Страница 2 от 3

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2007 14:02
от Nikilaki
НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК
Два пътнически самолета за малко да се сблъскат челно в българското въздушно пространство в сряда (30 май) около обяд, научи в."БАНКЕРЪ". Машините на холандската авиокомпания KLM и на сръбската JAT, които са били направлявани от центъра за управление на полетите на Ръководство въздушно движение (РВД), са се разминали на критично малка дистанция и не са катастрофирали единствено благодарение на системите си за предотвратяване на сближение. Командирите на двата екипажа са протестирали остро пред българските диспечери, твърдят запознати с инцидента.

"Не мога да коментирам случая. Има си специализирано звено за разследване на авиационни произшествия, обърнете се към тях", заяви пред репортер на вестника главният директор на Гражданска въздухоплавателна администрация Захари Алексиев. "Има подобен случай, който в момента се разследва. Уточняват се проблемът и причините за него. С повече информация ще разполагаме, след като получим рапортите на двамата командири на полетите", каза ръководителят на звеното Атанас Костов.

Ситуацията от сряда доста наподобява тази от 2 юли 2002 г., когато при сблъсък на руски пътнически самолет Ту-154 и товарен "Боинг" на границата между Германия и Швейцария загинаха 70 човека. От тях 50 бяха деца. Причина за катастрофата тогава бе човешка грешка и серия от нарушения на правилата за безопасност. Наземната система, предупреждаваща за опасност, е била изключена, а на пост е бил само един ръководител на полетите от швейцарската авиодиспечерска служба, който не е дал навременни команди към самолетите.

Инцидентът в нашето въздушно пространство за пореден път повдига няколко много важни въпроса, като например защо продължава да се бави пускането на новата система за управление на полетите, която трябваше да заработи още през 2003 година? Тя все още е на фаза 1, а до окончателното й завършване има още два етапа. Самите диспечери в РВД не крият, че работят в условията на непрекъснат стрес, дължащ се на почти ежеседмичните промени в софтуера. А това пряко засяга поведението и надеждността на системата.

http://www.banker.bg/?Issue=729&Section ... icle=29341

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2007 14:14
от aviofen
Лелее това е ужасно добре,че TCAS-a е сработил.Доколкото знам това е първият случай на опасно сближение във въздуха в последните 20тина години в Българското ВП.Ако някой има инфо за други такива ситуации моля да сподели.

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2007 14:16
от harrier
Зависи какво разбираме под "опасно", но на година се "сближават" по 2-3 пъти поне в нашето въздушно пространство.

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2007 20:18
от karadzhoff
Вчера следобед се проведе доста интересен радиообмен между Бургас подход и един лек самолет отиващ към Балчик. Диспечерът попита за модела на самолета понеже го нямали като данни и пилотът "доста добре" му го спелува - СТ2K - "София Толбухин Два Килограма" :lol: Доста се посмях :-D

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2007 20:28
от Svetli Georgiev
Нормално, Еър Спорт провеждат курс в Балчик в момента. Даже съм се возил в този самолет(LZ-BOS). Вижте аватара ми!

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2007 09:07
от Делян
Nikilaki написа:НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК


ужас..... :shock:

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2007 10:23
от slice
aviofen написа:Лелее това е ужасно добре,че TCAS-a е сработил.Доколкото знам това е първият случай на опасно сближение във въздуха в последните 20тина години в Българското ВП.Ако някой има инфо за други такива ситуации моля да сподели.


Последно миналата година се сговня работата над SOMOV, там единия бил при нашето РП, а другия при Румънското и се разприказват TCAS-ите... Но наистина TA има редовно, а за RA по веднъж годишно. Проблема е, че не винаги се докладват и не винаги може да се знае точно колко се наакват някои хора, които се мислят за по-умни от летците (:))

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2007 23:29
от tedier
Много мислех дали да пиша ,но приказки от рода, че нещо не се докладва са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Не мисля че всичко трябва да е в първите страници на вестниците,за да може да се коментира от хора които не разбират от ситуацията. И някой да говори че някой се е "наакал" е супер тъпо и непрофесионално , защото и двете странио участват в един общ процес,чиято е цел е една БЕЗОПАСНОСТ! ЗА РП съм сигурен че няма начин да се скрие нещо !!! докато КОмандирите на самолети никога не искат да обясняват причините за отказ при даден полет ,да не би да се натовари авиокомпанията с разходите за допълните мерки, които се вземат при осигуряването на такъв полет или от причини да не се разваля реномето на дадена авиокомпания....

МнениеПубликувано на: 11 Мар 2008 02:41
от BOOMER
Току що на Кенеди Кула:
- Tower, United 28, there are some rabbits on the runway, sir.
- Live or dead?
- They seem to be alive.
- American 50, apparently there are some rabbits on the runway, do you want to continue?
- We`ll squash them for you. :twisted:

МнениеПубликувано на: 11 Мар 2008 10:45
от Svetli Georgiev
Добре че не са били крави както в Горна. :lol:

МнениеПубликувано на: 16 Мар 2008 15:37
от ATC
Nikilaki написа:НЕ РВД, А ЧУДО СПАСИ ДВА САМОЛЕТА ОТ СБЛЪСЪК
Два пътнически самолета за малко да се сблъскат челно в българското въздушно пространство в сряда (30 май) около обяд, научи в."БАНКЕРЪ". Машините на холандската авиокомпания KLM и на сръбската JAT, които са били направлявани от центъра за управление на полетите на Ръководство въздушно движение (РВД), са се разминали на критично малка дистанция и не са катастрофирали единствено благодарение на системите си за предотвратяване на сближение. Командирите на двата екипажа са протестирали остро пред българските диспечери, твърдят запознати с инцидента.

"Не мога да коментирам случая. Има си специализирано звено за разследване на авиационни произшествия, обърнете се към тях", заяви пред репортер на вестника главният директор на Гражданска въздухоплавателна администрация Захари Алексиев. "Има подобен случай, който в момента се разследва. Уточняват се проблемът и причините за него. С повече информация ще разполагаме, след като получим рапортите на двамата командири на полетите", каза ръководителят на звеното Атанас Костов.

Ситуацията от сряда доста наподобява тази от 2 юли 2002 г., когато при сблъсък на руски пътнически самолет Ту-154 и товарен "Боинг" на границата между Германия и Швейцария загинаха 70 човека. От тях 50 бяха деца. Причина за катастрофата тогава бе човешка грешка и серия от нарушения на правилата за безопасност. Наземната система, предупреждаваща за опасност, е била изключена, а на пост е бил само един ръководител на полетите от швейцарската авиодиспечерска служба, който не е дал навременни команди към самолетите.

Инцидентът в нашето въздушно пространство за пореден път повдига няколко много важни въпроса, като например защо продължава да се бави пускането на новата система за управление на полетите, която трябваше да заработи още през 2003 година? Тя все още е на фаза 1, а до окончателното й завършване има още два етапа. Самите диспечери в РВД не крият, че работят в условията на непрекъснат стрес, дължащ се на почти ежеседмичните промени в софтуера. А това пряко засяга поведението и надеждността на системата.

http://www.banker.bg/?Issue=729&Section ... icle=29341

глупости,да сработил е TCAS но нищо особено колегата се е намесил по същото време,а вестникарите ги знаете колко разбират от авиация

МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008 22:10
от LZ-EZY
Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2008 13:13
от pepsii
spasvasilev написа:Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html


супер яко!!! пълни данни за самолета ,полета и т.н. !

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2008 13:22
от silversurfer
Много е яко. :smt023

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2008 14:36
от Dreamliner
spasvasilev написа:Не знам дали това е най-подходящото място, ако не някой администратор да го премести :
Следете на живо трафика над Швейцария...

http://radar.zhaw.ch/radar.html


Невероятно!!! :shock: :shock: :shock: Скри ми шапката!!! Не знаех че може на интернет такива неща да се гледат

Много благодаря! ;-)