от Toni » 16 Дек 2003 17:44
АК България имат прево да оперират по 5 линии, до Москва, Санкт Петербург, Екатеринбург; Сургут и Омск . Ще летят само по 4 от линиите.
Статията е безумно написана, но все пак е интерсна информацията:
Купуваме модерни реактивни самолети
От 22 декември "Виаджо ер" започва редовни курсове до Виена
И български авиокомпании ще имат собствени реактивни самолети. Първа дръзна да инвестира в западен самолет авиокомпания "Виаджо ер". Преди близо две години тя закупи съвременния френски 46-местен турбовитлов самолет АТR 42-300, с който в момента оперира в Африка. В сряда "Виаджо ер" официално оповести, че от 22 декември започва да оперира три пъти седмично по линията София-Виена. За изпълнението на полета до Виена "Виаджо ер" е направила запитване до "Хемус ер" да наеме самолет Як-40. В амбициозната програма на "Виаджо ер" от 6 януари 2004 г. са заложени и два полета седмично до Истанбул. По случай откриването на първата редовна международна линия и предстоящите коледни и новогодишни празници "Виаджо ер" предоставя промоционална цена до Виена от 199 евро, съобщиха от авиокомпанията. Българският национален авиопревозвач "Хемус ер" закупува три реактивни западни самолета. Това съобщи специално за "Стандарт" изпълнителният директор на авиокомпанията Димитър Павлов. Трите машини ще са първите реактивни самолети, западно производство, собственост на българска авиокомпания. За какъв точно тип самолети става дума обаче, Димитър Павлов не пожела да уточни. "Оглеждаме три типа машини, които да заменят нашите пет самолета Ту-134 - заяви Павлов. - Знаете, че от 1 април 2002 г. влезе в сила глава III на Анекс 16 на Международната организация за гражданска авиация ICAO, която заради по-високия шум забрани полетите на Ту-134 във въздушното пространство на ЕС. Вече сме в напреднала фаза на преговорите за закупуване на три между 70- и 100-местни западни самолета за полети на средни разстояния. Плановете ни са до края на януари първият от тях да пристигне у нас. Инвестицията за закупуването им ще е около $20 млн.", заяви Павлов. Според информирани източници ръководството на "Хемус ер" оглеждало за закупуване три типа машини. Първият тип са английските BAE-146 от сериите 100, 200 и 300. Те са от 70- до 112-местни, четиримоторни реактивни самолети. От 15 години насам тези машини, по-известни с наименованието си "Джъмболино", са най-тихите реактивни самолети в света. Крейсерската им скорост е около 650 км/ч, а таванът на полета - 9 хил. метра. Другият тип машини, оглеждани от "Хемус ер", са канадските CRJ (Канадиън реджинъл джет) от сериите 700 и 900. Те са за полети на къси дестинации, без багажен отсек, а разстоянието между седалките им е толкова малко, че пътниците пътуват в полулегнало положение. За сметка на това пък CRJ са едни от най-бързите самолети в света. Крейсерската им скорост е 850 км/ч, а таванът на полета - 12 хил. метра Третият тип машини, оглеждани от "Хемус ер", са бразилските "Ембайър" - ERJ от сериите 170 и 190. От десетина години това е най-проспериращата самолетостроителна компания в света, която с високо качество и ниски цени завладя немалка част от пазара на "Боинг" и "Еърбъс индъстри". Най-късно до средата на февруари на летище София ще кацне и един 160-местен Еърбъс А 320, собственост на "Авиокомпания България". Това съобщи изпълнителният й директор Николай Талев. С решение на Министерския съвет от 20 ноември "Авиокомпания България" беше определена за официален превозвач от българска страна по двустранната спогодба за въздухоплавателни съобщения с Русия. "В момента готвим разчетите, за да преценим до кои от петте посочени в спогодбата населени места в Русия ще летим - заяви Талев. - Но отсега е ясно, че няма да летим само до едно от тях", допълни той. Става въпрос за Москва, Санкт Петербург, Екатеринбург, Сургут и Омск. Първият полет е планиран за средата на месец март.
Белчо Цанев