kak да разбера

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот ATC » 19 Юни 2006 08:16

BUC6260 LZLDG MD82 LBPD VETAK LBBG
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот BGH362 » 19 Юни 2006 09:52

Стояне, за SHMITZA ставаше въпрос :D
BGH362
BGH362
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 29 Мар 2005 18:29

Мнениеот Stoyan » 20 Юни 2006 00:30

BGH362 написа:Стояне, за SHMITZA ставаше въпрос :D


Убу де!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Iliyan » 21 Юни 2006 02:58

ATC написа:BUC6260 LZLDG MD82 LBPD VETAK LBBG


VETAK? ATC, molja podskazhi koordinatite na tazi tochka, i na koe trase se namira?
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот Stoyan » 22 Юни 2006 12:17

Аз не я намирам на картите които имам. :shock:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Profy » 22 Юни 2006 15:59

ako stava vapros za ISS
http://www.n2yo.com/?s=25544
Profy
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 22 Юни 2006 15:58

Мнениеот ATC » 23 Юни 2006 07:47

това е точка за вътрешна координация и се намира западно от бургас и се ползва за директни полети BLO-VETAK , PDV-VETAK :)
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 23 Юни 2006 07:50

Какво значи "точка за вътрешна координация" ? :roll:
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Stoyan » 23 Юни 2006 12:20

Ама как ми четеш мислите!

Младене, ще може ли координатите да изнамериш? :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Iliyan » 23 Юни 2006 17:28

Много интересно...

Веднага възниква въпроса - колко други такива вътрешни точки съществуват - ако може едно списаче да се публикува...

И още нещо - виждайки че ги няма в AIP-то на България, кой и къде регламентира тези тези точки...?
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот ATC » 23 Юни 2006 23:16

ами означава точно това , позлва се за наши цели за кооординация между секторите в случая межу София Контрол и Бургас подход при директен полет да има и други и всички те не се публикуват освен в наши документи понеже не се позлват от пилотите :)
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Iliyan » 26 Юни 2006 00:43

Не мога да разбера - какъв смисъл има от точка във въздушното пространство, което не се използва от пилоти.

Навигациооните точки са затова - хората да стигнат до тях и след това да отпътуват до друга...

Да речем, ако има директен полет от LBPD до LBBG, FIR kонтрольора ще трябва да прехвърли полета на контрольора в Бургас на границата на ТМА LBBG - това е разбираемо.

Което не е толкова очевидно е че ако няма трасе , то точката на пресичане на ТМА границата е неопределена - т.е. тази точка ще е всака точка от линията определяща западната граница на ТМА LBBG.

Т.е. точка пак не може да се дефинира, дори и за "вътрешно ползване"...

Ума ми не побира алтернативна ситуация - където ATC-тата седят пред екрана, наблюдават полета и обсаждат вътрешно дали самолета ще улучи "сеkретната точка" или не...

Нали?
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот harrier » 26 Юни 2006 00:52

Според мен тази точка има следната роля - тя е разположена върху директ Байлово-Бургас или Пловдив-Бургас (може да са няколко) и има чисто информативна цел - ръководителят на полетите да знае от къде ще влети самолета, тъй като той не се намира върху някое от въздушните трасета.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот ATC » 26 Юни 2006 01:31

BLO VOR - BGS VOR точката е на границата на Бургас подход "вътрешна координация" ползва се за предаване на контрола между секторите между София и Бургас в случая както и други такива точки които са между секторите на контрола в зависимост от конфигурацията в която работят както и за предаване на полетни данни в смисъл разчетни време височина и др. на тази точка :) преди да се извърши това "предаване" надявам се да съм малко по-ясен ако има още не ясноти ще се преборя с клавиатурата и ще пиша повече обещавам :)
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Iliyan » 26 Юни 2006 12:07

Мисля че малко по малко нещата ми се изясняват.

С изключение на факта че тези точки не се използват от пилотите.

Значи тази точка не е навигационна, ами точка за докладване (reporting point).

Ако това е така, то тогава защо тази точка не се побликува като IFR reporting point или VFR reporting point, както се прави във всяка друга държава.

Като написах това, се замислям че в България няма отделни точки за докладване, те са винаги комбинирани със точките за навигация, намиращи се на пресечките на трасетата...
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта