GPS заход

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

GPS заход

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 10:21

Здравейте!

Тук във Финалндия все повече летища се сертифицират за GPS заход. И самолети и пилоти също. Мисля си, какво е положението в България по този въпрос ? Това си е много удобен заход и дори май се води прецизен...
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 05 Май 2004 13:07

Предполагам положението при нас по този въпрос е никакво. Може би ще се промени ако някоя фирма обещае големи комисионни за ГВА. Иначе смятам че засега добрия стар ILS си върши работа.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 14:47

Прав си. От ILS по хубаво нема... обаче сертификат за ILS и за самолета и за пилота не се взима толкова лесно докато за GPS определено ще е и по-лесно и по-ефтино.
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 06 Май 2004 08:53

Ами за сега няма такива схеми у нас ,и доколкото аз знам GPS не се използва самостоятелно за навигация :).
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 06 Май 2004 09:55

Угх.... само пусни на Google "gps approach" и чети колко щеш.... :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

GPS zahod

Мнениеот Seminole » 06 Май 2004 21:32

GPS ne e precizen zahod, ponezhe njama "Glide slope"
Vypreki tova, ako imate IFR sertificiran GPS, mozhe da letite ILS zagod po nego, kato informacijata za "glide slope" si ja gledate na HSI-a. GPS-a mozhe da vi predlozhi "Rate of descent" i ako go sledvate stava dosta dobre - ne na "stypki", kakto pri VOR i NDB zahodite...
Mnogo e udobno i e naistina "fun", ponezhe GPS-a te vodi sys syobshtenija i nagledna kartinka - povecheto inat Jepessen database - i izglezhda syshto kato "approach plate".
Kato cjalo, ako ne sledish glisadata, se poluchava kato "Localizer" zahod i minimumite sa drugi.

Have Fun!!
Seminole
 

sertificat ...?

Мнениеот Seminole » 06 Май 2004 21:56

Zabravih neshto - kolkoto do pilota, njama razlika v sertificiraneto za otdelnite vidove zahodi - sled kato imash "Instrument rating", mozhesh da letish vsichkite.
Za po-visokite kategorii ILS, kydeto kacaneto stava chastichno ili izcjalo s avtopilot ste pravi - pilotite, samoleta i aviokompanijata kato cjalo trjabva da e sertificirana.
Kolkoto do samoleta - CDI sys "Glide slope" indikator e dostatychen za ILS (pak stava duma za "rychno" letene), dokato GPS-a trjabva da e montiran na panela i sertificiran za IFR (letene po pribori) - ne stava s "rychen" GPS, syshto i bazata danni se obnovjava vseki dve sedmici, za da e "goden" za navigacija, osobeno za zahodi.
I posledno - GPS se izpolzva samostojatelno za navigacija i e mnogo udoben, spestjava vreme i na pilotite i na kontrolerite za dylgi "clearance-i", izrezhdane na "intersection-i" i t.n., osven che letish pochti vinagi direktno ;-)
Seminole
 

Мнениеот SPEED_BIRD » 07 Май 2004 08:53

Seminole, благодаря за информацията! Много е полезна...
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот COM-DATA » 07 Май 2004 18:15

А кой стопанисва GPS-a? Почакайте поне да тръгне Галилейчо, че да има резерв!
COM-DATA
 

GPS

Мнениеот Seminole » 07 Май 2004 23:36

Syvsem obshto kazano - GPS sistemata (Global Positioning System) se systoi ot dva osnovni elementa - sateliti na stacionarna orbita i GPS priemnici (v samoleta).
Satelitite sa oburudvani s navigacionna aparatura i izlychvat radio signali, koito priemnicite ulavjat i interpretirat (v tekstov ili grafichen vid). Orbitite na satelitite sa izbrani taka, che da pokrivat cjalata povyrhnost na zemjata (da se "vizhdat" ot vsjakyde). Na broj sa 24 i se dvizhat po 6 orbiti (4 sat. na orbita).
"Stopanisvat" se ot US Department of Defence.
Razbira se, satelitite ne se izpolzvat samo za aviazionna navigacija, ami za vsichki formi na precizno orientirane po more i susha... da ne govorim za pyrvichnoto im prednaznachenie - voennite.
Za da opredeli polozhenieto si z prostranstvoto, GPS priemnika trjabva da priema signal pone ot 4 satelita vyv vseki moment. Ottam, priemnika sypostavja koordinatite si s predvaritelno zalozhena v nego baza danni i displejva pozicijata si v tekstov ili grafichen vid... Bzazata mozhe da e po-prosta - za tekstovite ili po-slozhna - za "moving map" GPS priemnici, kato mozhe da vkljuchva i informacija za vsichki vidove IFR zahodi...

ako vi e interesno shte ima oshte...;-)
Seminole
 

Мнениеот Seminole » 08 Май 2004 04:48

Kolkoto do priemnicite - sobstvenika im si gi "Stopanisva" ;-)
Osven da si go pazi da ne mu go otkradnat ;-), sobstvenika si obnovjava bazata danni...
Obiknoveno e na abonamentnija princip - proizvoditelja ti prashta "update" vyv vid na PCMCIA karta ili software (ili samo link i parola kym nego), kojto si download-vash ot server i si go zarezhdash v GPS-a - zavisi ot modela...

nadjavam se tova da otgovarja na vyprosa...
Seminole
 

Мнениеот ATC » 08 Май 2004 21:03

По принцип за триангулацията са нужни 3 спътника(точки) за да определиш местоположението на земната повърхност , няма знаение понеже се вийдат повече от 3 във всеки един момент, другото което знам е че се използва (от военните най-вече) и наземна станция за повишаване на точноста
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

4 са 4

Мнениеот Гост » 09 Май 2004 10:52

В съсщност за да бъдем точни ти трябват 4 спътника, за да си определиш позициата :shock: .С 3 ще знаеш в кой квадрат от 1-2 км си. Също така зависи как са разположени сателитите един спряму друг, защото ако си хванал 4 които са подредени в линия......гуркоти. За наземната станция, и Eurocontrol имат такава в момента, те в същност предсавляват 6 жече станции из Европа които събират данни от сателитите и 3 вече Геостационарни сателита(1 над Индийския океан и 2 над Атлантика) и ги изпращат на една обща станция, която обработва 4 вида грешки, изчислява корекциите и ги прашта на 6 станции, които от своя страна ги препращат на сателитите. Има и друга система която може да се използва за точно кацане, ама ще трябва да ви разказвам на дълго и на широко. Проблема за сега с кацане по GPS не е точноста, тя може да се сведе до 3,3м. Проблема е Protection Level, с други думи това е нивото на надежност на GPS, както си правите подхода примерно и изведнаш за 1-2 сек. GPS сигнала се разпада или показва грешно, за причините за това няма да ви досаждам, но за 1-2 сек, да ти показва грешна позиция, я по хоризонталата, я по вертикалата и се движеш с 170 възела не е хубава картинка :lol:
Знам всичко това защтото една от 6 станции една е в ТУ-София( и сме единствената станция която лови Гео.ст. над Индииския океан) и сега ще се опитваме да направим Диферинцялна станция, която ще може да се ползва за GPS кацане :shock: .
Гост
 

Пак сам аз

Мнениеот xumepoc » 09 Май 2004 11:13

П.С. Горният гост сам аз, все забравям да се log-na :lol: :cry: :wink:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Аватар
xumepoc
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 02 Май 2004 12:29
Местоположение: Plovdiv/Sofia

Мнениеот maxxim » 09 Май 2004 21:03

Работеща Диференциална станция има и на морето между Балчик и Каварна, н се ползва за морска навигация.Радиуса и на действие е 200 км.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта