Имам един въпрос дето ме мъчи от доста време... Ако може някои да ми отговори и да ми посочи на къде в Българското AIP се обясняава това...
Да опишем хипотетична ситуация -
1. Ще се проведе полет по правила за летене по инструменти
2. Полетът ще се извърши между две летища, и двете със международен статус, но това не би трябвао да има значение (?)
3. Полетът започва и завършва в Българското бъздушно пространство
4. И двете летища имат публикувани заходи - да речем в единия край има един DME/VOR а в другия един 2NDB и един DME/VOR.
5. Полетът е частен, и има подаден полетен план както се изисква.
6. Самолетът може да поддържа минималната сигурна височина (MSA) през цялото време на полет.
7. Самолетът е екипиран със VHF, VOR, ADF, DME, TXP(с), GPS и е сертифициран по RNP10 (в Европа това се нарича B-RNAV)
Въпросът ми е - разрешен ли е директен полет, т.е. може ли този полет да се проведе дори и ако между двете летища няма публикуван въздушен коридор? Пример - LBPD - LBBG
Втория ми въпрос е - може ли този полет да се проведе като директен, ако полетът е по визуални правила и се лети между две летища за които няма публикувани заходи? Пример - Силистра - Балчик?