Страница 5 от 6

МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007 00:13
от AiBOJ
ATC,

мерси за разяснението, честно да ти кажа, eй сега вече ми се светнаха някои неща, които ми правят впечатление при воденето на самолета от радарния РП. :wink:
Много ми е интересно да видя това визуално, т.е. как изглежда на монитора на РП-то.

МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007 11:52
от tedier
Визуалния заход не е нещо по-особен от стндартния освен в това че екипажите се водят с курс към полосата докато е видят след това сами си построяват траекторията на полета. В повечето случаи, когато екипаж познава дадена полоса може да изпълни много къс заход ....

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2007 19:57
от lock off
Наскоро минавах близо до нос Калиакра и видях 6-7 огромни антени на около 5 км.южно от носа.Въпроса ми е някой да знае за какво служат? Някой май беше споделил че в този район имало станции за корекция на GPS сигнала.

МнениеПубликувано на: 22 Авг 2007 00:55
от maxxim
Това са мачти на антени за средни вълни останали още от комунистическо време от нереализираната идея за свръхмощен предавател излъчващ дори и програмата на радио Москва. Намират се западно,а не южно от нос Калиакра. На юг е морето :) . В момента на една от мачтите е монтиран предавател на радио Варна на УКВ на 98,2 МHz с малко по-голяма мощност с цел да покрива и навътре в морето, та дори и до Украйна.
А в района(може би и на самото място) наистина има станция за корекция на GPS сиганала , но това се използва само за морската навигация и няма общо с авиацията.

МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2007 19:24
от Svetli Georgiev
Може ли някой да даде схема по която да се направи антена за да се слушат честотите от 108MHz нагоре. Бях чел ,тук някъде, че това е лесна работа и ,че някои от вас имат, така че се надявам да не ви затруднявам.
мод:Спазвайте правилния раздел на форума!

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2011 22:25
от tisho_vvs
Здравейте,
натъкнах се на няколко понятия, които не са ми ясни. Ако някой може да ми отговори ще му бъда благодарен.


SUP controller
FIC controller
FDA Assistant

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2011 23:17
от BHAir2
SUP controller - Ръководителите на полети - Началник смяна (Supervisor)
FIC controller - Ръководителите на полети от ЦПИ получават разрешение към
свидетелството за правоспособност на РП-FIC.
FDA Assistant - Ръководителите на полети-асистенти (РПА) получават разрешение към
свидетелството за правоспособност на РП-FD

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2011 00:59
от tisho_vvs
Благодаря за отговора.
Искам да попитам още няколко неща. Дано не ставам нахален.


RDP- е за обработка на радиолокационни данни
ARTAS-е ATC Surveillance Radar Tracker and Server- съпровождащ радар и спомагателно средство на контрола на ВД

какво е RVB-RVB MRT is active ?

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2011 23:07
от tisho_vvs
Още едно понятие което не ми е ясно как е на български:


MTCD – Medium Term Conflict Detection

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2011 21:40
от ATC
ARTAS е софтуера(и хардуера т.е. сървъра) т.нар тракер който обработва мултирадарната информация постъпваща от радарните сензори и я подава за изобразяване. Като членки на евроконтрол го получаваме от тях .
http://www.eurocontrol.int/artas/public ... epage.html
освен него има и италиански такъв който се ползва за бекъп на Саткас (Селекс ,Аления-Маркони понеже няколко пъти си смениха имената)

MTCD засича конфликти по траекторията на ВС попълнена в полетния план или по скоро от системния полетен план т.е. действа на по-голямо разстояние за разлика от STCA което генерира аларми отчиатайки текущото положение на въздухоплавателните средства,тяхната скорост,височина,скорост на набор/снижение,изпълняван маньовър(конус пред ВС с връх самото ВС изчисляван във време)

tisho_vvs използвай редакцията на мнението си вместо да пускаш по няколко и прочети правилата на форума .Благодаря.

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 01 Апр 2011 00:17
от tisho_vvs
ATC, благодаря за отговора и за уместната забележка :oops:

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 20 Юли 2011 20:44
от apostol
Интересно ми е има ли някаква специална тренировка или препоръки за това да се намалят грешките при предаването на информация.
Как се стимулира също концентрацията?
Ще се радвам на четиво също ако има такова.

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 14 Юни 2013 16:04
от марков
Може ли да помоля някой, ако успее да намери записа от миналата неделя 09.06 на контрол (123.7) по излитането на Аерофлот,...беше доста инатересна комуникация проведена на руски по случай страшната бурия над Стара планина по това време и един доста интересен дипарчър...право на изток. Мерси предварително! :D

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 14 Юни 2013 23:42
от Trastichko
марков написа:Може ли да помоля някой, ако успее да намери записа от миналата неделя 09.06 на контрол (123.7) по излитането на Аерофлот,...беше доста инатересна комуникация проведена на руски по случай страшната бурия над Стара планина по това време и един доста интересен дипарчър...право на изток. Мерси предварително! :D


http://www.liveatc.net/archive.php Ето тук избираш си ден , избираш си LBSF Tower избираш си час , разделени са на по 30мин , часовете са Zulu , в случая +3 часа ги смяташ за локално време , и намираш което ти трябва. Успех.

подсказка:
Ако не си спомняш точния час на случката провери кога е излетял Аерофлот по разписание и търси в близките 2-3 часа :)

Re: Въпроси

МнениеПубликувано на: 15 Юни 2013 08:04
от марков
Проблема идва оттам че всичко се разви на 123.7, а лайвАТС не покриват тази честота, за това попитах ако някой може да го извади от другаде, но все пак благодаря :D