GPS заход

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот Seminole » 10 Май 2004 06:09

ATS - prav si za 3-te spytnika...
Kato se zamislish - opredeljame razstojanieto do vseki spytnik - tova ni "postavja" v edna ot tochkite izgrazhdashti sfera okolo vseki ot tjah. Presechnicata na dve sferi e okryzhnost, na tri sferi - dve tochki. Ot tija dve tochki ednata e nasheto polozhenie, a drugata sravnitelno lesno mozhe da byde "izkljuchena" kato vyzmozhnost, ponezhe ne e na zemnata povyrhnost ili se dvizhi s "nepravdopodobna" skorost. Chetvyrtijat satelit se izpolzva za sinhronizacija - sled kato opredeli polozhenieto si sprjamo nego, priemnika obiknoveno namira greshka (poradi netochnosta na sobstvenija si timer, kojto sluzhi za opredeljane na razstojanieto). Pri sledvashtata stypka, priemnika zapochva da nastrojva timer-a si ... dokato pokazanijata ot chetirite satelita syvpadnat. Timer-a na GPS priemnika, pokazva naj-tochnoto vreme, ponezhe se sinhronizira s atomnite timer-i v satelitite - zatova, ako vi trjabva tochen chasovnik - kupete si GPS ;-) - greshka njama...
Orbitite na satelitite naistina se upravljavat ot nazemni stancii i sa izchisleni taka, che pone 5 satelita da se "vizhdat" ot vsjaka tochka na zemnata povyrhnost.
Ima i drugi (dopylnitelni) systemi za opredeljane i korekcija na greshkata, no da ne stavam mnogo otegchitelen ... ;-)
Seminole
 

Мнениеот SPEED_BIRD » 10 Май 2004 11:24

Абе европейците бяха тръгнали да правят някаква нова GPS система... чудя се кво ли стана... :roll:
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот toni75 » 10 Май 2004 14:09

Да, бяха тръгнали и още не са се отказали :wink: :lol: (системата се казва Галилео). Но работата е до под кривата круша, защото:
1) Не моагт да се разберат (и постоянно) спорят кой колко работа (трябва/може) да свърши и след това какво сте получи.
2) всеки дърпа чергата съм себе си
1) + 2) => чудя се кога ли сте я подкарат тая система.
Да не забравя да спомена и разните технически перипетии, които допълнително спъват нещата. :? Дано не се окаже, че в момента в които тая система влезе в експлоатация, да е вече морално остаряла...
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот pepe » 10 Май 2004 19:24

SPEED_BIRD написа:Прав си. От ILS по хубаво нема... обаче сертификат за ILS и за самолета и за пилота не се взима толкова лесно докато за GPS определено ще е и по-лесно и по-ефтино.


abe i ILC ne e mnogo hubavo za6toto glisadata mu e 3deg. po azimut i za ultra leki i leki
samoleti,kakto i vertoleti ne e mnogo udobno za zahod,tuk MLC e besporen lider.osven tova ILC ima i fal6ivi glisadi...
pepe
 

Мнениеот ATC » 10 Май 2004 21:07

Глисадата на ILS не е задължително 3 градуса, зависи от препядствията и др.,фоколкото знам има летища с глисада по-голяма от 3.За MLS-а не си спомням защо не е толкова не полулярен май цената му и поддръжката са високи както и оборудването на самолета .
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот pepe » 11 Май 2004 08:24

ATC написа:Глисадата на ILS не е задължително 3 градуса, зависи от препядствията и др.,фоколкото знам има летища с глисада по-голяма от 3.За MLS-а не си спомням защо не е толкова не полулярен май цената му и поддръжката са високи както и оборудването на самолета .


MLC e po evtin ot ILC,v tova sam sigoren.osven tova se montira po-barzo,ot po-malko hora i e po lesen i evtin za poddrajka.3-4 du6i go montirat za niakolko 4asa osven tova e po-malak (moje da se montira dori na pokriv na zgrada za precizen zahod),osven tova e po dobar za minavane na vtori krag...a ILC s pove4e ot 3-4deg.ne stava dokato MLC pozvoliava zahod do 40deg.6to ne pusnem tema MLC vs ILC :wink:
pepe
 

Мнениеот ivanil » 20 Апр 2006 18:23

И аз да кажа нещо - питайте пилотите как изпълняват визуален заход и тук да си признаят как слагат координатите на 20 на правата на София. Иначе има много проблеми по GPS захода, то са йоносферни корекции, то са бързи, бавни корекции, прецизност на системата и т.н. Има си изисквания на ИКАО за прецизност и например ЕГНОС се е прицелил като допълваща система да направи възможно ползването на GPS при кацане. Преди кат 1 има още 2 категории. Като цяло GPS + WAAS или ЕГНОС а ще видим за ГАЛИЛЕО някой ден трябва да покрива изискванията за точност, наличност и протекшън левъл и т.н.
Аватар
ivanil
спотър
 
Мнения: 27
Регистриран на: 20 Апр 2006 15:27

Мнениеот asd » 20 Апр 2006 20:49

До колкото съм чувал, основен проблем при GPS захода е, че за момента няма как да се разпознае в реално време дали техниката се е скапала и грешките при определяне на положението на самолета стават недопустимо големи (над определени норми). Тоест възможна е ситуация GPS-а да си дава привидно нормални показания, а всъщност самолета да е 50 метра по-ниско от глисадата примерно и пилота няма по какво да разбере (50 метра може би е малко пресилено).
asd
супер спотър
 
Мнения: 763
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Предишна

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта