Страница 10 от 11

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 15 Окт 2014 23:16
от ADS-B
Зависи от позицията и радарите които хващаш, засичал съм самолети така , но с променлив успех. Трябва много време и постоянство за да изфилтрираш полезните радари. Има и уловки - някои от тях са военни и не работят постоянно, а са наблизо и вършат работа.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2015 10:16
от ADS-B
От доста време наблюдавам един ADSB предавател който изльчва от стационарна позиция на земята и подозирах, че РВД правят някакви експерименти за MLAT. Днес се появи още една точка, този път с координати радио-релейния възел на РВД(и Мтел :rolleyes: ) в село Понор, което явно потвърждава хипотезата ми, че в РВД се правят някакви експерименти по темата. Ако някой знае подробности нека да сподели. :rock:

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2016 21:58
от bidbull
Здравейте. Днес получих своят приемник от Flightradar24

Сега ми предстои да го монтирам.
В кутията нямаше документация а, в ПДФ файловете, които ми изпратиха нямаше информация с инструкции за активация, та се чудих наистина ли e толкова просто. Свързвам всички кабели и започва да предава?
Не ли е необходимо да се въвеждат МАК адреси и ИП-та?

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2016 23:16
от Rosen85
Просто е от гледна точка, че самото устройство си взима Интернет адрес по DHCP протокол. Връзваш го към рутера си.
И започва да предава. Мисля, че се прави регистрация на страницата на FR24 и там в настройки се въвежда някакъв идентификатор (номер, код и т.н.), който е разположен на самото устройство. Стикер или нещо подобно.
Поне при FlightAware е така.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2016 23:44
от bidbull
Благодаря за информацията.
При принцип flightradar24, са доста учтиви и обясняват всичко, което ги питаш, но се бавят 7-8 часа, а понякога и ден.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 14 Фев 2016 07:11
от Rosen85
Можеш ли да споделиш в кой град живееш?
Аз миналата година кандидатствах за устройство от FR24, но не ме одобриха.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 10 Авг 2016 23:33
от istamov
ADS-B написа:От доста време наблюдавам един ADSB предавател който изльчва от стационарна позиция на земята и подозирах, че РВД правят някакви експерименти за MLAT. Днес се появи още една точка, този път с координати радио-релейния възел на РВД(и Мтел :rolleyes: ) в село Понор, което явно потвърждава хипотезата ми, че в РВД се правят някакви експерименти по темата. Ако някой знае подробности нека да сподели. :rock:

Ако за някого ще бъде интересно (на мен определено ми беше), ето това има на радио-релейният възел в село Понор, реално това е ICAO:456004.
Системата е NEO на чешката компания ERA - http://www.era.cz/air-traffic-management/neo

Изображение Изображение Изображение Изображение

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 11 Авг 2016 06:39
от ADS-B
Много добри попадения, ясно се виждат антените на ERA 8) .

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2016 10:49
от ADS-B
На bgradar автомибилите и MLAT позициите са вече с различни икони и се виждат само като приближите до летището.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2016 12:59
от Toni
Супер!

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2016 19:30
от bidbull
Rosen85 написа:Можеш ли да споделиш в кой град живееш?
Аз миналата година кандидатствах за устройство от FR24, но не ме одобриха.


Здравейте . От Североизточната част на страната съм. Възможно е да не са ви одобрили, ако мястото където сте планирали да сложите антената няма хубав обзор. На мен ми искаха 360 снимки и точно местоположение + нещо като мотивационно писмо.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2020 08:55
от ADS-B
skyviewer написа:Извинявай за следващото питане ,ама се сещам в последствие.Какво ще се случи ако РВД си спре стария /много стар/ радар /военните запускат техните само при полети на ВВС/.Кой ще пита 24 часа.

Нищо няма да стане (btw военните са "гола-вода", но това е друга тема). Запитвачи в БГ има достатъчно и не само от радари, но това е "задачка-закачка". Освен това радиовълните не признават държавни граници. По принцип над европа има стремеж за намаляване на запитванията - "задачка-закачка". Ако прецизираш въпроса и аз мога да ти отговоря по-добре.

Пароль написа:Не съм си и помислял, че някой ще хакне друго авиационно учреждение, освен главното. Предполагах, че информацията се предоставя по договор.
Имам неясноти по флайтрадара (виждането на слънчевата авиация и на самолети, рулиращи на летище Пловдив), ама не ги намирам за съществени.

Никъде по света няма такъв договор с FR24.
Относно "слънчевата авиация"(военни и VFR) там има малко с mode-s транспондери и още по-малко с ADS-B обурудване.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 10 Апр 2020 17:17
от maxxim
floor_5 написа:
Цитат:
Простете невежеството ми, но кои технически средства отдавна не се ползват?

Близките приводни (NDB).

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2020 15:03
от floor_5
maxxim написа:
Близките приводни (NDB).


Странно, но в AIP (от миналата година) намирам 3 броя обявени NDB - BOZ, DWN и WAK.
Значи все още ги има.

Re: ADS-B online технически въпроси

МнениеПубликувано на: 11 Апр 2020 18:12
от maxxim
Това са далечните.
В София, на бул. Константин Величков, между Тодор Александров и Пиротска имаше NDB. Точно на продължението на правата от пистата в западна посока. Сега вече няма нищо. Същото положение е и от другата страна при село Кривина.