Страница 1 от 1

Въпрос къ

МнениеПубликувано на: 04 Май 2004 00:42
от Toni
Миналата седмица се записах на един интересен предмет, към който трябва да се направи и проект като курсова работа - предложение за реконструкция на голямо(въображаемо) летище. В момента има трафик около 25M pax годишно и около 170 000 движенния. Разполага с 2 успоредни писти по 4000м с отстояние между осите им 518м. Снабдени са с CAT IIIc.

Да си дойда на думата. Интересеува ме какво е положението с минималните разстояния между 2 самолета по време на заход и излитане. Трябва да се има предвид, че кацат от ATR до 747. Всичко, което може да се прочете съм го прочел. Интересно ми е да чуя какво мисли човек, който на практика се занимава с тези неща. Какво трябва да съобразим в нашия проект от гледна точка на въздушния трафик.

Възможно ли е да се захожда под ъгъл към пистата, и ако да, може ли това да бъде ILS заход?

Благодаря ти предваително за отговорите.

МнениеПубликувано на: 04 Май 2004 11:03
от SPEED_BIRD
ILS заход винаги е под ъгъл. Това е за да се улесни прихващането на локалайзера. Ъгъла който се препоръчва е до 30 градуса спрямо финалния курс.

Аз не съм професионалист но не мисля че излитането на ATR и B747 по едно и също време определя разстоянието между пистите. Все пак РВД може да се съобрази с това и да задържи ATR-а докато 747 излети. Доколкото знам много по важно е да има достатъчно място в случай на пожар да може да се осигури бърза евакуация...

МнениеПубликувано на: 04 Май 2004 14:19
от ATC
Значи доколкото знам има документи на ИКАО и може би на Евроконтрол в които е описано как точно се изчисляват тези неща както и схемите за излитане и кацане и полет по кръга ,като зависи от географското местоположение, климат, препядствия в района,забранени и ограничени зони и т.н. .За облужване по контрол на подхода минимума за хоризонтално радарно сепариране е 6км(3.2мили)Като при подход за кацане и излитане се спазват следните минимуми поради наличието на турболентна следа H(HEAVY >136t),M(136-7t),L(<7t) след H съответно 7.4км(4мили),9.3км(5мили),11.1км(5мили), а L след M 9,3км(5мили).
За заход по ILS :
6. при векториране за финален подход РП дава един или няколко курса за извеждане на ВС на пътната линия за финален подход; при изпълнение на подход по ILS или радарен подход последният зададен от РП курс трябва да:

а) изведе ВС в хоризонтален полет на пътната линия на финалния подход преди точката за влизане в установената или номиналната глисада;

б) осигури прехващане на пътната линия на финалния подход под ъгъл не по-голям от 45 градуса;

Като за 3 градусова глисада това означава :на 20км от точка на опиране ВС трябва да е на 1000м (3500ft),на 15км - 750м(2600ft)
(инструкция 4444)
А за визуален заход елате да видите лятото в Бургас как българските екипажи правят заход за полоса 04 и излизат на 3-4 км :)

МнениеПубликувано на: 04 Май 2004 14:46
от SPEED_BIRD
ATC, е вие колко давате обикновенно за ILS - 45 или до 30 градуса ? Малко не ми се вярва да е 45. Би трябвало да е нещо около 20... :roll:

А иначе визуален заход на 04 в Бургас е класика.... направо ще обидите пилота да му дадете нещо друго :D При положение че времето позволява визуален заход де...

МнениеПубликувано на: 04 Май 2004 22:03
от ATC
По рпинцип на тренажора и инструкторите н учат да и вкарваме +-30 градуса в курса и така и правим по принцип, не е лаошо и направо в курса да ги вкараш но не винаги идват за кацане от права.За запознатите с полста в Бургас 04/22 когато идват от точkа TARGO (мнозинството от запад) ако са за 22 с курс 120 и полсе 5-7 км от правата им даваме курс 190 за да пресеката правата м/у 15 и 20км с 030 сходна е и ситуацията от морето освен ако Варна контрол няма трафик и ни го даде още от горната граница диекно си влизат на правата и трябва само да ги снижаваш :).Това е за радарно векториране за ILS , за визуален подход трябва да го изкараш на правата и да го снижаваш по 3 градусова глисада докато види полосата, по рпинцип в 70-80 % от случаите в Бургас като най-слунчевото летище на балканите пилотите виждат полосата от доста по далече 50-70 км и си искат да кацат визуално по най-краткия път за да пестят гориво.Това е в нормаланта ситуация но когато са повече самолети идващи от различни посоки ,различни по тип и по скорости нещата стават други и тогава вече е истинския професионализъм :)

МнениеПубликувано на: 05 Май 2004 10:17
от SPEED_BIRD
Точно както го знам... мерси!