Release procedure

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Release procedure

Мнениеот SPEED_BIRD » 26 Яну 2005 08:54

Някой може ли да опише подробно каква е release procedura-ta от София контрол към Белград контрол да речем ? Защото тази сутрин май имаше малък проблем с един полет по този въпрос :-)
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот maxxim » 26 Яну 2005 11:35

SPEED_BIRD, ти от къде ги слушаш и на какво?
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 26 Яну 2005 12:48

Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот maxxim » 26 Яну 2005 13:07

разбрах :)
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Re: Release procedure

Мнениеот Stoyan » 26 Яну 2005 15:12

SPEED_BIRD написа:Някой може ли да опише подробно каква е release procedura-ta от София контрол към Белград контрол да речем ? Защото тази сутрин май имаше малък проблем с един полет по този въпрос :-)


След излитане от София и преминаване на 2140' пилота трябва да се свърже с София Център. От там на татък когато самолета наближи NISVA го "хвърлят" на Белград.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот maxxim » 26 Яну 2005 16:12

SPEED_BIRD може да говори за самолет не излитащ от София,а транзитно преминаващ,а Белград ги поема и двата случая от Калотина,не от NISVA.
Освен Калотина, има и още една точка на транзитно трасе между София Контрол и Белград Контрол.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот slice » 26 Яну 2005 16:24

След излитане от София и преминаване на 2140' пилота трябва да се свърже с София Център. От там на татък когато самолета наближи NISVA го "хвърлят" на Белград.


нищо подобнно.. след излитане се свързвас със софия подход, която ги предава направо на Сърбите...

SPEED_BIRD може да говори за самолет не излитащ от София,а транзитно преминаващ,а Белград ги поема и двата случая от Калотина,не от NISVA.
Освен Калотина, има и още една точка на транзитно трасе между София Контрол и Белград Контрол.


Калотина вече не изпълнява тази функция... вместо нея се работи с NISVA (включитлно всичките процедури през Калотина, вече се водят през NISVA.... иначе втората точка е TIMOT

това обаче е само за трасетата.... ако някой самолет не лети по трасе се предава над границата...
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 26 Яну 2005 16:24

Аз дадох пример за излитане от София с SID NISVA.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот slice » 26 Яну 2005 16:32

няма значение...
плюс това никога кулата не предава направо на център, ако има и подход (за пловдив примерно е така... там няма обособен подход и кулата предава направо на център-а)

а тъй като границата на сектора на подход в София съвпада с а границата м/у Sofia FIR и Belgrade FIR и самолетите не са напуснали или току що са напуснали вертикалната граница на подход (около ПН100) направо се предават на сърбите, а не на София център....

С две думи София център не пила трафика към калотина (излитащ от София).... вероятно има чести изключения обаче... Speed Bird ще каже
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 26 Яну 2005 17:01

Release procedurata e vsushtnost dosta po-slojna. Chast ot neia vkluchva nashto ATC da nabere po telefona (da po telefona! :-) Belgrad i da poiska potvurjdenie za release kato se ukazvat nomera na poleta, na koia pozicia se iska release, expected release time i t.n.

Ako otsreshnata strana otkaje. poleta se postavia v holding pattern dokato se utochini kakvo da se pravi. Takuv beshe sluchaia i tazi sutrin. Zatova se zainteresuvah kakvi sa tochno pravilata za release.
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот maxxim » 26 Яну 2005 17:07

slice написа:С две думи София център не пила трафика към калотина (излитащ от София).... вероятно има чести изключения обаче... Speed Bird ще каже


И аз съм останал с такова впечатление.

А за NISVA- не знаех,че има промяна.На радиото чувам момента на предаване .но знам ли къде вече се намира самолета.Пък и пилота въобще май не докладва достигането на точката.АТС-то само му дава честотата на Белград и с това става прехвърлянето.
Слайс,гледах онези карти и от там предположих Калотина.Явно са остарели...
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот slice » 26 Яну 2005 17:13

да.... вече изцяло се минава на зонална навигация и VOR овете почват да излизат от употреба.... иначе NISVA е при калотина
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот maxxim » 26 Яну 2005 17:17

При Калотина,ама на оная карта я няма...
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 26 Яну 2005 18:08

Ами аз откакто слушам АТС на София все радара ги прехвърля на Белград а не подхода, + това ако си обърнал внимание на чартовете пише: Inmediately passing 2140' (398') contact Sofia Radar.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 26 Яну 2005 21:16

Слайсе, не си прав за това че след излитане и посока на полета към Калотина (или в този обсег) самолетите ги предават от София-Подход на Белград-Център. В няколкото дни когато SPEED_BIRD ни предостави възможността да слушаме радио-обмена полетите ги предаваха на София-подход, след това на София-Център и след известно време, когато летят към напускане на въздушното пространство на България ги предават на Белград-Център.

Пичове, нека не забравяме, че във Флайт Симулатора е едно, но в действителност не е абсолютно същото.
Последна промяна harrier на 27 Яну 2005 00:18, променена общо 1 път
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта