Страница 2 от 6

МнениеПубликувано на: 08 Юли 2006 22:49
от Stoyan
По втората част. Това са така наречените стандартни схеми за Излитане (SID-Standarst Instrument Departure) и Долитане (STAR-Strandarst Terminal Arriving Route).

Те носят името на даената точка + някаква буква (обикновено за всички СИД-ове от дадена писта има еднакви букви в окончание, но не е задължително.)

За QNH, QFE мога да обясня, но няма да ме разбереш, защото ще го обясня с думи непрофесионални.

МнениеПубликувано на: 09 Юли 2006 19:18
от ATC
QNH е налягането на летището приведено към морксото ниво и се ползва за определяне на височината на самолета по барометричния висотомер по време на набор и снижение във височина над преходния слой (за бургас FL50) над него се изполва стандартно налягане 1013 хетопаскала
QFE е налягане на летището приведено към нивото на последното
при поставяне на QNH когато самолета е на пистата ще му покаже надморската височина а на QFE ще покаже 0
Стандартните схеми за излитане се указват маршрута по който излитащия самолет след излиатане от съответната полоса ще достигне до входната точка на маршрута по полетния му план
надявам се да не съм ползвал много термини и да е ясно :)

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2006 16:50
от ivanil
Ами Гонго Медем и т.н са имена на точки а с А, Е се означава схемата за отлитане в зависимост от ПИК,а с В и С са за долитане. И става Гонго 1А - схема да отлитане от определена ПИК. QFE на летището е налягането измерено спрямо превишението на летището в мм или хектопаскали. QNH е налягането спрямо средното морско ниво винаги във хектопаскали. Кодовете на София кула са с 47 за международни и 32 за вътрешни. Дано го казвам просто.

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2006 18:38
от Stoyan
На Бургас международните май са 17..

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2006 22:53
от AiBOJ
Мерси на всички, опитвам се да го усмисля, малко ми се бъркат нещата за това налягане! Нещо не мога да разбера ролята му за самият самолет?!!!
А какви са тези кодове?

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2006 10:41
от asd
QFE - атмосферно налягане в района на летището, измерва се. Когато пилотите настроят барометричния висотомер в самолета с налягане QFE, висотомерът ще им показва на на каква височина са над летището (примерно 1000м.), без значение дали самото летище е на морското ниво или на 1500м. надморска височина.

QNH - към QFE се прибавя определена стойност (изчислява се за всяко летище), такава че висотомерът (настроен с QNH) да показва на каква надморска височина лети самолетът. Примерно ако самолетът лети на 1000м. над летището, а летището е на 1500м. надморска височина, висотомерът, настроен с QNH, ще показва 2500м. Разликата между QFE и QNH е така изчислена, че да отговаря точно на тези 1500м (примерно). Ако самолетът е кацнал на летището, висотомерът ще показва 1500м.

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2006 11:36
от AiBOJ
Мда, сега мисля че схващам идеята за QNH и QFE, за което благодаря!А тези кодове за които споменават Stoyan i Ivanil, за какво са?

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2006 15:34
от Stoyan
Транспондер- код спомагащ радиоопознаването. Един вид ID.

МнениеПубликувано на: 15 Юли 2006 23:16
от AiBOJ
Колко часа протича една смяна на ръководители полети в България и през колко време са задължителните почивки?

На Франкфурт, РП-тата имат на всеки 2 часа работа по 30 мин. задължителна почивка!

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2006 00:36
от ATC
в България и особено в Бургас няма такива работи само това мога да кажа

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2006 00:44
от Stoyan
А в София? :roll:

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2006 18:38
от aviofen
ATC искаш да кажеш,че в Бургас няма почивка на всеки час-два по 20 мин? немога да повярвам то тва си е чисто нарушаване на закона по закон РП работи два часа при трафик по-малък от 10 самолета на час и по 1 при повече от 10 самолета на час като имат мисля 20 мин почивка.Ако може да разкажеш за Бургас.

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2006 21:58
от ATC
в кой закон го пише това?

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2006 22:43
от aviofen
Мда изказах се неподготвен,точният текст е :

Наредба 4018 за работното време на авиационният персонал:

Раздел 4 - работно време и почивка на РП:

Чл. 30. (1) Ръководител полетите могат да извършват дейност по обслужване на въздушното движение без прекъсване не повече от два часа по време на дневна смяна и не повече от 4 часа - при нощна.
(2) При осъществяване на обслужване на въздушното движение с интензивност над 10 въздухоплавателни средства на час прекъсването по ал. 1 не може да бъде по-малко от един час.
(3) При липса на въздухоплавателни средства периодите по ал. 1 могат да бъдат удължавани, но не повече от 1 час.

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006 15:36
от Toni
По какво трасе се лети София-Бургас (от къде минава)?
В момента гледам страницата на Летище София и виждам, че след около 20 мин. ще излети
FB502. 15:50 БУРГАС