РВД България

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Re: РВД България

Мнениеот mashine1984 » 28 Апр 2016 21:53

РВД въвежда процедури за сателитна навигация на летище София
Целта е да се оптимизира управлението на въздушното пространство

ДП РВД въвежда процедури за долитане,подход и отлитане със сателитна навигация на полетите на летище София от днес 28 април. Целта е да се оптимизира управлението на въздушното пространство в съответствие с изискванията на Международната организация за гражданска авиация(ICAO). Чрез въвеждането на новите процедури ще може по - гъвкаво да се определят траекториите на полетите и извеждането на самолетите извън гъсто населените територии.
Сателитната навигация дава възможност за създаване на еднопосочни трасета за отлитащите и долитащите самолети и намалява конфликтните точки. Това ще повиши капацитета на въздушното пространство на летище София и ще намали шумовото въздействие, разход на гориво и вредни емисии.
Плановете на ДП РВД предвиждат въвеждане на тези процедури за всички български граждански летища за обществено ползване до края на 2016 година, което ще нареди България сред водещите държави в Европа, като Германия и Франция.
Проектът беше постигнат благодарение на участието на ДП РВД в работните групи на EUROCONTROLи проектите SHERPA и NASCIO, с подкрепата на партньори от Европейската комисия, Европейската агенция за сателитна навигация, EUROCONTROL, ESSP, PILDO LABS и ГД ГВА.


http://www.economic.bg/bg/news/6/rvd-va ... ofiya.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1061
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 29 Апр 2016 13:01

skero написа:
ДП РВД въвежда процедури за долитане,подход и отлитане със сателитна навигация на полетите на летище София от днес 28 април. Целта е да се оптимизира управлението на въздушното пространство в съответствие с изискванията на Международната организация за гражданска авиация(ICAO). Чрез въвеждането на новите процедури ще може по - гъвкаво да се определят траекториите на полетите и извеждането на самолетите извън гъсто населените територии.
Сателитната навигация дава възможност за създаване на еднопосочни трасета за отлитащите и долитащите самолети и намалява конфликтните точки. Това ще повиши капацитета на въздушното пространство на летище София и ще намали шумовото въздействие, разход на гориво и вредни емисии.
Плановете на ДП РВД предвиждат въвеждане на тези процедури за всички български граждански летища за обществено ползване до края на 2016 година, което ще нареди България сред водещите държави в Европа, като Германия и Франция.
Проектът беше постигнат благодарение на участието на ДП РВД в работните групи на EUROCONTROLи проектите SHERPA и NASCIO, с подкрепата на партньори от Европейската комисия, Европейската агенция за сателитна навигация, EUROCONTROL, ESSP, PILDO LABS и ГД ГВА.

Със сигурност новия RNAV подход
ще намали шумовото въздействие, разход на гориво и вредни емисии

и вече шумните квартали в полите на Витоша няма да са толкова шумни.
Изображение
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 29 Апр 2016 17:24

Някой, който е запознат с новите процедури, може ли да сподели малко повече информация.
Забелязвам от заходите, че Нови Хан е основна точка, над която всички прелитат. Предишната точка е някъде около ИКЕА.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот skero » 29 Апр 2016 19:48

Подробната схема на подхода за 27
Изображение
Аватар
skero
най-спотър
 
Мнения: 211
Регистриран на: 28 Мар 2008 22:15
Местоположение: sofia

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 30 Апр 2016 09:35

Вчера гледах заходите и ми се стори, че има и някаква "съкратена" процедура без прелитане над Огняново.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот ADS-B » 30 Апр 2016 10:37

В новия AIP има сериозна промяна в CTR на София. Всички летища за "лека" авиация за извадени от него. Има и потенциални конфликтни зони около Вакарел и трябва любителите да внимават повече, но пък и са по-свободни от всякога.
Последна промяна ADS-B на 30 Апр 2016 16:33, променена общо 1 път
ADS-B
най-спотър
 
Мнения: 472
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: РВД България

Мнениеот LBLS_APP » 30 Апр 2016 16:13

Toni написа:Вчера гледах заходите и ми се стори, че има и някаква "съкратена" процедура без прелитане над Огняново.

Най-вероятно става дума за къс (често визуален) заход. В зависимост от "късотата" може да се прави по искане на екипажа или по инструкция на РП (примерно за да се нареди по-добре трафика).

Btw, RNAV точките (SFxxx, BGxxx, WNxxx), които описват схемите за долитане, са точки с координати. Съвпадението с населени места е случайно.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 115
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 30 Апр 2016 22:21

LBLS_APP написа:
Toni написа:Вчера гледах заходите и ми се стори, че има и някаква "съкратена" процедура без прелитане над Огняново.

Най-вероятно става дума за къс (често визуален) заход. В зависимост от "късотата" може да се прави по искане на екипажа или по инструкция на РП (примерно за да се нареди по-добре трафика).

Btw, RNAV точките (SFxxx, BGxxx, WNxxx), които описват схемите за долитане, са точки с координати. Съвпадението с населени места е случайно.


Използвах населените места за обясня по-лесно какво видях на бградар-а. Явно скъсената процедура не е съвсем визуална, защото два последователни wizz-a описаха абсолютно еднаква траектория. Без да съм прецизен, заходите изглеждата по схемата на скеро, но завоят започваше от SF607, после курс 002 и излизане на глисадата на SF 602.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот LBLS_APP » 01 Май 2016 08:04

Мда, ако е било визуален заход, завоят е щял да бъде по-рано. Предполагам, че уизовете са следвали схемата до SF607, след което са били векторирани (или им е казано да следват) към SF602.
Ако и двете страни са съгласни, няма никакъв проблем полетът да се отклони от стандартната схема.
Както се вижда и от твоята картинка, RNAV долитането е доста "разтеглено" в сравнение с това, което се е изпълнявало преди въвеждането му.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 115
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 04 Май 2016 10:28

"After 608 proceed to 601" чух подобна реплика тази сутрин.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот mishaikin » 05 Май 2016 18:18

Изображение

Изображение
LZ1BLU
Аватар
mishaikin
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Апр 2014 22:08

Re: РВД България

Мнениеот mistoffelees » 07 Май 2016 00:02

Благодаря!

Интересно, заходите по RNAV са видимо по-дълги от старите. Ако LBSF имаше опашки от чакащи самолети, разбирам, ама така... и фактът, че позволяват да се short-cut-ва заходът към 27, само потвърждава мисълта ми... все пак, това е време и гориво. Защо е тази доста голяма S-ка на захода към 09 от NISVA 1D на постоянна височина 7000? Подобен въпрос и за обикалянето след SF631 при подход RUMEN 1H. И последно, между SF606 и SF603 има набор на височина?
mistoffelees
по-спотър
 
Мнения: 147
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: РВД България

Мнениеот Toni » 07 Май 2016 09:32

mistoffelees написа:И последно, между SF606 и SF603 има набор на височина?


И аз го видях този скок от 6000 на 8000, но реших, че не чета правилно картата.
Другото, което ми се губи е BLO (вор-а на Блайолово), а Голяма я има на картата.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД България

Мнениеот lzdimitar » 07 Май 2016 12:47

Някакакво ново трасе ли има ? От няколко дни забелязвам, че правят заход за кацане точно по южната дъга на околовръстното ?
lzdimitar
най-спотър
 
Мнения: 347
Регистриран на: 16 Яну 2010 20:53
Местоположение: София

Re: РВД България

Мнениеот LBLS_APP » 07 Май 2016 12:48

mistoffelees написа:Интересно, заходите по RNAV са видимо по-дълги от старите. Ако LBSF имаше опашки от чакащи самолети, разбирам, ама така... и фактът, че позволяват да се short-cut-ва заходът към 27, само потвърждава мисълта ми...
Започвам с едно уточнение. Това, което е публикувано в AIP са RNAV схеми за долитане (arrivals), а не заходи/подходи (approaches).
Доколкото знам (без да съм говорил с дизайнера на схемите) идеята е да се направят такива последователности от точки, които да улеснят РП на подхода. В този ред на мисли:
1. Ако РП прецени, че му е по-удобно, винаги може да разреши shortcut. Впрочем той (както и всеки друг работещ човек) предпочита да си свърши нещата по-бързо.
2. Инструкция от типа "After SFxxx direct SFyyy" като цяло е по-удобна от векторирането, защото:
а) е проста и ясна,
б) дава по-ясна представа за бъдещата траектория на ВС,
в) не налага издаване на последваща инструкция в точно определен момент.
3. Въпреки т.2, РП винаги има право да векторира трафика, ако прецени, че така е по-добре.
4. В заключение, RNAV схемите може да се ползват, може да се ползват частично или въобще да не се ползват. Преценката е на РП. Използването на shortcut или векторирането не са отклонение от стандартна процедура.
mistoffelees написа:все пак, това е време и гориво.
Това не е най-важното на този етап. Икономиите на време и гориво са сравнително приоритетни в крейсерската част на полета, но на подхода по-важно е удобното подреждане на трафика. Естествено, безопасността е на първо място във всички случаи.
mistoffelees написа:Защо е тази доста голяма S-ка на захода към 09 от NISVA 1D на постоянна височина 7000?
Предполагам (без да съм го обсъждал с дизайнера), че идеята е да може с кратки и ясни инструкции да се нареди трафика, ако дойдат няколко самолета от различни посоки. При необходимост от забавяне, идващият от NISVA може да бъде пуснат по S-ката и без много приказки да се яви на подходящото място в правилното време.
Колкото до 7000, в схемата са написани минималните височини. Т.е. снижава се не по-ниско от написаното (например ВС влиза на NISVA в снижение до ПН 150, след което РП разрешава снижение до 10 000 ft и т.н.). В следващите страници на AIP това е описано - височините на съответните точки са хххх ft или повече, като единствените изключения са при FAF, където са "заковани" 4100 ft.
mistoffelees написа:Подобен въпрос и за обикалянето след SF631 при подход RUMEN 1H.
Виж горния отговор.
mistoffelees написа:И последно, между SF606 и SF603 има набор на височина?
Виж уточнението за височините.
Toni написа:Другото, което ми се губи е BLO (вор-а на Блайолово), а Голяма я има на картата.
GOL е входна точка на подхода и начало на RNAV схемата, така че няма как да липсва. BLO не участва в RNAV схемите, поради което не е изобразена (както впрочем и SOF). BLO и SOF са сложени например в схемите за отлитане.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 115
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron