Интереснo

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот Nikilaki » 07 Юни 2007 14:02

НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК
Два пътнически самолета за малко да се сблъскат челно в българското въздушно пространство в сряда (30 май) около обяд, научи в."БАНКЕРЪ". Машините на холандската авиокомпания KLM и на сръбската JAT, които са били направлявани от центъра за управление на полетите на Ръководство въздушно движение (РВД), са се разминали на критично малка дистанция и не са катастрофирали единствено благодарение на системите си за предотвратяване на сближение. Командирите на двата екипажа са протестирали остро пред българските диспечери, твърдят запознати с инцидента.

"Не мога да коментирам случая. Има си специализирано звено за разследване на авиационни произшествия, обърнете се към тях", заяви пред репортер на вестника главният директор на Гражданска въздухоплавателна администрация Захари Алексиев. "Има подобен случай, който в момента се разследва. Уточняват се проблемът и причините за него. С повече информация ще разполагаме, след като получим рапортите на двамата командири на полетите", каза ръководителят на звеното Атанас Костов.

Ситуацията от сряда доста наподобява тази от 2 юли 2002 г., когато при сблъсък на руски пътнически самолет Ту-154 и товарен "Боинг" на границата между Германия и Швейцария загинаха 70 човека. От тях 50 бяха деца. Причина за катастрофата тогава бе човешка грешка и серия от нарушения на правилата за безопасност. Наземната система, предупреждаваща за опасност, е била изключена, а на пост е бил само един ръководител на полетите от швейцарската авиодиспечерска служба, който не е дал навременни команди към самолетите.

Инцидентът в нашето въздушно пространство за пореден път повдига няколко много важни въпроса, като например защо продължава да се бави пускането на новата система за управление на полетите, която трябваше да заработи още през 2003 година? Тя все още е на фаза 1, а до окончателното й завършване има още два етапа. Самите диспечери в РВД не крият, че работят в условията на непрекъснат стрес, дължащ се на почти ежеседмичните промени в софтуера. А това пряко засяга поведението и надеждността на системата.

http://www.banker.bg/?Issue=729&Section ... icle=29341
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот aviofen » 07 Юни 2007 14:14

Лелее това е ужасно добре,че TCAS-a е сработил.Доколкото знам това е първият случай на опасно сближение във въздуха в последните 20тина години в Българското ВП.Ако някой има инфо за други такива ситуации моля да сподели.
Аватар
aviofen
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 07 Ное 2004 17:05
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 07 Юни 2007 14:16

Зависи какво разбираме под "опасно", но на година се "сближават" по 2-3 пъти поне в нашето въздушно пространство.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5243
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот karadzhoff » 09 Юни 2007 20:18

Вчера следобед се проведе доста интересен радиообмен между Бургас подход и един лек самолет отиващ към Балчик. Диспечерът попита за модела на самолета понеже го нямали като данни и пилотът "доста добре" му го спелува - СТ2K - "София Толбухин Два Килограма" :lol: Доста се посмях :-D
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1197
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот Svetli Georgiev » 09 Юни 2007 20:28

Нормално, Еър Спорт провеждат курс в Балчик в момента. Даже съм се возил в този самолет(LZ-BOS). Вижте аватара ми!
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот Делян » 10 Юни 2007 09:07

Nikilaki написа:НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК


ужас..... :shock:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4276
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот slice » 10 Юни 2007 10:23

aviofen написа:Лелее това е ужасно добре,че TCAS-a е сработил.Доколкото знам това е първият случай на опасно сближение във въздуха в последните 20тина години в Българското ВП.Ако някой има инфо за други такива ситуации моля да сподели.


Последно миналата година се сговня работата над SOMOV, там единия бил при нашето РП, а другия при Румънското и се разприказват TCAS-ите... Но наистина TA има редовно, а за RA по веднъж годишно. Проблема е, че не винаги се докладват и не винаги може да се знае точно колко се наакват някои хора, които се мислят за по-умни от летците (:))
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот tedier » 10 Юни 2007 23:29

Много мислех дали да пиша ,но приказки от рода, че нещо не се докладва са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Не мисля че всичко трябва да е в първите страници на вестниците,за да може да се коментира от хора които не разбират от ситуацията. И някой да говори че някой се е "наакал" е супер тъпо и непрофесионално , защото и двете странио участват в един общ процес,чиято е цел е една БЕЗОПАСНОСТ! ЗА РП съм сигурен че няма начин да се скрие нещо !!! докато КОмандирите на самолети никога не искат да обясняват причините за отказ при даден полет ,да не би да се натовари авиокомпанията с разходите за допълните мерки, които се вземат при осигуряването на такъв полет или от причини да не се разваля реномето на дадена авиокомпания....
tedier
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Мнениеот BOOMER » 11 Мар 2008 02:41

Току що на Кенеди Кула:
- Tower, United 28, there are some rabbits on the runway, sir.
- Live or dead?
- They seem to be alive.
- American 50, apparently there are some rabbits on the runway, do you want to continue?
- We`ll squash them for you. :twisted:
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Мнениеот Svetli Georgiev » 11 Мар 2008 10:45

Добре че не са били крави както в Горна. :lol:
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот ATC » 16 Мар 2008 15:37

Nikilaki написа:НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК
Два пътнически самолета за малко да се сблъскат челно в българското въздушно пространство в сряда (30 май) около обяд, научи в."БАНКЕРЪ". Машините на холандската авиокомпания KLM и на сръбската JAT, които са били направлявани от центъра за управление на полетите на Ръководство въздушно движение (РВД), са се разминали на критично малка дистанция и не са катастрофирали единствено благодарение на системите си за предотвратяване на сближение. Командирите на двата екипажа са протестирали остро пред българските диспечери, твърдят запознати с инцидента.

"Не мога да коментирам случая. Има си специализирано звено за разследване на авиационни произшествия, обърнете се към тях", заяви пред репортер на вестника главният директор на Гражданска въздухоплавателна администрация Захари Алексиев. "Има подобен случай, който в момента се разследва. Уточняват се проблемът и причините за него. С повече информация ще разполагаме, след като получим рапортите на двамата командири на полетите", каза ръководителят на звеното Атанас Костов.

Ситуацията от сряда доста наподобява тази от 2 юли 2002 г., когато при сблъсък на руски пътнически самолет Ту-154 и товарен "Боинг" на границата между Германия и Швейцария загинаха 70 човека. От тях 50 бяха деца. Причина за катастрофата тогава бе човешка грешка и серия от нарушения на правилата за безопасност. Наземната система, предупреждаваща за опасност, е била изключена, а на пост е бил само един ръководител на полетите от швейцарската авиодиспечерска служба, който не е дал навременни команди към самолетите.

Инцидентът в нашето въздушно пространство за пореден път повдига няколко много важни въпроса, като например защо продължава да се бави пускането на новата система за управление на полетите, която трябваше да заработи още през 2003 година? Тя все още е на фаза 1, а до окончателното й завършване има още два етапа. Самите диспечери в РВД не крият, че работят в условията на непрекъснат стрес, дължащ се на почти ежеседмичните промени в софтуера. А това пряко засяга поведението и надеждността на системата.

http://www.banker.bg/?Issue=729&Section ... icle=29341

глупости,да сработил е TCAS но нищо особено колегата се е намесил по същото време,а вестникарите ги знаете колко разбират от авиация
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот LZ-EZY » 01 Дек 2008 22:10

Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html
Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Мнениеот pepsii » 02 Дек 2008 13:13

spasvasilev написа:Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html


супер яко!!! пълни данни за самолета ,полета и т.н. !
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот silversurfer » 02 Дек 2008 13:22

Много е яко. :smt023
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1011
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Мнениеот Dreamliner » 02 Дек 2008 14:36

spasvasilev написа:Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html


Невероятно!!! :shock: :shock: :shock: Скри ми шапката!!! Не знаех че може на интернет такива неща да се гледат

Много благодаря! ;-)
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта