Страница 1 от 1

Представят Единния център

МнениеПубликувано на: 09 Апр 2008 09:21
от Q23
http://money.ibox.bg/news/id_1425606112

http://www.mt.government.bg/page.php?category=92&id=2894

Днес, министърът на транспорта Петър Мутафчиев ще присъства на церемонията по повод обединението на центровете за обслужване на въздушното движение на Република България и завършването на последния етап от изграждането на Единен център, съобщиха от пресцентъра на МТ.


Да ви е честито!
:lol:

PS:

http://focus-news.net/?id=n928732&chain=1

МнениеПубликувано на: 10 Апр 2008 02:14
от Делян
и малко снимки...
Изображение

Изображение

www.news.bg

МнениеПубликувано на: 10 Апр 2008 09:48
от silversurfer
Новата система за въздушния трафик може да бъде оспорена в съда в Париж

С нея могат да се обработват 4000 самолета дневно

Транспортното министерство и ДП "Ръководство на въздушното движение" (РВД) преговорят с италианската компания SELEX, приемник на "Аления Маркони систем", за уреждане на спорните въпроси по въвеждане на новата система за управление на въздушния трафик. Това съобщи генералният директор на предприятието Емануил Радев. Вчера системата официално беше пусната.

Стойността на проекта заедно с изграждане на новата сграда на РВД на летището е 100 млн. евро. Пускането й закъсня с три години в сравнение с първоначално договорения срок, а цената й беше увеличена с 1 млн. до 30 млн. евро. Радев отказа да посочи какви са претенциите на българската страна към изпълнителя. Според договора на него могат да му бъдат удържани неустойки от 6 млн. евро за закъснението. Италианската компания предлага доставка на резервно оборудване, обясниха от транспортното министерство, но отказаха повече подробности. Усилията ни бяха насочени към завършване на проекта и не сме търсили неустойки. Целта е да постигне съгласие, за да не се стига до Международния арбитражен съд в Париж, каза зам. транспортният министър Весела Господинова. Тя обясни, че решаването на спора в Париж трябва да бъде избегнато, защото компанията държи сорс кодовете за системата до 2015 г. Ако се стигне до внасяне на жалба, то тя ще е третата след тази на "Щрабаг" и кувейтския консорциум за новия терминал и пистата на летище София. По спора с австрийската компания "Щрабаг" беше постигнато извънсъдебно споразумение, а по този с консорциума в момента тече процедурата в Париж.

Новата система позволява въздушното пространство на България да поеме по-голям трафик. От сегашните 2000 самолета дневно могат да бъдат обработвани два пъти повече. Контролът на полетите се осъществява от единен център в София, а досегашният във Варна се закрива. От ръководството на РВД подчертаха, че системата е една от най-модерните в Европа. Тестовете на оборудването са направени още при производството, а след това на място. По времето на бившия министър Николай Василев беше пусната една част от системата, която впоследствие не сработи и Василев уволни шест от отговорните за тестовете служители в РВД, включително и сегашния шеф на предприятието. Системата работи нормално и е оценена като безопасна от Евроконтрол, заяви Асен Табаков, председател на браншовата организация на авиодиспечерите БУЛАТКА. Той допълни, че мнението на ръководителите на въздушното движение винаги е било по-консервативно.

След 2010 г. ще се решава дали сегашната система ще бъде модернизирана, или ще се въведе нова, каза зам. генералният директор на РВД Михаил Михов. Той обясни, че две години по-късно България ще е готова с изискванията към новата система.


http://pazari.dnevnik.bg/show/482784/

МнениеПубликувано на: 10 Апр 2008 10:29
от Q23
Както винаги журналистите не са си подготвили домашното.
Няма как да оспориш система - вече си я приел в експлоатация и реално я ползваш, ударил си барабана, че е най-модерната в Европа и т.н. Може да има спор по изпълнението на договора - срокове, обеми и пр. Ама заглавието да лови окото, а дали е вярно ...

"По времето на бившия министър Николай Василев беше пусната една част от системата, която впоследствие не сработи и Василев уволни шест от отговорните за тестовете служители в РВД, включително и сегашния шеф на предприятието." - е как е шеф, като е бил уволнен?

Тогава Н.Василев направи голям гаф, като необмислено и неоснователно причини неприятности на кадърни и качествени хора.

Имаше обвинение, че четирима служители са саботирали новата система, като са провалили ТЕСТОВЕТЕ на същата система, задавайки входни данни, при които системата е блокирала! Е, това ако не е правилно проведен тест! Но това е вече история.
:D

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2008 21:32
от ATC
ето видеото с късните Новини по Канал 1 със събитието
http://vbox7.com/play:1fda0a6a

МнениеПубликувано на: 20 Май 2008 00:56
от Делян