Въпроси

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот AiBOJ » 22 Юни 2007 00:13

ATC,

мерси за разяснението, честно да ти кажа, eй сега вече ми се светнаха някои неща, които ми правят впечатление при воденето на самолета от радарния РП. :wink:
Много ми е интересно да видя това визуално, т.е. как изглежда на монитора на РП-то.
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот tedier » 22 Юни 2007 11:52

Визуалния заход не е нещо по-особен от стндартния освен в това че екипажите се водят с курс към полосата докато е видят след това сами си построяват траекторията на полета. В повечето случаи, когато екипаж познава дадена полоса може да изпълни много къс заход ....
tedier
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Мнениеот lock off » 21 Авг 2007 19:57

Наскоро минавах близо до нос Калиакра и видях 6-7 огромни антени на около 5 км.южно от носа.Въпроса ми е някой да знае за какво служат? Някой май беше споделил че в този район имало станции за корекция на GPS сигнала.
lock off
спотър
 
Мнения: 28
Регистриран на: 07 Юни 2006 17:15
Местоположение: sliven

Мнениеот maxxim » 22 Авг 2007 00:55

Това са мачти на антени за средни вълни останали още от комунистическо време от нереализираната идея за свръхмощен предавател излъчващ дори и програмата на радио Москва. Намират се западно,а не южно от нос Калиакра. На юг е морето :) . В момента на една от мачтите е монтиран предавател на радио Варна на УКВ на 98,2 МHz с малко по-голяма мощност с цел да покрива и навътре в морето, та дори и до Украйна.
А в района(може би и на самото място) наистина има станция за корекция на GPS сиганала , но това се използва само за морската навигация и няма общо с авиацията.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 232
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот Svetli Georgiev » 02 Сеп 2007 19:24

Може ли някой да даде схема по която да се направи антена за да се слушат честотите от 108MHz нагоре. Бях чел ,тук някъде, че това е лесна работа и ,че някои от вас имат, така че се надявам да не ви затруднявам.
мод:Спазвайте правилния раздел на форума!
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Re: Въпроси

Мнениеот tisho_vvs » 22 Мар 2011 22:25

Здравейте,
натъкнах се на няколко понятия, които не са ми ясни. Ако някой може да ми отговори ще му бъда благодарен.


SUP controller
FIC controller
FDA Assistant
tisho_vvs
кандидат спотър
 
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Мар 2011 00:22

Re: Въпроси

Мнениеот BHAir2 » 22 Мар 2011 23:17

SUP controller - Ръководителите на полети - Началник смяна (Supervisor)
FIC controller - Ръководителите на полети от ЦПИ получават разрешение към
свидетелството за правоспособност на РП-FIC.
FDA Assistant - Ръководителите на полети-асистенти (РПА) получават разрешение към
свидетелството за правоспособност на РП-FD
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Въпроси

Мнениеот tisho_vvs » 23 Мар 2011 00:59

Благодаря за отговора.
Искам да попитам още няколко неща. Дано не ставам нахален.


RDP- е за обработка на радиолокационни данни
ARTAS-е ATC Surveillance Radar Tracker and Server- съпровождащ радар и спомагателно средство на контрола на ВД

какво е RVB-RVB MRT is active ?
tisho_vvs
кандидат спотър
 
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Мар 2011 00:22

Re: Въпроси

Мнениеот tisho_vvs » 23 Мар 2011 23:07

Още едно понятие което не ми е ясно как е на български:


MTCD – Medium Term Conflict Detection
tisho_vvs
кандидат спотър
 
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Мар 2011 00:22

Re: Въпроси

Мнениеот ATC » 27 Мар 2011 21:40

ARTAS е софтуера(и хардуера т.е. сървъра) т.нар тракер който обработва мултирадарната информация постъпваща от радарните сензори и я подава за изобразяване. Като членки на евроконтрол го получаваме от тях .
http://www.eurocontrol.int/artas/public ... epage.html
освен него има и италиански такъв който се ползва за бекъп на Саткас (Селекс ,Аления-Маркони понеже няколко пъти си смениха имената)

MTCD засича конфликти по траекторията на ВС попълнена в полетния план или по скоро от системния полетен план т.е. действа на по-голямо разстояние за разлика от STCA което генерира аларми отчиатайки текущото положение на въздухоплавателните средства,тяхната скорост,височина,скорост на набор/снижение,изпълняван маньовър(конус пред ВС с връх самото ВС изчисляван във време)

tisho_vvs използвай редакцията на мнението си вместо да пускаш по няколко и прочети правилата на форума .Благодаря.
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Re: Въпроси

Мнениеот tisho_vvs » 01 Апр 2011 00:17

ATC, благодаря за отговора и за уместната забележка :oops:
tisho_vvs
кандидат спотър
 
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Мар 2011 00:22

Re: Въпроси

Мнениеот apostol » 20 Юли 2011 20:44

Интересно ми е има ли някаква специална тренировка или препоръки за това да се намалят грешките при предаването на информация.
Как се стимулира също концентрацията?
Ще се радвам на четиво също ако има такова.
apostol
най-спотър
 
Мнения: 328
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: Въпроси

Мнениеот марков » 14 Юни 2013 16:04

Може ли да помоля някой, ако успее да намери записа от миналата неделя 09.06 на контрол (123.7) по излитането на Аерофлот,...беше доста инатересна комуникация проведена на руски по случай страшната бурия над Стара планина по това време и един доста интересен дипарчър...право на изток. Мерси предварително! :D
For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards!
http://www.airplane-pictures.net/photographer.php?p=9585
марков
най-спотър
 
Мнения: 261
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:02
Местоположение: София

Re: Въпроси

Мнениеот Trastichko » 14 Юни 2013 23:42

марков написа:Може ли да помоля някой, ако успее да намери записа от миналата неделя 09.06 на контрол (123.7) по излитането на Аерофлот,...беше доста инатересна комуникация проведена на руски по случай страшната бурия над Стара планина по това време и един доста интересен дипарчър...право на изток. Мерси предварително! :D


http://www.liveatc.net/archive.php Ето тук избираш си ден , избираш си LBSF Tower избираш си час , разделени са на по 30мин , часовете са Zulu , в случая +3 часа ги смяташ за локално време , и намираш което ти трябва. Успех.

подсказка:
Ако не си спомняш точния час на случката провери кога е излетял Аерофлот по разписание и търси в близките 2-3 часа :)
Аватар
Trastichko
супер спотър
 
Мнения: 561
Регистриран на: 07 Фев 2011 16:29

Re: Въпроси

Мнениеот марков » 15 Юни 2013 08:04

Проблема идва оттам че всичко се разви на 123.7, а лайвАТС не покриват тази честота, за това попитах ако някой може да го извади от другаде, но все пак благодаря :D
For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards!
http://www.airplane-pictures.net/photographer.php?p=9585
марков
най-спотър
 
Мнения: 261
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:02
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта