Въпроси

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот Stoyan » 08 Юли 2006 22:49

По втората част. Това са така наречените стандартни схеми за Излитане (SID-Standarst Instrument Departure) и Долитане (STAR-Strandarst Terminal Arriving Route).

Те носят името на даената точка + някаква буква (обикновено за всички СИД-ове от дадена писта има еднакви букви в окончание, но не е задължително.)

За QNH, QFE мога да обясня, но няма да ме разбереш, защото ще го обясня с думи непрофесионални.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 09 Юли 2006 19:18

QNH е налягането на летището приведено към морксото ниво и се ползва за определяне на височината на самолета по барометричния висотомер по време на набор и снижение във височина над преходния слой (за бургас FL50) над него се изполва стандартно налягане 1013 хетопаскала
QFE е налягане на летището приведено към нивото на последното
при поставяне на QNH когато самолета е на пистата ще му покаже надморската височина а на QFE ще покаже 0
Стандартните схеми за излитане се указват маршрута по който излитащия самолет след излиатане от съответната полоса ще достигне до входната точка на маршрута по полетния му план
надявам се да не съм ползвал много термини и да е ясно :)
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот ivanil » 10 Юли 2006 16:50

Ами Гонго Медем и т.н са имена на точки а с А, Е се означава схемата за отлитане в зависимост от ПИК,а с В и С са за долитане. И става Гонго 1А - схема да отлитане от определена ПИК. QFE на летището е налягането измерено спрямо превишението на летището в мм или хектопаскали. QNH е налягането спрямо средното морско ниво винаги във хектопаскали. Кодовете на София кула са с 47 за международни и 32 за вътрешни. Дано го казвам просто.
Аватар
ivanil
спотър
 
Мнения: 27
Регистриран на: 20 Апр 2006 15:27

Мнениеот Stoyan » 10 Юли 2006 18:38

На Бургас международните май са 17..
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот AiBOJ » 10 Юли 2006 22:53

Мерси на всички, опитвам се да го усмисля, малко ми се бъркат нещата за това налягане! Нещо не мога да разбера ролята му за самият самолет?!!!
А какви са тези кодове?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот asd » 11 Юли 2006 10:41

QFE - атмосферно налягане в района на летището, измерва се. Когато пилотите настроят барометричния висотомер в самолета с налягане QFE, висотомерът ще им показва на на каква височина са над летището (примерно 1000м.), без значение дали самото летище е на морското ниво или на 1500м. надморска височина.

QNH - към QFE се прибавя определена стойност (изчислява се за всяко летище), такава че висотомерът (настроен с QNH) да показва на каква надморска височина лети самолетът. Примерно ако самолетът лети на 1000м. над летището, а летището е на 1500м. надморска височина, висотомерът, настроен с QNH, ще показва 2500м. Разликата между QFE и QNH е така изчислена, че да отговаря точно на тези 1500м (примерно). Ако самолетът е кацнал на летището, висотомерът ще показва 1500м.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот AiBOJ » 11 Юли 2006 11:36

Мда, сега мисля че схващам идеята за QNH и QFE, за което благодаря!А тези кодове за които споменават Stoyan i Ivanil, за какво са?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Stoyan » 11 Юли 2006 15:34

Транспондер- код спомагащ радиоопознаването. Един вид ID.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот AiBOJ » 15 Юли 2006 23:16

Колко часа протича една смяна на ръководители полети в България и през колко време са задължителните почивки?

На Франкфурт, РП-тата имат на всеки 2 часа работа по 30 мин. задължителна почивка!
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 16 Юли 2006 00:36

в България и особено в Бургас няма такива работи само това мога да кажа
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Stoyan » 16 Юли 2006 00:44

А в София? :roll:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот aviofen » 16 Юли 2006 18:38

ATC искаш да кажеш,че в Бургас няма почивка на всеки час-два по 20 мин? немога да повярвам то тва си е чисто нарушаване на закона по закон РП работи два часа при трафик по-малък от 10 самолета на час и по 1 при повече от 10 самолета на час като имат мисля 20 мин почивка.Ако може да разкажеш за Бургас.
Аватар
aviofen
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 07 Ное 2004 17:05
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 16 Юли 2006 21:58

в кой закон го пише това?
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот aviofen » 16 Юли 2006 22:43

Мда изказах се неподготвен,точният текст е :

Наредба 4018 за работното време на авиационният персонал:

Раздел 4 - работно време и почивка на РП:

Чл. 30. (1) Ръководител полетите могат да извършват дейност по обслужване на въздушното движение без прекъсване не повече от два часа по време на дневна смяна и не повече от 4 часа - при нощна.
(2) При осъществяване на обслужване на въздушното движение с интензивност над 10 въздухоплавателни средства на час прекъсването по ал. 1 не може да бъде по-малко от един час.
(3) При липса на въздухоплавателни средства периодите по ал. 1 могат да бъдат удължавани, но не повече от 1 час.
Аватар
aviofen
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 07 Ное 2004 17:05
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 21 Юли 2006 15:36

По какво трасе се лети София-Бургас (от къде минава)?
В момента гледам страницата на Летище София и виждам, че след около 20 мин. ще излети
FB502. 15:50 БУРГАС
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта