Калифорнийската компания AeroVironment започна изпитанията на самолет, работещ с водородни горивни клетки.
Тази технология може съществено да намали отделянето на вредни газове в атмосферата, посочва Би Би Си.
Машината Global Observer прилича повече на планер, отколкото на самолет, но монтираните на 15-метровите крила 8 перки показват, че тя се движи самостоятелно.
В резервоарите му има течен водород, който се съединява с кислорода във въздуха. В резултат се образува електричество, което задвижва перките.
AeroVironment вече проведе два тестови полета, всеки от които продължи по един час, но изобретателите твърдят, че с пълни резервоари самолетът може да бъде във въздуха 24 часа.
Самолетите с водородни горивни клетки няма да допринасят толкова за глобалното затопляне, колкото обикновените двигатели, но това тепърва трябва да бъде демонстрирано на практика, заявиха от компанията разработчик.
Работата е там, че отработеният материал от новия тип двигател е единствено вода, но водните пари на голяма височина имат същото вредно въздействие, както и парниковите газове.
AeroVironment се надява да намери приложение на своята нова разработка в областта на телекомуникациите: подобни апарати могат временно да заменят спътниковите връзки и да послужат като допълнение за спътниковите мрежи.
http://www.news.bg/article.php?cid=37&pid=0&aid=160317