РВД и паричните потоци

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

РВД и паричните потоци

Мнениеот BHAir2 » 25 Авг 2011 10:26

Аз само искам да вметна , че парите за новата летищна кула нямат нищо общо с бългаския бюджет . Колкото и странно да ви звучи но те са си на РВД, а е на държавата. Парите от таксите не могад да се взимат от държавата(както и не мо е да се дават пари от държавата на РВД), те трябва да се усвоят от предприятието.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 25 Авг 2011 11:43

Чие задължение е кулата? На РВД или на летището? Ами ако "утре" РВД остане без лиценз за аеронавигационен доставчик, новия и той ли ще строи нова кула? А паритета между приходи и разходи за аеронавигационно обслужване? Или ще чакаме пак последния ден (04.12.2011г)?!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1396
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Big G » 25 Авг 2011 13:44

BHAir2 написа:Аз само искам да вметна , че парите за новата летищна кула нямат нищо общо с бългаския бюджет . Колкото и странно да ви звучи но те са си на РВД, а е на държавата. Парите от таксите не могад да се взимат от държавата(както и не мо е да се дават пари от държавата на РВД), те трябва да се усвоят от предприятието.

Нямам намерения да влизам в спор, но бих искал да коригирам написаното от теб. Това което казваш с даването е чисто теоретично, т.е. на книга, по документи и т.н. Но знаеш, че практиката от години е съвсем друга. Относно кулата - говорим за летищна кула на София, т.е. на Районния Център (тяхен си проблем), а не на цялото РВД . Но по стара традиция един "пие", а всички плащат.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1362
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище София - дейност

Мнениеот harrier » 25 Авг 2011 16:36

BHAir2 написа:Аз само искам да вметна , че парите за новата летищна кула нямат нищо общо с бългаския бюджет . Колкото и странно да ви звучи но те са си на РВД, а е на държавата. Парите от таксите не могад да се взимат от държавата(както и не мо е да се дават пари от държавата на РВД), те трябва да се усвоят от предприятието.

Няма такъв филм като "парите са си на РВД". РВД събира такси за прелитане над българското въздушно пространство. Това въздушно пространство не принадлежи на РВД и практиката тези пари да остават в РВД е много порочна според мен.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5257
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 25 Авг 2011 17:06

Разговорите много се изместиха от темата. Мисля, че можем да отворим нова и там да обсъдим тези интересни въпроси относно онази държава в държавата наречена ДП РВД.
Аз също мисля, че има нещо извратено в това да изкарваш пари от държавното небе, ама парите да са си твои...
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот BHAir2 » 25 Авг 2011 22:25

Аз също не искам да влизам в спор с никой, но явно не разбирате някои неща ( нищо лично, просто инфото е малко достъпно). България като член на ЕС, ИКАО и Евроконтрол е подписала няколко споразумения, от които произтичат няколко неща:
- ДП "РВД" не може да бъде финансирано от държава, т.е. предприятието не получава пари от държавния бюджет.
- ДП "РВД" не може да формира печалба накрая на годината, парите и трябва да се реинвестират за персонала (заплати, почивки и други), подобряване на услугата ( в това число нова техни, курсове за обучение и прочие).
- ДП "РВД" не може да изпадне в несъстоятелност.
- ДП "РВД" получава цялата си "печалба" от пътните такси които се формират на базата на Международното споразумение за пътните такси ( ратифицирано през 30 Януари 1997), както и от лихви по депозити, кредити, обучения, дарения.


Big G, ако кулата е наистина на Районния център, по тази логиката по другите летища трябва нещата да са много по зле, защото реално средствата по основното перо, таксите за прелитане, трябва да са само за районния център. Съответно заплати, техника и прочие, да са много ниски извън София(защото РВД не получава такси за излитане и кацане, тези такси се събират от летищата). Да това ще стане много скоро, тъй като това е изискване към нас, да няма крос финансиране, както и кулите да минат, както е на запад, към летищата. И ти знаеш (предполагам) защо имаше и забавяне за изграждането на новата кула.... :roll:
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Big G » 25 Авг 2011 23:16

Aaaa, не така, BHAir2. Ако се отвори нова тема както предлага Тони, съм готов да споря. За сега само ще се огранича с това да ти кажа да не намесваш "контрола" в разговора за кулата. Нали се сещаш, че ако не беше тази мания всичко да е в София (както преместиха Варна), този център (контрол) можеше да бъде в Карлово, примерно. И тогава КВО ПРАИМ :shock: ??? За заплатите - не е тук местото. Ако си наистина толкова в нещата може би си дочул нещо. За таксите - има си АИП, там си пише всичко, хубаво е да си припомиш какво пише за аеронавигационните такси. Спирам (за сега) :wink:
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1362
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот Toni » 25 Авг 2011 23:23

В спора се ражда истината :) Преместих мненията от темата за Летище София (и новата кула). Предлагам ви да се развихрим тук :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6378
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот BHAir2 » 25 Авг 2011 23:38

О аз не споря, нямах и това намерения, просто посочвам факти. Ти спомена, че кулата е проблем на Районния център, т.е. по тази логика, центъра си е "изработил пиенето". Така се е случило, районния център е в София (повярвай никои от РП-тата на контрола, не иска да е точно в София, сега само да не ме нападнат софиянците :lol: ). За таксите, знам АИП-а, но таксите които получава РВД от частта "в района на летището" е доста по-малко от таксите които получават летищата, затова и споменах таксите за кацане и излитане.

Не ме разбирай погрешно, аз съм за крос-финансирането, защото за България и трафика по БГ летищата, освен София, тази мярка може да бъде негативна (кулата в София се явява точно крос-финансиране).
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот Пароль » 26 Авг 2011 08:36

BHAir2 написа:О аз не споря, нямах и това намерения, просто посочвам факти. Ти спомена, че кулата е проблем на Районния център, т.е. по тази логика, центъра си е "изработил пиенето". Така се е случило, районния център е в София (повярвай никои от РП-тата на контрола, не иска да е точно в София, сега само да не ме нападнат софиянците :lol: ). За таксите, знам АИП-а, но таксите които получава РВД от частта "в района на летището" е доста по-малко от таксите които получават летищата, затова и споменах таксите за кацане и излитане.
Не ме разбирай погрешно, аз съм за крос-финансирането, защото за България и трафика по БГ летищата, освен София, тази мярка може да бъде негативна (кулата в София се явява точно крос-финансиране).


Сори, ама не си в час. Аз също...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1396
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот Q23 » 26 Авг 2011 23:01

Интересни същества сме това хората!
До вчера се носеше вой и скърцане как едва ли не след всяко кацане на софийското летище оцелелите късметлии си пускат тото фиш.
Сега започва обратното - що ли пък ни трябваше сега нова кула, защо ще се дават пари и прочие дивотии.
Става ясно, че каквото и да се направи, винаги ще се намерят мрънкачи, недоволници, спецове по всичко и прочие, дето на едно хубаво нещо не могат да се зарадват. Как живеят такива хора? Не им ли е кошмарно ежедневието от постоянното несъгласие с живота? Да се чуди човек ...

Други пък разбират перфектно финансирането на държавата и на реведето, знаят как най добре се харчат парите, кой какво заслужва и т.н. и прочие.

И какво следва от философстването като на маса? Реална полза никаква, разширение на кръгозора - нулево. Дрън-дрън-ярина.

Ако някой има да сподели нещо полезно - благодарности. Другото е празнодумие. РВД и паричните потоци ... брях!
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот tedier » 26 Авг 2011 23:09

Пароль написа:Сори, ама не си в час. Аз също...
Може би истина боли, ама ако си честен би трябвало да се съгласиш...
tedier
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот SPEED_BIRD » 27 Авг 2011 08:37

Тодоре, ти сега ръководител полети ли си или финансисит, че вече се обърках ?!? :-D
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот BHAir2 » 27 Авг 2011 10:27

Че аз кога съм казвал, че съм финансист, просто споделям мнение :wink:
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: РВД и паричните потоци

Мнениеот Пароль » 27 Авг 2011 13:42

Q23 написа:Интересни същества сме това хората!
До вчера се носеше вой и скърцане как едва ли не след всяко кацане на софийското летище оцелелите късметлии си пускат тото фиш.
Сега започва обратното - що ли пък ни трябваше сега нова кула, защо ще се дават пари и прочие дивотии.
Става ясно, че каквото и да се направи, винаги ще се намерят мрънкачи, недоволници, спецове по всичко и прочие, дето на едно хубаво нещо не могат да се зарадват. Как живеят такива хора? Не им ли е кошмарно ежедневието от постоянното несъгласие с живота? Да се чуди човек ...
Други пък разбират перфектно финансирането на държавата и на реведето, знаят как най добре се харчат парите, кой какво заслужва и т.н. и прочие.
И какво следва от философстването като на маса? Реална полза никаква, разширение на кръгозора - нулево. Дрън-дрън-ярина.
Ако някой има да сподели нещо полезно - благодарности. Другото е празнодумие. РВД и паричните потоци ... брях!

За кръгозора си всеки се грижи сам, четейки съответните документи. А тук има различни начини на тълкуване-не че сме хората, които трябва да го правят, ама се налага!

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1794/2006 НА КОМИСИЯТА
от 6 декември 2006 година
за установяване на обща схема за таксуване на аеронавигационното обслужване

ГЛАВА ІІ
РАЗХОДИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ УСЛУГИ
Член 5
Допустими услуги, съоръжения и дейности
1. Доставчиците на аеронавигационно обслужване, упоменати в член 1, параграфи 2 и 4, доказват разходите, направени при предоставяне на въздухоплавателни услуги във връзка със съоръженията и услугите, предвидени и изпълнени по Плана за регионално въздухоплаване на ИКАО, европейски регион, в зоните за събиране на такси, за които те отговарят.
Тези разходи включват управленски и административни разходи, обучение, проучвания, изпитания и изпитвания, както и изследвания и разработки, разпределени на тези услуги.
2. Държавите-членки могат да доказват следните разходи, когато те са направени във връзка с предоставянето на аеронавигационно обслужване:
а) разходи, направени от съответните национални органи;
б) разходи, направени от признатите организации, както са посочени в член 3 от регламента за предоставяне на услуги;
в) разходи, произлизащи от международни споразумения.
3. Без да се накърняват други източници на финансиране и с оглед на високо ниво на безопасност, разходна ефективност и предоставяне на услуги, таксите могат да се използват за осигуряване на финансиране за проекти, разработени да подпомагат специфични категории на ползватели на въздушното пространство и/или доставчици на аеронавигационно обслужване, за да се подобрят колективните инфраструктури на въздухоплаването, предоставянето на аеронавигационно обслужване и използването на въздушното пространство в съответствие със законодателството на Общността.

Регламента е достъпен на http://www.caa.bg. Никъде не се намира обосновка за направа на нещо си. затова се налага да тълкуваме...
Крайния срок за прилагане на европейските регламенти в авиацията е 04-12-2011, за разлика от регламентите в другите области (за тях срока е 2015). Следва 1 година някакъв период и т.н. (очаквам друг да "разшири" кръгозора ни по тази точка!).
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1396
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта