10:08

akair написа:А ако условията са твърде щедри към бъдещия концесионер, този служител носи наказателна отговорност и може да бъде съден.

Има ли осъден в България?
akair написа:Този пример с Жирона всички много обичат да го дават, но всички премълчават колко милиона евро местната администрация е платила на Ryanair, за да започнат полети там ;).

И колко милион е дала? Цитирай документ!
akair написа: Отделно тези пари са необходимо, но не достатъчно условие, за да започнат полети до дадено летище.

Не схванах логиката в това изречение!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 28 Юни 2011 10:13

akair написа: А всички знаем, че общините в България нямат на разположение милиони, с които да си играят на авиокомпании.

В Европейския съюз е прието да не се дават пари за нищо! Дори в Бг пари са дават срещу нещо (консултантски услуги, например, като Доган и Цв. Цветанов)! По-интересно е, защо общините, членуващи във "Фонд за развитие на Летище Пловдив", не са публикували нито една реклама на уебсайта на Раянеър, срещу членския си внос, за да разчитат на възвращаемост на средствата!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот akair » 30 Юни 2011 07:06

Пароль написа:Има ли осъден в България?

Статистиката показва, че 80% от делата в БГ завършват с осъдителни присъди. Разбира се всеобщото усещане е за царяща повсеместна безнаказаност.
Пароль написа:И колко милион е дала? Цитирай документ!

Кой го е казал - Манел Риера (или може би Мануел...) при посещение в България:
„Това се случи след като държавата плати 800 000 евро на "Райън ер", за да започне да оперира от Херона", обясни Риера. Цитираните суми са увеличени през следващите години и сега са 3 милиона евро на година, но вече идват от фонда на сдружението на местните предприемачи в област Херона.
Източник: http://www.bnews.bg/article-7461
Пароль написа:Не схванах логиката в това изречение!

Дори да има фонд за споделяне на риска с авиокомпаниите и в този фонд да има достатъчно пари, това не гарантира, че която и да е авиокомпания ще започне полети до "рисковото" летище без да е направила своите анализи и оценки.

Пароль написа:В Европейския съюз е прието да не се дават пари за нищо! Дори в Бг пари са дават срещу нещо (консултантски услуги, например, като Доган и Цв. Цветанов)! По-интересно е, защо общините, членуващи във "Фонд за развитие на Летище Пловдив", не са публикували нито една реклама на уебсайта на Раянеър, срещу членския си внос, за да разчитат на възвращаемост на средствата!?

Лошо е да омаловажаване труда на консултантите заради гаврата, която няколко български т.нар. политици спретнаха с този тип работа. По света работят много кадърни, знаещи и можещи хора, които са ценни със своите знания и опит и никой не може (а и често не желае) да задържи на работа за постоянно.
Защо общините не са публикували реклами е един интересен въпрос, който е редно тези, които плащат заплатите на работещите в общинските администрации (а.к.а. избирателите, електората, гражданите), да попитат кметове и общински съветници. Хем, че идва и време, в което последните са словоохотливи.
Но като стана дума за числа - колко общини около Търново или Русе трябва да се обединят, за да успеят да съберат 800 000 евро? Все пак около Пловдив има ако не богати, то поне не ужасно бедни общини. Проучване на ЕК показа, че СЗ България е най-бедния регион в целия ЕС. Кои са данъкоплатците в Централна България (корпоративни данъкоплатци, фирми), които да си плащат данъците в съответната община, за да има общината пари. И от тези пари да може да задели за един фонд за развитие на летище Горна или Русе...
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 30 Юни 2011 13:19

С линк е по-добре, защото излиза, че държавата дала пари на Raynair, за да лети до Хирона (или Херона според статията).
http://money.bg/news/id_2011911990 (същото и в http://www.bnews.bg/article-7461)
Манел Риера, президент на Българо-каталунската търговска камара, разказа за развитието на летището в Херона, градче на час отдалечено от Барселона, Испания.
Интересното е, че Херона се превръща във важен логистичен център не само за Каталуня /автономна област в Испания/, но и за Южна Франция. „Това се случи след като държавата плати 800 000 евро на "Райън ер", за да започне да оперира от Херона", обясни г-н Риера.
Цитираните суми са увеличени през следващите години и сега са 3 милиона евро на година, но вече идват от фонда на сдружението на местните предприемачи в област Херона.
„Сдружение, което да генерира подобен фонд вече е налице и за пловдивското летище", каза г-н Ангелов. „В него очакваме да се включат над 30 общини от региона, 5 вече са гласували, още толкова са в процес на гласуване. За съжаление община Пловдив не е сред първите, макар, че имаме всички уверения, че този въпрос се разглежда. Знам, че проектът за намаляване на държавните такси наполовина за 2 години за летището е готов. Очакваме до 2 седмици той да е в Министерския съвет", допълни Ангелов.
Манел Риера е консултант и взема пари за консултации (какви-не знам). Raynair е превозвач, който взима пари за реклама от предприемачи, за да рекламира продукта им пред милионите туристи, които ще превози до техните обекти (хотели и т.н.). В случая, държавата е съкратила времето за събиране на средства за реклама (създаване на фонд, превод на пари и т.н.) и е дала "началната вноска".
Нашата държава пък намали на половина таксите за две години, което е добре, но:
1) Но защо летищата в БГ, като търговски дружества не определят сами таксите?
2) Защо всичко бе предшествано от публикации, като:
" http://www.investor.bg/news/article/100375/332.html
Държавата лобира за привилегии за нискотарифната "Райън еър"
в. Сега 31.05.2010
Две министерства - на транспорта и на икономиката и туризма, лобират нискотарифната авиокомпания "Райън еър" (Ryanair)
да получава компенсация за всяка незаета седалка в самолетите й, които от есента се очаква да почнат да правят редовни полети до Пловдив.",
при положение че:

" http://news.travel.bg/news.php?newsid=3611
Даваме над 2 млн. лв. за ски състезание в Банско
Над 2 милиона лева ще осигури държавата за провеждането на Световната купа по ски алпийски дисциплини при мъжете в Банско, която ще се проведе на 26 и 27 февруари. ",
а става въпрос за:
"http://potv.eu/207435.html?showmonth=04.2010
Представят интернет-портала на "Фонд за разивието на летище Пловдив" 17.11.2010
Таксата, която внасят участниците във фонда, я приемат като инвестиция, която ще се въвърне в бъдеще. С парите, които дават за реклама общините се надяват да привлекат и други авиокомпании освен "Раъйн еър"! "?!

Въпроса "Имли осъден в България?' ще преформулирам като "Има ли осъден в България за длъжностно престъпление?"
Въпроса с фонда е ясен - има фонд ИМА и авиокомпания, "ДЪРЖАВАТА" (т.е. шепа управляващи държавата) е съгласна да има полети - всичко е ОК! При липса на една от трите съставки- полети няма...
Колкото до данъците - пак трябва да "държим" "държавата" - тя създаде дирекция "Големи данъкоплатци" към НАП и те си "плащат" данъците в София... Защо ли именно в София?
И понеже темата е за летище ГО, прегледах с помощта на Гугъл писанията и установих, че концесията му се "дъвче" от 2006 г, като се спомеанва и кандидат в лицето на USА фирма -"Линекс". Дали пък не е само предизборна лакърдия?
Иначе държавата да бе дала тези 800 000 евро (според мен става въпрос за по-малко-според броя на пътниците) и бизнеса да тръгне?!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот akair » 30 Юни 2011 22:05

Риера по-скоро е директор на фонд. А преди това е работил в областната администрация на Каталуня. Ryanair са намерили легален начин да споделят риска за полетите и този модел показва, че е успешен. Браво на този, който го е измислил.
Държавата в лицето на МТИТС е собственик на летищата в България. Нормално е като собственик да има право да се разпорежда със собствеността си. Вижда се, че когато някой заинтересован (като обл. управител на Пловдив и шефът на летището) отиде с разумно и аргументирано предложение към МТИТС за промяна на таксите, те ги намаляват.
Може да се подходи и по друг начин. Собственикът е инвестирал (МТИТС притежава летище Х) и очаква печалба от тази своя инвестиция. Има управляващ орган (Търговското дружество "Летище Х"), който може да управлява инвестицията, но без да очаква субсидия и при яснота каква печалба ще получи собственика в края на годината. Точно защото вече никой в Европа не дава пари за нищо, би било абсурдно всички ние хем да наливаме пари (субсидия), хем да дадем пълно право на търговските дружества да правят какво намерят за добре и в края на годината те да кажат "Ами ние имахме добри намерения, но не се получи. Мерси за парите".
Публикациите бяха такива по няколко причини:
1) Медиите са неподкупни и никога не пишат поръчкови материали;
2) Журналистите винаги проверят какво пишат и винаги на 100% разбират какво точно пишат.
3) Журналистите никога не търсят евтината сензация и жълтия начин на отразяване на дадено събитие.

Едно е, че не всички данъци на дружествата от "Големи данъкоплатци" се плащат в София, второ е, че така или иначе парите се преразпределят и реално никоя община не получава толкова пари, колкото фирмите на нейна теритдория са внесли като данъци.
Предизборното говорене е само от (кандидат) кметовете. Едни обещават линии до Лондон, други до Истанбул, Солун, ....
Държавата може и да отпусне пари, но при ясно виждане какво ще получи в замяна :). За да бъде инвестиция, а не просто (поредни) пропилени пари....
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Делян » 02 Юли 2011 05:06

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 02 Юли 2011 08:51

И на други места ще можеш да видиш снимките си - статията се препечатва заедно с тази снимка. Сигурно си им "дал" съгласието си да я ползват?!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот stenk » 02 Юли 2011 10:15

Мда
Няма интерес към по-малките летища

"Няма кандидати за концесионирането на летищата в Русе и Горна Оряховица и за изграждането на карго терминал на летището в Пловдив. Това стана ясно от изказване на зам.-министъра на транспорта Камен Кичев. Той съобщи, че министерството е удължило срока за подаване на оферти."

http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... sedmicata/
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот West Germany » 05 Юли 2011 20:10

Бизнесмени от региона искат среща с транспортния министър за летището

Дейвид Драйва, основател на групата за подкрепа във “Фейсбук”, се срещна с директора на аеропорта

Великотърновският бизнесмен Росен Хинов и експерти от катедрата по география във Великотърновския университет подготвиха мащабна географска обосновка за функционирането на Летище – Горна Оряховица и важността му като ресурс за развитието на българската икономика. Според анализа всеки шести българин (17 % от населението в страната) е потенциален клиент на аерогарата, която е една от петте в страната с международен статут. 662 000 са българските емигранти от Северна България в Европа, които също са евентуални пасажери от тук. Летището е единственото у нас, което има пряка връзка с релсов път. От гара Честово до хангарите на летището има железопътна линия и директно товарите могат да се прехвърлят в каргосамолетите, обясниха служители на летището. Превеждаме анализа и започваме да го разпращаме до потенциални инвеститори и авиокомпаниите, за да ги привлечем на Летище – Горна Оряховица, каза пред “Янтра ДНЕС” Росен Хинов.
Бизнесмени от региона подготвят среща с транспортния министър Ивайло Московски за концесията и привличането на нискотарифните авиокомпании.
В края на миналата седмица британецът Дейвид Драйва, който основа групата “We would like Cheap Flights to Gorna Oryаhоvitsa Bulgaria” във “Фейсбук”, се срещна с директора на летището Петър Петров. Групата има вече близо 2400 съмишленици. Британецът е намерил посредник, работещ с над 200 авиационни фирми. За да бъде привлечен за концесията на аерогарата, е нужно високо политическо решение. Драйва подготвя специален сайт www.fly2gorna.com, http://www.gornaoryahovitsa.com/ който да рекламира летището.
Както “Янтра ДНЕС” писа, първият опит за концесия пропадна и срокът е удължен до 21 октомври. На срещата между Драйва и Петров са били представени планове за инфраструктурно развитие на летището, което да го направят най-голямото карго на Балканите.
По данни на туроператорите над 340 хил. туристи са посетили м.г. културно-историческите забележителности на В. Търново. Ако само 10 % от тях бяха дошли със самолет през Летище – Г. Оряховица, реалистично би се стигнало до най-малко 30 % ръст на икономиката на двата града, твърди Драйва. 1000 пътници водят до създаване на едно ново работно място и този шанс не бива да се пропуска, е настоял британецът на срещата.

http://www.dnesbg.com/ikonomika/biznesm ... hteto.html

fly2gorna.com - http://www.gornaoryahovitsa.com/
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Toni » 05 Юли 2011 21:13

Хубаво е, че има хора, който са готови да помогнат с каквото могат. Ще следим редовно техния форум и сайт :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Q23 » 05 Юли 2011 21:30

Мотляви ми се един въпрос относно "най-голямото карго летище на балканите" ...

Засиленият интерес на регионалния бизнес към карго полетите колко карго полета е реализирал. Нали при тях не е като при редовна линия - има карго - има полет, няма карго - ми ... няма. Та ако някой има възможност да провери, нека да сподели във форума - колко карго полети са извършени през тази, през миналата, изобщо колкото знае.

Съгласявям се веднага, че мястото на летището е добро, ама е само един от факторите за развитие.

Та не мога да си позволя да гледам с прекален оптимизъм на мераците.
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Davey » 08 Юли 2011 13:13

As the founder of the group on Facebook "We want Cheap Flights to Gorna Oryahovitsa" May I take the time to introduce myself

I am a 51 yr old retired businessman now living in Bulgaria in Oresh near Svistov, Although I have no knowledge of Airport Operations I do see the overall potential for Gorna Oryahovitsa Airport.

I will set the record straight immediately, I am running the campaign solely for the benefit of the region, I have no financial interests in the airport or any other Bulgarian business, my financial gain would simply be the same as everybody else, that is simply saving both time and money by travelling to or from Gorna Oryahovitsa Airport instead of travelling the longer distance to Sofia.

We are running a 2 horse race, the first is to attract budget airlines, the second to attract an investment company to take on the concession

We are currently compiling a dossier to highlight to both, the advantages of Gorna Oryahovitsa, whether it is simply passengers or both cargo and passengers, there is an excellent opportunity waiting.

What have we done to date?

I have set up a website at http://www.fly2gorna.com initially for gathering statistics and information about the area for the Dossier

We have made contact with budget airlines who are monitoring our progress, obviously they will not commit to scheduled flights until such a time as they are happy that the route would be successful.

We have also made contact with a company in the UK which is the only known company in the world that holds a database of Airport Investment companies around the world, sadly though, to use their services requires a minimum of 2,500 BGN and a maximum of a percentage of the Investment amount which is curently 35 million Euro's we do not know what the percentage amount is but this is a matter between the BG Government and the UK Company.

The plans already drawn up for Gorna Airport are impressive, they include enlarging the Apron to twice its current size, adding a taxi way with 3 exits to run parrallel with the existing runway, modernising the terminal to include 2 departure lounges and 5 check in desks

The main problem at present is the I.L.S system, airlines will not agree to use the airport without it, and the Government department will not install it without an airline agreement.

The Concession Deadline ends on 31st October 2011, however, we will be pushing for this to be extended by 12 months simply because 6 months is insufficient, and also the concession gives very little enticement to Investors, for example the Government have not bothered to compile a dossier highlighting all the benefits of the area, simply a brief summary.

The concession also requires the successful Investors to have in excess of 10 years experience which almost makes it impossible to succeed in finding the Investor, as most well established companies are not looking to expand and the new up and coming companies with less than 10 years experience are not acceptable.

The concession requires a 35 million Euro investment over 35 years, it says nothing about how much must be spent immediately, although they do say that the airport is in possession of a lot of outdated Airport Handling Equipment.

The committee we have formed are looking to meet with politicians with a view to relaxing the concession requirements and obviously the more support we can obtain on Facebook Social Network site the more chance we have of persuading the politicians to agree with us.

http://www.facebook.com/groups/flightsfromgorna?ap=1

If you feel you or your family or friends would benefit by using the Airport Gorna Oryahovitsa, please join our group and show support, the more group members we have the more the airlines will start to listen to us.

Davey
Davey
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Юли 2011 17:12

Re: летище Горна Оряховица

Мнениеот Пароль » 11 Юли 2011 19:57

http://www.association-aba.org/?p=11&eid=40

Готов проект за спасителен авиоцентър чака лоби за 30 млн. евро от Европа

18.03.2011 , Борба - 1 стр./Нели СУКОВА

Ганчо Даскалов с идея да превърне летище Горна Оряховица в балканска база за борба с бедствията, но не може да стигне до Кристалина Георгиева

Тези дни министерският съвет трябва да реши дали специализираният национален авиоцентър за превенция и борба с бедствия и аварии, за търсене на изчезнали хора и оказване на спешна медицинска помощ от въздуха ще бъде в Горна Оряховица или в Долна Митрополия, научи „Борба” вчера. Европейските пари, които ще дойдат за такъв център, са около 30 млн. евро, колкото са дадени за изграждане на подобна база в Чехия. Въпросът е дали те ще дойдат в Търновска област, или ще отидат в Плевен. Битката за тази сума пък е въпрос на силно лоби пред еврокомисаря Кристалина Георгиева.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта

cron