Страница 12 от 14

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2013 14:13
от concorde
Незнам снощи дали е аварирал , но 2 часа след принудителното си кацане самолета летеше . Говоря за около 2:15 българско време тази сутрин .

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 19 Юли 2013 15:52
от Делян
Не бих казал че 787 има повече проблеми от други самолети защото все пак трябва да се добави факторът наречен медии. Според мен може да е имало и други самолети с повече проблеми, но като цяло информацията да не е достигала до медиите.
От личен опит знам че когато работех за Сикорски S-92 имаше много сериозни проблеми с напукване на трансмисията дори имаше катастрофа със 17 жертви. Но проблемът не достигна до медиите въпреки че FAA ги беше приземила за известно време и днес това е факт S-92 е един от най-продаваните модели на Сикорски. До колкото знам все още проблемът не е отстранен напълно въпреки че на тестовите постановки последната разработка на трансмисията не показва напуквания!

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 27 Юли 2013 14:31
от tupolev144
http://www.novini.bg/news/149219-%D0%BE ... D0%B8.html
Отново спряха Боинг заради технически проблеми
27.07.2013 | 11:33
Това се е наложило след инцидент в електрическото табло на самолета. Боинг 787 Дриймлаинер на Qatar Airways е бил спрян временно от полети в понеделник в Доха след инцидент в електрическото табло, който довел до прегряване, предаде Ройтерс. Говорител на компанията в Лондон потвърди пред АФП, че "незначителен инцидент" е станал на Дриймлайнера, отказвайки да даде каквито и да е подробности. "Катар не желае да коментира повече въпроса", добави той. Служител на авиокомпанията в Доха, запитан от АФП, съобщи за "обикновен технически проблем" открит на борда на самолета, докато той е бил на летището в Доха "без пътници". "Това е нормален електронен проблем, който може да бъде отстранен бързо от техниците", добави той при условие да остане анонимен. Според него "въздухоплавателното средство ще се върне в експлоатация в следващите два дни". "Техническите проблеми са ежедневни и това се случва на всички авиокомпании", заключи служителят, без да дава подробности. Боинг отказа всякакъв коментар позовавайки се на компанията, пише АФП . Пожар в електрическо табло стана през ноември 2010 г., което доведе до временно спиране на кампанията за летателни изпитания. Откакто започна експлоатация през октомври 2011 г., инцидентите на Боинг 787 се увеличават. Той бе спрян от полети в продължение на три месеца след двата инцидента през януари, включващи литиево-йонните акумулатори, пожар и прегряване с отделяне на дим, един в Япония и един в Бостън. След разрешението да лети отново през април, нови неуспехи опетниха образа му. Това бе пожар на 12 юли на борда на празен Боинг 787 на Ethiopian Airlines на летище Хийтроу в Лондон. В същия ден Дриймлайнер на Thomson Airways бе принуден да се върне на летището в Манчестър малко след излитане. И накрая - преди седмица самолет на JAL трябваше да се върне в Бостън, САЩ . Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) издаде в петък нареждане на превозвачите да подменят или проверят сигнализацията на Боинг 787, след пожара на един от лайнерите на летището Хийтроу в Лондон. Американската авиационна агенция вече издаде подобно нареждане в четвъртък.

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 28 Авг 2013 16:32
от akair

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2013 16:14
от Делян
787-9 първи полет

Изображение

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2013 22:14
от randi
Докато гледах първия полет нещо ми направи впечатление и ми се стори странно поне на мен. След като машината излетя капаците на колесниците се отвориха, но колесника не се прибра и след малко капаците се затвориха, беше странно.....

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2013 23:12
от Jair
randi написа:Докато гледах първия полет нещо ми направи впечатление и ми се стори странно поне на мен. След като машината излетя капаците на колесниците се отвориха, но колесника не се прибра и след малко капаците се затвориха, беше странно.....


при първи полети колесниците никога не се прибират, често за 1-2 часа. Виж за капаците не мога да кажа...

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2013 12:25
от randi
За колесниците ми е абсолютно ясно, но досега не съм виждал капаците да се отварят.

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 07 Окт 2013 16:35
от Пароль
Фотогалерия: Как се прави "Боинг"

http://www.dnevnik.bg/photos/2013/10/07 ... g/?ref=rss

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 10 Окт 2013 23:41
от dr_mike
http://boardingarea.com/ghettoife/2013/ ... -for-a340/
Norwegian Air Shuttle isn’t having much luck with their Boeing 787 fleet, as operational issues the airline has had with them (most recently a hydraulic pump failure at Bangkok).
So much so, the airline has decided to take a Boeing 787-8 out of service, and lease an Airbus A340-300 from HiFly to cover the routes.
The A340 is operating:
Stockholm – Bangkok – 29th September 2013 to 11th October 2013
Stockholm – New York-JFK -30th September 2013 to 11th October 2013
Flight will operate as booked, equipment cannot be guaranteed. Whilst the date of 11th October for the lease to be concluded is given, there is every chance that the lease will be extended until such time the 787s become reliable enough.
There have been occasions when one or two of Norwegian Air Shuttle have had to hire extra capacity, and the hiring of A340s are there give Boeing time to fix the 787s.
Norwegian Air Shuttle operate two Boeing 787s out of an expected fleet of eight. In addition, the airline is subscribed to Boeing’s Gold Care package. As such, the airline has returned the aircraft to Boeing to improve the stability and reliability that the airline demands.
However, there is more than one downside. The lack of an aircraft earning revenue is a big issue, but even bigger is the extra capacity leased to help out. The Airbus A340-300 isn’t exactly easy on fuel, costing a lot more to run than a 787. Add the leasing cost in, and this is proving a very expensive exercise for Norwegian Air Shuttle to operate its long-haul services.
Suffice to say, Norwegian Air Shuttle are not impressed with the 787 right now….
- See more at: http://boardingarea.com/ghettoife/2013/ ... o2I7o.dpuf

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 11 Окт 2013 11:34
от Pilot737
Инцидент със 787 на JAL

http://avherald.com/h?article=469b87a5&opt=0

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 11 Окт 2013 15:06
от randi
Имало е още един проблем с 787 на JAL, отказала е антиобледенителната система.

http://avherald.com/h?article=469b8bd4&opt=0

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 16 Окт 2013 11:37
от randi
Air India по време на полет е изгубила някакъв панел намиращ се в зоната на основния колесник.

http://avherald.com/h?article=469fc4ea&opt=0

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 16 Окт 2013 12:25
от skyviewer
...ето и от българската преса:

"Боинг" са разпадна над Индия

Панел от обшивката отлетял, още го издирват

Самолет "Боинг 787 Дриймлайнер” на компанията "Еър Индия” се разпадна над Индия. По време на полета панел от обшивката на фюзелажа отлетял, а липсата на елемента била открита едва след приземяването на машината. Детайлът все още не е намерен, съобщава сайтът на в. "Бангалор мирър”.
Инцидентът е станал в събота, когато самолетът, на борда на който е имало около 150 души, е пътувал от Делхи за Бангалор. Липсата на панела е установена на летището в Бангалор от наземния персонал. Обратният полет на машината се забавил с 9 часа - докато бъде доставен друг панел. Според местните медии той е бил свален от друг "Боинг 787", който се намирал в Делхи.

Представители на "Еър Индия” и на "Боинг” заявиха, че липсващият панел е с размери около два метра дължина и около метър ширина. Не е възникнала опасност за пътниците. Главното управление на гражданската авиация на Индия разследва инцидента.

Полетите на "Боинг 787 Дриймлайнер” бяха спрени от всички авиокомпании по света, след инциденти с литиево-йонните акумулатори на два японски самолета. След проверки и подобрения в батериите, в началото на лятото полетите бяха възобновени, но проблемите не приключиха с това. През юли на лондонското летище "Хийтроу” избухна пожар на борда на "Дриймланер” без пътници. /БЛИЦ

Re: 787/7Е7

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2014 22:21
от tupolev144
http://www.theverge.com/2014/1/14/53080 ... s-in-japan
Smoking Boeing 787 Dreamliner battery raises alarms in Japan
Boeing spent much of the first half of last year battling problems with its 787 Dreamliner airplane — battery problems led to a number of fires, which led the plane to be grounded entirely in the US and Japan for months while the company worked on a fix. Unfortunately for Boeing, the 787's battery is back in the headlines today. Maintenance workers at Japan's Narita airport noticed smoke and an unidentified liquid coming from a 787's main battery two hours before the plane was scheduled to take off. According to Reuters, alarms in the cockpit confirmed there was an issue with the battery's power pack and charger.Boeing is claiming that what these maintenance workers saw is all part of last year's battery's redesign. On its official Twitter account, Boeing wrote that the "787 issue on ground at Narita appears to involve venting of single battery cell during maintenance." A follow-up tweet claims that "improvements to 787 battery system appear to have worked as designed." What isn't clear yet is what exactly went wrong to cause the smoking battery in the first place — the airline is currently investigating the incident, and Boeing says that it is working with Japan Airlines to return the plane to service.

http://news.yahoo.com/japan-airlines-sa ... nance.html
Japan Air says smoke came from Boeing 787 battery
TOKYO (Reuters) - Japan Airlines Co Ltd said it temporarily grounded one of its Boeing 787 Dreamliners on Tuesday after white smoke was spotted outside the plane as cockpit warning lights indicated potential problems with the main battery and charger, and a battery cell appeared to be leaking.The incident raised new concerns about the 787's safety and reliability about one year after the global 787 fleet was grounded by regulators following the overheating of two batteries.Boeing Co said it was "aware of the 787 issue that occurred Tuesday afternoon at Narita, which appears to have involved the venting of a single battery cell." It referred to the process of fumes and heat being channeled outside the aircraft...