Въпроси

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот AiBOJ » 26 Май 2007 00:48

По колко човека работят на смяна за да обслужват APP and TWR в Бургас? И всички горе в кулата с тъмните стъкла ли се помещават?
Аз съм влизал там и доколкото си спомням e широчко :roll: и е адски готино :supz:

И още едно въпросче, може да е обяснено някъде, но да съм пропуснал.... Защо QNH е число което варира, а не е постоянно?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 26 Май 2007 01:03

QNH варира според атмосферното налягане. Виж една от последните теми в секцията "Специалистите обясняват", там Чавдар Костов го е обяснил много подробно :wink:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5257
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот tedier » 26 Май 2007 21:26

В Бургас на Кулата работи един,а когато е повечко работата са двама,а иначе на Подхода са двама .......Подхода се помещава доста по-надолу от Кулата:-) на нивото на терминала някъде
tedier
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Мнениеот AiBOJ » 28 Май 2007 00:58

Мерси за отговорите на всички! :wink:
... но аз пак да питам :D , някъде в нет пространството има ли възможност да се следи трафик визуално? Искам да видя това което слушам и на монитор,т.е. как изглежда в действителност навигацията.
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот karadzhoff » 04 Юни 2007 19:19

Слушайки РВД-то в Бургас ми направи впечетление, че понякога пилотите и съответно кулата ръководят самолетите не с callsign-а на компанията, ами с буквите от номера на полета. Днес слушам S7, Vim Airlines и Atlant Soyuz бяха ръководени с SBI(sierra bravo india), MOV(mike oscar victor) и AYZ(alfa yankee zulu). На какво се дължи това? И още един въпрос понякога се иска регострацията на самолета, но понякога не. Избирателен принцип? :D
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1197
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот AiBOJ » 04 Юни 2007 20:23

Регистрациите на самолетите ги искат винаги щом самолета напусне полосата по определена рульожка и му кажат да следва Follow me- колата. Поне това са моите впечатления, слушам почти всеки ден и сега не мога да се сетя за случай в който не са им поискали регистрация.
Но нека и по вещите да обяснят дали е така. :wink:
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот karadzhoff » 04 Юни 2007 20:26

Ами и аз така си мисля, че като му кажат да следва маршала и искат регистрацията, но днес поне на 3-4 самолета не поискаха и не само днес :wink: например на самолета на Vim по полет MOV7871 очаквах да чуя, но не чух нищо :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1197
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот AiBOJ » 05 Юни 2007 00:59

Нa подхода ми прави впечатление че РП-тата след като обявят посока и снижение за дадено ВС съобщават примерно "information Charlie (или пък е Делта и т.н.) QNH 1015 ". Въпроса ми е какво трябва да значи information Charlie примерно и защо буквите се сменят?
Същото може да се чуе и от Кулата когато ВС е още на перона и му дават разрешение за запуск!


П.С. Тази вечер Бургас кула насочи самолет (не обърнах внимание на коя а/к) да рулира по Charlie и от там backtrack до началото на 04, откъдето трябваше да излети. Въпроса ми тук е, в какви случаи се прави това и вечер допустимо ли е при положение че видимоста е минимум(явно е допустимо де, но защо?).

Или пък някой може ли да ми даде литература от където мога да чета?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот IDOL » 05 Юни 2007 09:51

AiBOJ написа:Въпроса ми е какво трябва да значи information Charlie примерно и защо буквите се сменят?


Мисля че в случая се касае за употребата на Charlie, аналогична с тази на Rogger, т.е. Прието, Разбрано.

P.S. Sorry! Изказал съм се неподготвен и съм те заблудил. Speedbird е дал вярното обяснение в следващото мнение.
Последна промяна IDOL на 05 Юни 2007 10:34, променена общо 1 път
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Юни 2007 10:22

Повечето аеродороми имат специална система за циклично известяване на самолетите с важна информация свързана с аеродрома като например времето, коя полоса е активна, кои рульожки са затворени както и всякаква друга информация която може да е полезна на пилотите. Системата се нарича ATIS (Automatic Terminal Information Service). Информацията която се излъчва има идентификатор A(LFA), B(RAVO), (C)HARLIE и т.н. При всяка смяна на информацията се променя и идентификатора. Повечето аеродорми изискват от пилотите при първи контакт да съобщят идентификатора на съобщението за да са сигурни че е последното което е излъчено. По този начин се предотвратяват възможни недоразумения.

Backtrack по полсата може да се прави по всяко време когато това е възможно и уместно и когато разбира се контролера е дал разрешение. :wink:
Последна промяна SPEED_BIRD на 07 Юни 2007 09:59, променена общо 1 път
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот AiBOJ » 06 Юни 2007 01:37

Mерси :wink:
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Stoyan » 06 Юни 2007 09:47

SPEED_BIRD написа:B(ETA)


B(RAVO) :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот karadzhoff » 06 Юни 2007 13:39

Слушайки в момента РВД Бургас и ръководения от него BH Air възникна следния въпрос: пилотът попита дали за кацане ще се използва radar vectoring или standart vor-dme procedure. Та въпросът ми е в какво точно се изобразява разликата между двете? Предполагам, че при vor-dme-то се използват схемите за кацане, докато при радарното векториране пилотът изпълнява командите на подхода. Но дали е така, нека някой по-запознат от мен да обясни :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1197
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот SPEED_BIRD » 07 Юни 2007 10:00

Отговора се крие е в думичката "standart" :wink:
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 20 Юни 2007 11:06

via написа:Слушайки в момента РВД Бургас и ръководения от него BH Air възникна следния въпрос: пилотът попита дали за кацане ще се използва radar vectoring или standart vor-dme procedure. Та въпросът ми е в какво точно се изобразява разликата между двете? Предполагам, че при vor-dme-то се използват схемите за кацане, докато при радарното векториране пилотът изпълнява командите на подхода. Но дали е така, нека някой по-запознат от мен да обясни :wink:


стандартните заходи се изпълняват по готови схеми публикувани в AIP/Jeppessen в които се указва пътната линия и височините които трябва да се спазваат,при radar vectoring отговорноста за тези неща носи РП който дава курсове и снижение на ВС до извеждането му на точка от която пилота миже да продължи захода самостоятелно визуално или с помоща на др.навигационни средства (ILS, VOR/DME ,NDB )
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron