asd написа:Съгласен съм, че може да се варира със скоростта по маршрута, но най-икономичната скорост си остава една, колкото пилотът е по-далеч от нея, толкова повече гориво плаща авиокомпанията. Тоест понятията "добър пилот" и "калпав пилот" много зависят от политиката на авиокомпанията - да каца максимално близо до определеното време или да си минимизира разходите (съответно да предлага по-ниски цени на билетите).
А за случая с Austrian - ами какво са виновни пилотите или компанията, че не са им разрешили да запуснат и да излетят? Те тяхната работа са си я свършили, до колкото разбрах.
Да, ама не.
Намаляването на разходите няма нищо общо с намаляването на цените на крайния потребител. Някой да е чувал за авиолиния, която след като е подобрила вътрешните си разходи е намалила цените на билетите си? Аз не съм.
ATC системата е там за да регулира въздушното движение. Ако всеки поиска да лети на едно и също ниво по едно и също време, то не може да се обвинява ATC системата за това че не могат да им осигурят безопасно трасе за това. Тоест трябва да се приложи малко разум и смисъл.
Независимо от това че Austrian е имал слот, поради непредвидени обстоятелства, временно, ситуацията по трасето може да се е променило. Ако пилота (или компанията) закове копита и откаже определена гъвкавост в определянето на полетното ниво и държи да лети на FL330/FL340 вместо да се съгласи и да поеме което и да е свободно ниво - всичко това поради корпоративни причини - то тогава не би трябвало да се прехвърля вината на ATC системата.
Ако някои вземе решение, ще трябва да си носи последствията произтичащи от това - не да ги прехвърля на друг и да търси извинения. В случая решението за летене на определено ниво е взето от пилота. ATC просто са му казали че не могат да му осигурят безопасен полет на това ниво по това време поради определена причина.
Веднага следващия въпрос е "какви са ти намеренията?" Ако пилота каже че ще чака трасето да се освободи, тогава това се прави. Разбира се, ако имаше свободата да решава, то той би поискал първото свободно ниво и би литнал без закъснение - но това би струвало някое и друго евро на авиолинията...
Както казах, това с Austrian е слабо извининие, ако беше се случило на мене и ако бях понесъл загуби, штях определено да търся (и да получа) обещетение...