какво значи не засягат турците.... Летиш ли в пространство с ограничения, спазваш ги дори и да си марсианец...
предлагам ви да разгледате следните странички:
http://www.cfmu.eurocontrol.int/j_cia_p ... uest=guest
И нека си направим един експеримент.... Не знам как ще пътуваш до Египет, но да речем че ще летиш София-Атина-Кайро... това са два полета LBSF-LGAV и LGAV-HECA
Отварям флайтстар (програма, която се използва от операторите за планиране на полети). Не въвеждам никакви ограничения и за това получавам най-близкия до ортодромията маршрут за двата полета:
1.
LBSF SID DILVO UN127 RODOP UV63 PEREN UV652 SKP UB1 ABLON STAR
LGAV
2.
LGAV SOREV UA10 MIL UN134 KUPIS UN132 KUMBI G400 BLT A16 CVO70
HECA
на пръв поглед чудесно и докато всички точи и трасета съществуват е логично да мога да си летя по този план (преди десет години това щеше да е възможно, тогава имаше стандартни трасета, но после евроконтрол разбра че така не може да се управлява адекватно трафика. През тези години задръствания се избягваха като се забавяше слота за излитане и имаше яко закъснения)
Сега... отивам на страничката на Евроконтрол и се възползвам от едно много добро приложение - FP Validator може да го наречете:
http://www.cfmu.eurocontrol.int/j_cia_p ... ctured.jsf
Попълвам полетните планове за двата полета и ето какво получавам:
1.
Flight plan entered
(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LBSF1200
-N0450F330 DILVO UN127 RODOP UV63 PEREN UV652 SKP UB1 ABLON
-LGAV0110 LGTS LBPD
- )
Results
-ERROR PROF: PEREN UV652 SKP IS A CDR_3 IN FL RANGE F245..F460
2.
Flight plan entered
(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LGAV1400
-N0450F310 SOREV UA10 MIL UN134 KUPIS UN132 KUMBI G400 BLT A16 CVO70
-HECA0110 LGAV LGTS
- )
Results
-ERROR PROF: CLIMBING/DESCENDING OUTSIDE THE VERTICAL LIMITS OF SEGMENT SOREV UA10 MIL
И така... и за двата полета ми дава греша. За втория е свързана явно с някаква промяна на вертикалните граници на трасето, но по важна е грешката за първия полет:
-ERROR PROF: PEREN UV652 SKP IS A CDR_3 IN FL RANGE F245..F460
Това е ограничение, което днес го има, а утре, за много кратко ATC може да реши, че не
Поздрави
*
o CDR 3 - Not plannable CDR
Available on short notice, useable only on ATC instructions
The availability (CDR2) or unavailability (CDR1) of routes is reported in the CRAM (Conditional Route Allocation Message), published daily by the Eurocontrol CFMU.
И така, използвайки това ограничение, се оказва, че "чист" маршрут би бил:
1.
LBSF SID DILVO UN127 LMO UG33 NEVRA STAR
LGAV
Прекарвам го през валидатора и:
О ЧУДО:
Flight plan entered
(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LBSF1400
-N0450F310 DILVO UN127 LMO UG33 NEVRA
-LGAV0110 LGTS LBPD
- )
Results
NO ERRORS
Ако обаче в твоя ден по това трасе решат да летят още 20 полета в този час, ще бъде издаден CDR 2 с някакви ограничения: например: недостъпно за полети от LGAV или нещо подобно