Официална премиера на Боинг 787 Дриймлайнър
Новият модел Боинг 787 Дриймлайнър ще бъде показан за първи път пред публика в неделя. Качествата на тази машина с два реактивни двигателя вече успяха да убедят 46 клиенти да купят общо над 640 самолета, предаде Франс прес.
Американската компания "Боинг" си е поставила за цел да продаде от първия си нов модел от 13 години близо 2000 броя до 2023 година.
Моделът 787 е конструиран в три версии с от 210 до 330 места и е революция в сектора, където до този момент алуминият бе най-използваният материал. Самолетът ще се произвежда с до 50 процента композитни материали, като въглеродни фибри.
По-устойчиви и трайни, композитните материали правят самолета по-лек и съответно по-икономичен - основният коз на 787 придоби ново значение в момент, когато цените на петрола са високи.
Дриймлайнър в сравними условия на полет ще изразходва с 20 процента по-малко гориво от днешните самолети със същия размер, посочва Боинг, като подчертава и ползите за околната среда.
Сред останалите иновации на 787 е командната система, която вече не е хидравлична, а електрическа, удобните места в кабината, по-големите люкове, както и поддържането на по-висока влажност на въздуха, което дава по-голям комфорт при пътуване в сравнение със сегашните модели.
Официалното представяне на 787 от завода на Боинг в Еверет, на 40 километра северно от Сиатъл, е предвидено да започне в неделя в 22,30 ч. по Гринуич. Поканени са около 300 представители на американски и международни медии.
През есента един самолет 787 ще започне изпитателен полет, а японската авиокомпания Ол нипон еъруейс, която сключи договор за поръчка през 2004 г., се очаква да пусне в експлоатация "Дриймлайнър" от 2008 година.
Боинг обяви, че вече е получила 642 твърди поръчки от 46 компании. Каталожната цена на 787 е между 146 и 200 млн. долара.
Самолетът може да измине до 15 750 километра, без да презарежда, като прелети маршрутите Ню Йорк - Манила или Москва - Сау Паулу без междинно кацане.
Европейският авоипроизводител Еърбъс отговори на предизвикателството с бъдещия А350, обявен за конкурент на 787, но той ще бъде пуснат в експлоатация едва през 2013 година.
http://bgnewsroom.com/
първи полет на носителя му