Тука май ще пиша доста
По принцип слотовете за кацане и излитане се издават от ГВА . На нашите летища представител на ГВА е ЦИК (Център за Информация и Координация) . Самото разрешение е сравнително формална част от необходимите документи на един полет , но понякога има и откази . Това зависи от натоварването на едно летище в определен час от кацащи и излитащи самолети , както и от целта на полета , неговия статус , типът на AVO-то , и възможността на летището да му осигури стоянка за паркиране . Има и други неща , като например дали самолетът лети визуално или инструментално . Ако е единичен полет се взима под внимание и очакваната метеорологична прогноза . Нещата са доста , но въпреки това отказите са рядко явление .
Слота , за който става въпрос е една комплексна оценка на целия полет . Не казвам на авиокомпания или на самолет , а на полет ! Ограничението за тип на AVO-то зависи от размерите на полосата и нейната носимост . Това е стойност , която е характерна за всяка полоса и се измерва в паунд на квадратен инч (PSI) . На Софииската полоса в този момент е регистриран PSI = 37 up to 39 . Това е доста малък коефициент . За сравнение : Варна - 60 . Затова има ограничение за определени типове самолети . Те могат да кацат не по-често от допустимия за това интервал от време . Друго ограничение е дължината на полосата . Всеки самолет трябва да има достатъчно разтояние до края на пистата от крайния момент на отлепяне от нея за прекратяване на излитането . За много машини разстоянието от 2800 м на Софииската полоса не е достатъчно . Затова те са принудени да се ограничават по MTOW .
По въпроса за плащането . Не се плаща за слот . Плаща се за кацане , паркинг , обслужване и аеронавигация . В повечето случаи цената е функция на MTOW . И ако наистина трябра да изброявам какво включва всяко едно перо от общата финансова тежест на един полет ще падне базата данни на хост машината
:):) Всъщност май видях някъде публикувани част от цените , но само онези , които се определят от държавата . Ще се поразрова и ако ги намеря ще дам линкове .
Щях да забравя . Ако една компания е получила слот за кацане , но се налага да смени самолета то тя задължително иска потвърждение от съответното литище за новия тип AVO и информира заинтересованите АТС-та . Всъщност за всяко едно летище се публикуват редовни ъпдейти в Джепсън и се разпространяват навсякъде . Така че всички знаят кога , къде и какво става . И още нещо . Не може да се каже така : "ако една авиокомпания събере в определен ден повече пътници" . Всяко едно търговско затоварване на определен полет е планирано месеци преди самото излитане . Даже и цените на билетите са съобразени с това . Пример : ако един самолет събира 120 пътници иот търговския отдел казват , че ще се напълни до горе то 80 - 90 места се пускат на сравнително нормални цени , но останалите , които се закупуват в последния момент се продават на тройна цена . И колкото и да е странно се продават
Това е накратко
Малеее , бая изписах !?!? Не съм го правил много отдавна
:):)