Страница 4 от 5

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2008 20:17
от dimitar vasilev
Пичове, искам да попитам за комбинацията от цифри и букви с която се обозначават дадени полети, но не за стандартните код и полетен номер?

МнениеПубликувано на: 26 Апр 2008 08:41
от Q23
dimitar vasilev написа:Пичове, искам да попитам за комбинацията от цифри и букви с която се обозначават дадени полети, но не за стандартните код и полетен номер?


Не ми е ясно какво точно питаш. Би ли дал пример? :-)

МнениеПубликувано на: 26 Апр 2008 09:13
от dimitar vasilev
Q23 написа:
dimitar vasilev написа:Пичове, искам да попитам за комбинацията от цифри и букви с която се обозначават дадени полети, но не за стандартните код и полетен номер?


Не ми е ясно какво точно питаш. Би ли дал пример? :-)
Ами например SKY почти винаги се обозначават Relax9ps-рилакс-найн-папа-сиера или поне така го чувам!

МнениеПубликувано на: 26 Апр 2008 10:54
от Q23
Аз попаднах на това:
http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_codes-S

IATA ICAO Airline Callsign Country

NE ESK SkyEurope RELAX Slovakia
BD BMA bmi MIDLAND United Kingdom
FB LZB Bulgaria Air FLYING BULGARIA Bulgaria
U2 EZY easyJet EASY United Kingdom
4U GWI Germanwings GERMAN WINGS Germany
LH DLH Lufthansa LUFTHANSA Germany
DU HMS Hemus Air HEMUS AIR Bulgaria

.....

може да е от полза. :-)

МнениеПубликувано на: 26 Апр 2008 11:02
от dimitar vasilev
Аз тези работи повечето ги знам но ми е интересно че например Луфтханза някой път се обозначават с полетния си номер а друг път с въпросната комбинация от букви и цифри???

МнениеПубликувано на: 28 Апр 2008 23:03
от VS11
Iliyan написа:
Извън това пространство започва радарния контрол (на практика, прехварлянето става някъде в TMA-то) коeто се прави не от кулата на KBDL, а от друго място. В предшния си отговор посочих че от KBDL картите не е възможно да се разбере каде се намира радара. Кратко търсене в Google потвърди че радарния контрол - предлагащ както Radar така и Area (вместо FIR в USA използват термина Center) услуги - се намира на Boston-ското летище и се нарича Boston Center.

Сега, ако погледнете картата за областта около KBDL и Boston

Изображение

ще видите че TMA-то на Boston е многократно по-голямо от това на KBDL.

Както спекулирах по рано - това е "това е добра индикация че на близо има по голям град (по-голямо летище) с по-голямо ТМА пространство, кадето се намира радарния контрол за целия FIR..."

Заключвайки - радарния контрол са пространството около KBDL се предлага от Boston Center, коитo също така радарно контролира целия FIR в околността, Boston TMA бидейки многократно по-голям от това на KBDL.

Хаиде да видим дали някой не иска да опише по подобен начин пространството в България, направете ми услуга, да речем вземайки LBBG за пример - какви са летищните услуги, каде се намират радарните контрольори, от къде се контролира (информира) ФИР-а...?


Малка корекция: Boston Center физически не се намира на BOS (или както му казват тук Лоугън), а дори извън щата Масачузетс. По-точно е в Nashua, New Hampshire, което е на 1 час път (43 мили) на север от Бостън. Ето и тяхната страница:

http://zbw.natca.net/

На тази карта има всички цетрове на САЩ (21 на брой):

http://web.nbaa.org/public/ops/airspace/notices/



Според мен всеки един от тези центрове е аналогичен на това, което бяха преди да се обединят Варна FIR и София FIR, и съответно на новия по-голям България FIR.

Тук в САЩ, United Airlines обикновено пускат РВД на живо по канал 9, поне на всички тяхни 757 на които съм летял и стъпките за полет Бостън-Чикаго са следните (понеже съм ги слушал):

1. Boston Ground
2. Clearance
3. Boston Departures
4. Boston Center
5. NY Center
6. Cleveland Center
7. Chicago Center
8. Chicago Approach
9. Chicago Arrivals
10. Chicago Ground

Най-интересно да се слуша, поне за мен като пътник, е Departures/Approach, защото там са най-интензивни инструкциите и движенията.

Според ето този документ, Approach/Departures са обикновено в радиус на 50 мили около летищата и височина 17 000 фута.

http://www.faa.gov/library/manuals/avia ... /CH-01.pdf

Друг е въпроса, че ако две летища са достатъчно близо едно съоръжение би могло да обслужва двата отделни Approach/Departures.

Доколкото си спомням, при последното си прибиране от Чикаго до Бостън, Boston Approach доведоха самолета до 4000 фута и го предадона на Arrivals.

За KBDL, то действително принадлежи към Boston Center, но си има своите Approach/Departures:
http://www.airnav.com/airport/KBDL

Аз лично винаги съм си правил следната функционална аналогия (не зная доколко е вярна, знам че имената в БГ са малко по-различни) с БГ еърспейс-а за самолети идвайки в БГ

1. София Център/Варна Център (преди) сега само София Център
2. Sofia Approach/Varna Approach
3. Sofia Arrivals/Varna Arrivals

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2008 00:11
от Stoyan
Принципно са Контрол, Подход и Кула в България. Поне до момента.

Също има и FIC, но те, както и кулите не са радарни.

П.С В Чикаго няма ли кула или си я изпуснал? :roll:

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2008 04:10
от VS11
Stoyan написа:Принципно са Контрол, Подход и Кула в България. Поне до момента.

Също има и FIC, но те, както и кулите не са радарни.

П.С В Чикаго няма ли кула или си я изпуснал? :roll:


Има, и в Бостън има. Проблема е в моя телевизор :-)

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2009 14:49
от lock off
Въпроса ми е на каква далечина могат да бъдат проследени презокеанските полети,защото по тележизията казаха че това е 320километра.Предполагам че тожа е свързано с земната крива и височината на радара

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2009 20:08
от Q23
lock off написа:Въпроса ми е на каква далечина могат да бъдат проследени презокеанските полети,защото по тележизията казаха че това е 320километра.Предполагам че тожа е свързано с земната крива и височината на радара

Вторичен радар - 200 - 250 морски мили, първичен - доста по-малко. Най-вероятно говорят за вторичен. На вторичния радар му е по-лесно, защото получава активен отговор от транспондера на самолета.
Има значение височината, на която се намира радара, височината на полета и естествено кривината на земята (малко трудно е да я променим).

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2009 22:24
от apostol
попаднах на брифинг за пилотите на суис, и ми е интересно дали някой може да го коментира:
APPROACH
WARNING: During ILS intercept false LLZ captures have been experienced.
RUNWAYS
Uneven surface of runway and taxiways
WEATHER
Runway reports are unreliable
NAVIGATION
Radar service: Back up by own navigation strongly recommended, especially for
final turn

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 12 Дек 2009 15:18
от mitkobiker
wow, това за SOF ли?
Звучи по-страшно от полет към Могадишу International :-D

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 12 Дек 2009 23:59
от apostol
Да става въпрос за летище София.
Пак във брифингите им,но пък за морските летища може да се прочете следното:
за Варна:
TAXIING / PARKING
The Apron is upsloping to the north.
Stick to TWY centerline as there are a lot of
lonely chocks lying around the apron
COMMUNICATION
Good and helpful ATC


за Бургас:
RUNWAYS
Both RWY directions have an upslope, especially
RWY 04. The culmination of the RWYprofile
lies between TWY C and TWY D.
Rough RWY surface
TAXIING / PARKING
The apron and taxiway surfaces are also very
rough.
COMMUNICATION
Good and helpful ATC.

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 15 Юли 2010 19:55
от dimitar vasilev
Първо, да благодаря на Тони за упътванията които на мен ми бяха много полезни и второ,да попитам има ли вариант да се слуша скенера през телефон :? :?:

Re: Имам въпрос

МнениеПубликувано на: 15 Юли 2010 22:25
от Toni
Доколкото знам има такава опиция, но трябва някой по-запознат да ни осветли.