Страница 1 от 6

Въпроси

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2005 15:57
от Stoyan
Като за начало, как се изчислява QFE на дадено летище?
По някаква формъма като тази за TL?

МнениеПубликувано на: 06 Мар 2005 15:23
от ATC

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2005 00:49
от Stoyan
Мислиш ли, че разбрах нещо?

МнениеПубликувано на: 25 Мар 2005 20:53
от chromosome
Здравейте , казвам се Даниел , от Пловдив съм и искам да ви попитам следните неща:
Възможно ли е от някъде да се види актуална карта на въздушното пространство на България за гражданската авиация (въздушните коридори) - на страницата на ATC имаше карти но май са остарели вече;
Кой, как и по какви критерии определя въздушните коридори за дадена страна , кога и при какви условия могат да се променят;

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2005 11:33
от stenlygbg
Zdraveite

Vaprosa na Daniel mi se stuva dosta interesen i me valnuva i men.
Ima li golemi razliki megdu relnite chartove i tezi koito se publikuvat za geimarski nugdi ?

Gledah che ima takiva razminavania v imenata na "reporting points" v chartovete na FS 2004 i tezi publikuvani na saita na ATC moderatora za Bulgaria. Nekoi traseta lipsvat v FS 2004.

Megduvprochem te vodjat li se oshte tolkova sekretna informacia (klasificirana deto i vikat). Aide za voennite razbiram ama gragdanskite traseta chak pak tolkova.

###############################################

P.S. Sledja go foruma ot 2-3 sedmici no dneska se registrirah officialno i iskam da kaga che e SUPER i da pozdravja horata koito go potdargat.
BRAVO

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2005 12:16
от ATC
като начало се опитай да пишеш на килирица.Картите не са секретни но понеже официално се публикуват в AIP който обаче е платен и затова бяха премахнати от сайта.Трасетата се определят в зависимост от нуждите и трафика и в зависимост от възможностите и затова се обновяват за разлика от ФС
А доколкото Stoyan пита в документа е написано как се прави ,кое точно не ти е ясно за да го обсъдим тук

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2005 12:34
от Stoyan
Имаш например QNH 1013, колко е в милиметри и милибари и коя от двете системи се използва повече?
Как се смятат по-натам QFE-тата? По формула както за TL? :roll:

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2005 15:29
от Stoyan
Въпрос към АТС.
Бих искал да получа информация за Скуоук кодовете на София Кула. От кой номер започват, до кой номер свършват и също ако сметнеш за нужно някаква информация по-интересна.

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2005 16:10
от AiBOJ
И аз имам въпрос към АТС....
Какво ти е мнението за техниката с която работиш в РВД-миналата година в Бургас и сега в София,остаряла ли е в сравнение с други държави и въобще необходима ли е нова за летищата в Бг?Ако може да си кажеш мнението за Бургас и за София по отделно.....?

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2005 19:14
от ATC
съжлчвам не мога да коментирам техниката в предприятието ,мога само да кажа че повечето от нещата са много нови друг е въпроса как са организирани

МнениеПубликувано на: 12 Мар 2006 15:54
от aviofen
Въпрос към всеки който разбира от скенери - визирам в частност SPEED_BIRD какво мисли за този скенер: http://www.radioscan.co.uk/fr100.html

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2006 18:03
от SPEED_BIRD
Ами не видях много информация за този модел. Вижда ми се по-скоро някакъв скенер-играчка отколкото нещо надеждно. Ако ще си взимаш скенер и искаш да е добър препоръчвам тези на Icom и Uniden. А и за този модел доколкото разбирам не е позовлен в EU.

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2006 18:16
от harrier
Как така е забранен? Ако е толкова аматьорски не би ли трябвало да не хваща тези честоти, които някои хора не искат да се хващат? Мой приятел спотър го използва в Берлин (не точно този, а предния модел AR 108).

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2006 20:29
от SPEED_BIRD
Не е въпроса само какви честоти хваща а дали е одобрен за ползване. Всяко електрооно устройство следва да бъде одобрено за да може да се продава. Сертифицирането включва проверка за вредни влияния, дали е съобразено с електрическата система и т.н.

Моя скенер например се прави в два варианта: BC180XLT за USA и UBC180XLT специално за продажба в EU.

МнениеПубликувано на: 08 Юли 2006 20:55
от AiBOJ
Бих искал да започнем една дискусия за АТС фразеологията, за тези участници във форума, които не са съвсем наясно с нея!
На мен първите ми въпроси са, какво е QNH и QFE?
Много често по радиообмена между пилоти и АТС в Бургас, се споменават понятията "GONGO 1A", "MEDEM 2A", "ESSENA 1A", "NESSAR 2A'', ''SUNIB 1A''...... Най-често обаче чувам за ГОНГО..., какво означават те, каква им е ролята в АТС?

Надявам се ако има желаещи да се получи интересна дискусия!
:wink: