Организация на възд. пространство

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Организация на възд. пространство

Мнениеот slice » 17 Сеп 2004 23:32

Значи известно ми е, че България се дели на две... от там нататък.... Varna FIR и Sofia FIR на по колко се делят, всеки един диспечер поколко покрива във всеки един момент (без тези на кула и подход, те са ясни) и освен това на всеки един пост по колко човека има... за чужбина знам, че има двама... един работи друг наблюдава... ако е така.. сменят ли си ролите и т.н.

предполагам, че ATC ще ми отговори най-добре
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 18 Сеп 2004 00:22

Ами на Контрола се дели на Сектори в зависимост от натоварването в Варна до 2 (Изток и Запад) ,а в София до 3 (Изток,Запад и Топ) Обикновенно на едно работно място има по двама РП - Радарен(Който е на екрана) и Планиращ (Процедурен) който е с него и в смяната се въртят понеже ако си Радарен може да работиш и Процедурен
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот slice » 18 Сеп 2004 10:35

Каква е работата на Процедурния?
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 18 Сеп 2004 11:02

Общо взето помага ,а иначе се грижи за подържане на процедурната сепарация и всичката допълнителна информация ,съгласува предварителната информация
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот ivanil » 20 Апр 2006 18:19

Значи на секторите на контрола работят радарен, процедурен и асистент.
Радарния ръководи трафика, процедурния планира и подпомага радарния, асистента предава полетни данни.
На секторите на подхода работят радарен и процедурен - същите финкции.
На кулата работят процедурен и планиращ РП.
Секторизацията е динамична и зависи от конкретното натоварване - от 1 сектор София, до няколко изток, север, юг, горен и долен и т.н.
Аватар
ivanil
спотър
 
Мнения: 27
Регистриран на: 20 Апр 2006 15:27

Мнениеот aviofen » 22 Сеп 2006 00:51

От news.bg:

Министърът на транспорта на Република България Петър Мутафчиев и министърът на транспорта, строителството и туризма на Румъния Раду Берчяну подписаха съвместно изявление относно общата визия за сътрудничество в контекста на подготовката за прилагане на правото на Европейската общност за Единното европейско небе, включващо установяване на функционални блокове от въздушно пространство.

Това стана по време на Деветата сесия на Смесената междуправителствена българо-румънска комисия за търговско-икономическо и научно-техническо сътрудничество, която се провежда в Букурещ.

Инициативата на ДП "РВД" и ROMATSA за създаване на FAB - "Функционален блок въздушно пространство", е поводът за подписването на изявлението. Тя е основана на оперативни изисквания, които отразяват необходимостта от по-интегрирано управление на въздушното пространство независимо от съществуващите граници, съгласно инициативата на ЕК за създаване на Единно европейско небе.
Аватар
aviofen
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 07 Ное 2004 17:05
Местоположение: Бургас

Мнениеот lock off » 04 Мар 2008 19:30

Колеги,скоро ще пътувам до Египет и естесвено ще седна до прозореца.Може ли някой да ми каже от къде минава маршрута до тази държава за да съм хаберлия като гледам навън.Благодаря предварително!
lock off
спотър
 
Мнения: 28
Регистриран на: 07 Юни 2006 17:15
Местоположение: sliven

Мнениеот Stoyan » 04 Мар 2008 23:21

lock off написа:Колеги,скоро ще пътувам до Египет и естесвено ще седна до прозореца.Може ли някой да ми каже от къде минава маршрута до тази държава за да съм хаберлия като гледам навън.Благодаря предварително!


С кой ще летиш?
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот slice » 05 Мар 2008 12:30

Stoyan написа:
lock off написа:Колеги,скоро ще пътувам до Египет и естесвено ще седна до прозореца.Може ли някой да ми каже от къде минава маршрута до тази държава за да съм хаберлия като гледам навън.Благодаря предварително!


С кой ще летиш?


Има ли значение?

По принцип не може да се каже със сигурност... Избора на трасе (особено при европейски полети, но все пак сигурно и при този) се прави преди самия полет, отчитайки някои временни ограничения на Евроконтрол...
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот asd » 06 Мар 2008 20:58

slice написа:
Stoyan написа:
lock off написа:Колеги,скоро ще пътувам до Египет и естесвено ще седна до прозореца.Може ли някой да ми каже от къде минава маршрута до тази държава за да съм хаберлия като гледам навън.Благодаря предварително!


С кой ще летиш?


Има ли значение?



Всъщност има значение, предполагам Малев и Турските линии летят по доста различни маршрути дори и без временни ограничения от Евроконтрол (които пък не засягат турците примерно).
asd
супер спотър
 
Мнения: 760
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Полезен линк за Евроконтрол

Мнениеот Q23 » 06 Мар 2008 22:29

http://eurocontrol.int/corporate/public/standard_page/org_membership.html

The EUROCONTROL Contracting Parties

Albania, Armenia, Austria, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Lithuania, Luxembourg, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, The former Yugoslav Republic of Macedonia, Turkey, Ukraine and United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.



Изображение
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот slice » 07 Мар 2008 10:10

какво значи не засягат турците.... Летиш ли в пространство с ограничения, спазваш ги дори и да си марсианец...

предлагам ви да разгледате следните странички:

http://www.cfmu.eurocontrol.int/j_cia_p ... uest=guest

И нека си направим един експеримент.... Не знам как ще пътуваш до Египет, но да речем че ще летиш София-Атина-Кайро... това са два полета LBSF-LGAV и LGAV-HECA

Отварям флайтстар (програма, която се използва от операторите за планиране на полети). Не въвеждам никакви ограничения и за това получавам най-близкия до ортодромията маршрут за двата полета:

1. LBSF SID DILVO UN127 RODOP UV63 PEREN UV652 SKP UB1 ABLON STAR LGAV

2. LGAV SOREV UA10 MIL UN134 KUPIS UN132 KUMBI G400 BLT A16 CVO70 HECA

на пръв поглед чудесно и докато всички точи и трасета съществуват е логично да мога да си летя по този план (преди десет години това щеше да е възможно, тогава имаше стандартни трасета, но после евроконтрол разбра че така не може да се управлява адекватно трафика. През тези години задръствания се избягваха като се забавяше слота за излитане и имаше яко закъснения)

Сега... отивам на страничката на Евроконтрол и се възползвам от едно много добро приложение - FP Validator може да го наречете:

http://www.cfmu.eurocontrol.int/j_cia_p ... ctured.jsf

Попълвам полетните планове за двата полета и ето какво получавам:

1.

Flight plan entered

(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LBSF1200
-N0450F330 DILVO UN127 RODOP UV63 PEREN UV652 SKP UB1 ABLON
-LGAV0110 LGTS LBPD
- )

Results


-ERROR PROF: PEREN UV652 SKP IS A CDR_3 IN FL RANGE F245..F460


2.
Flight plan entered

(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LGAV1400
-N0450F310 SOREV UA10 MIL UN134 KUPIS UN132 KUMBI G400 BLT A16 CVO70
-HECA0110 LGAV LGTS
- )

Results


-ERROR PROF: CLIMBING/DESCENDING OUTSIDE THE VERTICAL LIMITS OF SEGMENT SOREV UA10 MIL

И така... и за двата полета ми дава греша. За втория е свързана явно с някаква промяна на вертикалните граници на трасето, но по важна е грешката за първия полет:


-ERROR PROF: PEREN UV652 SKP IS A CDR_3 IN FL RANGE F245..F460

Това е ограничение, което днес го има, а утре, за много кратко ATC може да реши, че не :)


Поздрави

*
o CDR 3 - Not plannable CDR
Available on short notice, useable only on ATC instructions

The availability (CDR2) or unavailability (CDR1) of routes is reported in the CRAM (Conditional Route Allocation Message), published daily by the Eurocontrol CFMU.


И така, използвайки това ограничение, се оказва, че "чист" маршрут би бил:

1. LBSF SID DILVO UN127 LMO UG33 NEVRA STAR LGAV

Прекарвам го през валидатора и:

О ЧУДО:

Flight plan entered

(FPL-LZB111-IN
-B733/M-SDYRW/S
-LBSF1400
-N0450F310 DILVO UN127 LMO UG33 NEVRA
-LGAV0110 LGTS LBPD
- )

Results

NO ERRORS

Ако обаче в твоя ден по това трасе решат да летят още 20 полета в този час, ще бъде издаден CDR 2 с някакви ограничения: например: недостъпно за полети от LGAV или нещо подобно
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Nikilaki » 10 Апр 2008 20:18

http://abenteuerwissen.zdf.de/ZDFde/inh ... .html?dr=1
Един интересен филм,който се занимава с проблемите и предизвикателствата пред които са изправени лотсманите на РВД Франкфурт.Филма е на немски!!!
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот Q23 » 10 Апр 2008 21:00

Nikilaki написа:http://abenteuerwissen.zdf.de/ZDFde/inhalt/1/0,1872,1020545,00.html?dr=1
Един интересен филм,който се занимава с проблемите и предизвикателствата пред които са изправени лотсманите на РВД Франкфурт.Филма е на немски!!!


Красива дума - лоцман - навява спомени за вълни, море, приключения и още нещо...
:-)
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот Nikilaki » 11 Апр 2008 00:40

Q23 написа:
Nikilaki написа:http://abenteuerwissen.zdf.de/ZDFde/inhalt/1/0,1872,1020545,00.html?dr=1
Åäèí èíòåðåñåí ôèëì,êîéòî ñå çàíèìàâà ñ ïðîáëåìèòå è ïðåäèçâèêàòåëñòâàòà ïðåä êîèòî ñà èçïðàâåíè ëîòñìàíèòå íà ÐÂÄ Ôðàíêôóðò.Ôèëìà å íà íåìñêè!!!


Êðàñèâà äóìà - ëîöìàí - íàâÿâà ñïîìåíè çà âúëíè, ìîðå, ïðèêëþ÷åíèÿ è îùå íåùî...
:-)

Всъщност не знам дали е вярно да се каже лоцман-просто немците тази дума използват. ;-)
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта