Q23 написа:Интересни същества сме това хората!
До вчера се носеше вой и скърцане как едва ли не след всяко кацане на софийското летище оцелелите късметлии си пускат тото фиш.
Сега започва обратното - що ли пък ни трябваше сега нова кула, защо ще се дават пари и прочие дивотии.
Става ясно, че каквото и да се направи, винаги ще се намерят мрънкачи, недоволници, спецове по всичко и прочие, дето на едно хубаво нещо не могат да се зарадват. Как живеят такива хора? Не им ли е кошмарно ежедневието от постоянното несъгласие с живота? Да се чуди човек ...
Други пък разбират перфектно финансирането на държавата и на реведето, знаят как най добре се харчат парите, кой какво заслужва и т.н. и прочие.
И какво следва от философстването като на маса? Реална полза никаква, разширение на кръгозора - нулево. Дрън-дрън-ярина.
Ако някой има да сподели нещо полезно - благодарности. Другото е празнодумие. РВД и паричните потоци ... брях!
За кръгозора си всеки се грижи сам, четейки съответните документи. А тук има различни начини на тълкуване-не че сме хората, които трябва да го правят, ама се налага!
РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1794/2006 НА КОМИСИЯТА
от 6 декември 2006 година
за установяване на обща схема за таксуване на аеронавигационното обслужване
ГЛАВА ІІ
РАЗХОДИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ УСЛУГИ
Член 5
Допустими услуги, съоръжения и дейности
1. Доставчиците на аеронавигационно обслужване, упоменати в член 1, параграфи 2 и 4, доказват разходите, направени при предоставяне на въздухоплавателни услуги във връзка със съоръженията и услугите, предвидени и изпълнени по Плана за регионално въздухоплаване на ИКАО, европейски регион, в зоните за събиране на такси, за които те отговарят.
Тези разходи включват управленски и административни разходи, обучение, проучвания, изпитания и изпитвания, както и изследвания и разработки, разпределени на тези услуги.
2. Държавите-членки могат да доказват следните разходи, когато те са направени във връзка с предоставянето на аеронавигационно обслужване:
а) разходи, направени от съответните национални органи;
б) разходи, направени от признатите организации, както са посочени в член 3 от регламента за предоставяне на услуги;
в) разходи, произлизащи от международни споразумения.
3. Без да се накърняват други източници на финансиране и с оглед на високо ниво на безопасност, разходна ефективност и предоставяне на услуги, таксите могат да се използват за осигуряване на финансиране за проекти, разработени да подпомагат специфични категории на ползватели на въздушното пространство и/или доставчици на аеронавигационно обслужване, за да се подобрят колективните инфраструктури на въздухоплаването, предоставянето на аеронавигационно обслужване и използването на въздушното пространство в съответствие със законодателството на Общността.
Регламента е достъпен на
http://www.caa.bg. Никъде не се намира обосновка за направа на нещо си. затова се налага да тълкуваме...
Крайния срок за прилагане на европейските регламенти в авиацията е 04-12-2011, за разлика от регламентите в другите области (за тях срока е 2015). Следва 1 година някакъв период и т.н. (очаквам друг да "разшири" кръгозора ни по тази точка!).