Нови самолети за Хемус Еър

Нови самолети за Хемус Еър

Мнениеот Toni » 16 Дек 2003 14:37

Миналата седмица излезе информация в Стандарт, че Хемус са сключили сделка за закупуване на 3
самолета, които да заменят 134. Доставката на първия се очаква в средата на Януари. Техния шеф, Павлов, е отказал да съобщи за какви машини става въпрос....След далго размишляване стигнах до извода: BAe146/AvroRJ.
В момента има около 40 такива машини, които чакат купувач...
Сделката е на стойност $20.000.000

Някой знае ли нещо повече?

В същата статия пишеше и за 1 А320 на АК България, който щял да се появи в началото на годината....най-вероятно става въпрос за една от машините на Сибирь, които са регистрирани в Армения.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 16 Дек 2003 17:26

Ама значи тия не са се отказали за АК България? Браво. Някаква информация за бъдещи техни дестинации?
Иначе за Хемус ер мога само да кажа че определено могат да си позволят и по-големи машини, но просто в момента им трябват по-малки за регионалният пазар. Преди време имаха намерение да купуват 733 и 734 ама полсе царя ги отряза за национален превозвач и се отказаха. Това беше месеци преди да се учреди Балкан ер тур.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 16 Дек 2003 17:44

АК България имат прево да оперират по 5 линии, до Москва, Санкт Петербург, Екатеринбург; Сургут и Омск . Ще летят само по 4 от линиите.
Статията е безумно написана, но все пак е интерсна информацията:


Купуваме модерни реактивни самолети
От 22 декември "Виаджо ер" започва редовни курсове до Виена

И български авиокомпании ще имат собствени реактивни самолети. Първа дръзна да инвестира в западен самолет авиокомпания "Виаджо ер". Преди близо две години тя закупи съвременния френски 46-местен турбовитлов самолет АТR 42-300, с който в момента оперира в Африка. В сряда "Виаджо ер" официално оповести, че от 22 декември започва да оперира три пъти седмично по линията София-Виена. За изпълнението на полета до Виена "Виаджо ер" е направила запитване до "Хемус ер" да наеме самолет Як-40. В амбициозната програма на "Виаджо ер" от 6 януари 2004 г. са заложени и два полета седмично до Истанбул. По случай откриването на първата редовна международна линия и предстоящите коледни и новогодишни празници "Виаджо ер" предоставя промоционална цена до Виена от 199 евро, съобщиха от авиокомпанията. Българският национален авиопревозвач "Хемус ер" закупува три реактивни западни самолета. Това съобщи специално за "Стандарт" изпълнителният директор на авиокомпанията Димитър Павлов. Трите машини ще са първите реактивни самолети, западно производство, собственост на българска авиокомпания. За какъв точно тип самолети става дума обаче, Димитър Павлов не пожела да уточни. "Оглеждаме три типа машини, които да заменят нашите пет самолета Ту-134 - заяви Павлов. - Знаете, че от 1 април 2002 г. влезе в сила глава III на Анекс 16 на Международната организация за гражданска авиация ICAO, която заради по-високия шум забрани полетите на Ту-134 във въздушното пространство на ЕС. Вече сме в напреднала фаза на преговорите за закупуване на три между 70- и 100-местни западни самолета за полети на средни разстояния. Плановете ни са до края на януари първият от тях да пристигне у нас. Инвестицията за закупуването им ще е около $20 млн.", заяви Павлов. Според информирани източници ръководството на "Хемус ер" оглеждало за закупуване три типа машини. Първият тип са английските BAE-146 от сериите 100, 200 и 300. Те са от 70- до 112-местни, четиримоторни реактивни самолети. От 15 години насам тези машини, по-известни с наименованието си "Джъмболино", са най-тихите реактивни самолети в света. Крейсерската им скорост е около 650 км/ч, а таванът на полета - 9 хил. метра. Другият тип машини, оглеждани от "Хемус ер", са канадските CRJ (Канадиън реджинъл джет) от сериите 700 и 900. Те са за полети на къси дестинации, без багажен отсек, а разстоянието между седалките им е толкова малко, че пътниците пътуват в полулегнало положение. За сметка на това пък CRJ са едни от най-бързите самолети в света. Крейсерската им скорост е 850 км/ч, а таванът на полета - 12 хил. метра Третият тип машини, оглеждани от "Хемус ер", са бразилските "Ембайър" - ERJ от сериите 170 и 190. От десетина години това е най-проспериращата самолетостроителна компания в света, която с високо качество и ниски цени завладя немалка част от пазара на "Боинг" и "Еърбъс индъстри". Най-късно до средата на февруари на летище София ще кацне и един 160-местен Еърбъс А 320, собственост на "Авиокомпания България". Това съобщи изпълнителният й директор Николай Талев. С решение на Министерския съвет от 20 ноември "Авиокомпания България" беше определена за официален превозвач от българска страна по двустранната спогодба за въздухоплавателни съобщения с Русия. "В момента готвим разчетите, за да преценим до кои от петте посочени в спогодбата населени места в Русия ще летим - заяви Талев. - Но отсега е ясно, че няма да летим само до едно от тях", допълни той. Става въпрос за Москва, Санкт Петербург, Екатеринбург, Сургут и Омск. Първият полет е планиран за средата на месец март.
Белчо Цанев
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 16 Дек 2003 18:28

Аз си мислех че освен до Русия ще се лети и до Централна и Западна Европа. Иначе до Сургут и Омск дали изобщо може да има трафик че да запълни цял А320, дори и веднъж седмично да го пуснат до тия места. И още един въпрос си задавам. Като тия полети се основават на двистранна спогодба дали Bulgaria air ще продължи да лети до Москва?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот onufrii » 16 Дек 2003 23:26

onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот Toni » 16 Дек 2003 23:45

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот onufrii » 18 Дек 2003 01:06

Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот Саш » 18 Дек 2003 14:53

това за Ту-214 - интересно звучи, ама все пак наякой трябва да плати и най-важно да произведе тия самолети - в момента Казанския завод е произвел между 3 или 4 самолета от този тип от 2000 г. до сега. (2 за "Дальавиа" и два за "Россия").
Саш
 

Мнениеот onufrii » 19 Дек 2003 22:24

Предполагам този който взима машините ще ги плаща 8) !
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот harrier » 19 Дек 2003 22:57

Значи за ВИА съм почти сигурен че няма да вземат Ту-214. На Хемус не уюи трябват още, а и те могат да си позволят нещо западно. Всъщност то и Ер София може и затова много ме учуди техният ход с Ту-214(всъщност все още опция до колкото четох в едно англииско списание от този месец).
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 21 Дек 2003 13:06

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот slice » 21 Дек 2003 19:15

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 22 Дек 2003 01:47

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот onufrii » 27 Дек 2003 16:43

Защо точно ВАе 146? Има ли някаква инфо - по-изгодни са като цена или нещо друго?
Si vic pacem, para belum - 26030
onufrii
по-спотър
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Дек 2003 22:19
Местоположение: Боляристан

Мнениеот slice » 27 Дек 2003 18:48

имат пилоти и опит с тях...
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта