Страница 1 от 1

Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 06 Май 2010 09:46
от akair
Здравейте,

Моля някой от специалистите да обясни за кацането в малките часове на денонощието - коя е активната писта? Има ли ограничения, за да не се смущават жителите от шума? Вечер обикновено ги виждам самолетите да кацат по 27 (след 21:00 - 22:00). А може би метеорологичните условия са определящи? А и на място F не се вижда нищо интересно при кацане по 27 :-D .

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 06 Май 2010 10:02
от BHAir2
От АИП на Р. България
Код: Избери целия код
ПРОЦЕДУРИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА ШУМА
LBSF AD 2.21.1 Общи положения LBSF AD 2.21.1 General
1. За намаляване на самолетния шум над населения
район на гр. София са предвидени посочените по -долу
процедури.
2. Полетите над населения район на гр. София се
забраняват през деня и през нощта с изключение на случаите,
посочени в т. 2.21.3.
3. Командирът на въздухоплавателното средство
може да се отклони от схемите за отлитане и долитане само в
интерес на безопасността на полета.
1. Излитане:
RWY 27 се използва за излитане денем и нощем
само когато:
a) силата и посоката на вятъра не позволява
използването на RWY 09;
b) ръководителят на полети разреши това поради
наситен трафик и при случаите, описани в т. 2.21.3.
2. Кацане:
RWY 09 се използва за кацане денем и нощем само
когато:
a) силата и посоката на вятъра не позволява
използването на RWY 27;
b) ръководителят на полети разреши това поради
наситен трафик и при случаите, описани в т. 2.21.3.
3. Забранява се провеждането на тренировъчни
полети между 2100 - 0400 (2000 - 0300).
4. Забранява се планирането на редовни полети от и
до летище София между 2100 - 0400 (2000 - 0300).
Изключения от посочените по-горе процедури се
допускат в следните случаи:
a) правителствени полети;
b) полети за търсене и спасяване;
c) полети на санитарни въздухоплавателни средства;
d) спасителни полети при бедствие;
e) контролиращи полети на органите на полицията;
f) принудителни кацания и кацания на самолети,
използващи летището като резервно.

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 06 Май 2010 16:21
от akair
Ако правилно съм прочел, се забранява планирането на редовни полети между 2100 и 0400. Но има полети на Уиз/БГ Еър/Малев/Аустриан/..., които кацат и след 2100 :roll: Или това се отнася само за 09?

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 08 Май 2010 01:01
от ATC
абе уж е забранено и то от доста години ,но си ги планират.Булгаристан.ГВА нищо не прави в тая държава

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 08 Май 2010 10:04
от asd
akair написа:Ако правилно съм прочел, се забранява планирането на редовни полети между 2100 и 0400. Но има полети на Уиз/БГ Еър/Малев/Аустриан/..., които кацат и след 2100 :roll: Или това се отнася само за 09?



Вероятно става дума за 2100 по Гринуич, което по наше време е 24:00.

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 08 Май 2010 12:19
от Kx
asd написа:
akair написа:Ако правилно съм прочел, се забранява планирането на редовни полети между 2100 и 0400. Но има полети на Уиз/БГ Еър/Малев/Аустриан/..., които кацат и след 2100 :roll: Или това се отнася само за 09?



Вероятно става дума за 2100 по Гринуич, което по наше време е 24:00.

Austrian имат полет който по разписание каца в 1:40 месно време. Явно за него не се отнася тази забрана.

Re: Кацане над нощна София

МнениеПубликувано на: 08 Май 2010 13:07
от BHAir2
asd написа:
akair написа:Ако правилно съм прочел, се забранява планирането на редовни полети между 2100 и 0400. Но има полети на Уиз/БГ Еър/Малев/Аустриан/..., които кацат и след 2100 :roll: Или това се отнася само за 09?



Вероятно става дума за 2100 по Гринуич, което по наше време е 24:00.


Всъщност, времето в скобите е за лятното време, така че е 23:00 наше ;-)