Страница 1 от 1

Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 10 Ное 2005 20:35
от aviofen
Бих искал да споделя с вас,че напоследък се говори,че РВД имат проблеми(незнам от какво естество) и ,че София Контрол ,Варна Контрол и подходите на летищата щели да бъдат управлявани от чужденци,дори се говори че РВД до няколко години няма да съществува вече.Моля някой компетентен ако има възможност да сподели дали тези неща са оправдани,ако да до каква степен и от какво естество ще са тези проблеми.

МнениеПубликувано на: 10 Ное 2005 20:59
от AiBOJ
Аз четох из някое от електронните издания,че в момента имат проблеми с новата система за УВД ,която закупиха от италианска фирма и пишеше че е вероятно както ти казваш чужденци да поемат контрола.Но пък беше и споменато че държавата ще отстоява позициите си да бъде център на Балканите.Но това са неща които съм чел по медии.Погледни из някои от електронните медии ,сигурно ги има още в архива и ще може да прочетеш нещо по въпроса.

МнениеПубликувано на: 10 Ное 2005 23:03
от Airfan
А тези чужденци от наша територия ли ще управляват или...?

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2005 00:31
от aviofen
Ако може някой инсайдър да сподели, за да хвърли повечко светлина върху цялата история.

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2005 11:36
от SPEED_BIRD
Имаше идея центъра за управление на полетите в Бриндзи да поеме управлението на прелитащия трафик над Балканите. Румънците и гърците съсщо се натискаха за това ама не знам каво стана последно.

Това ще се отнася вероятно само за прелитащ трафик над ешалон 240, а трафика под него ще си го упрявлява нашето РВД.

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2005 12:58
от slice
В цялата история се крие един тотален провал, покрит от НДСВ преди изборите. Българското РВД бе реконструирано с цел да се състезава за регионален център за РВД. Дълго време Ники Василев и Ко се хвалеха с някакви псевтоуспехи в тази област. В един момент обаче всичко секна. Единствено в Ройтерс се чу, че Италианците ще са Балкански ценър. От тогава - нито дума!

МнениеПубликувано на: 27 Яну 2006 08:54
от Toni
Румъния и Италия може да поемат авионавигацията ни след членството в ЕС
Приети спорни текстове в Закона за гражданското въздухоплаване застрашават РВД със затваряне
Мария Василева
26 Януари 2006

Промените в Закона за гражданското въздухоплаване обричат родното Ръководство въздушно движение (РВД) да спре работа след присъединяването на страната ни към Европейския съюз, алармираха народните представители от опозицията в четвъртък по време на заседанието на комисията по транспорт и телекомуникации.

Причината е, че ЕС изисква от нас да създадем независим орган за безопасност, който да сертифицира дружествата, осъществяващи аеронавигационно обслужване. Тази дейност у нас се извършва от РВД. Министерство на транспорта обаче вменява тези функции на Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) с новите промени в Закона за гражданското въздухоплаване. А корекциите в нормативната уредба са внесени именно с мотивите, че в българското законодателство трябва да се отразят последните задължителни изисквания на Евросъюза.

Държавната структура няма да се оцени като независима, коментира заместник-председателят на комисията по транспорт и депутат от БНС Румен Ангелов. Така сертификатът й няма да бъде признат от страните членки на общоевропейското небе. И ще се наложи нашето въздушно пространство да се обслужва от най-близката служба за аеронавигационно обслужване с валиден сертификат – румънското или италианското РВД, алармира той.

Народният представител от БНС уточни пред колегите си, че в регламент 550 за осигуряване на аеронавигационното обслужване в единното европейско небе, приет през март 2004 г., ясно е разписано как да се структурира независимият орган по безопасност и как да се финансира. Приетият механизъм в ЕС е всяка година да се изчислява необходимата сума за издръжка на звеното по безопасност и тя да се разхвърля върху всички такси, събирани от РВД.

Моделът, който планира да приложи транспортното министерство, обаче е всяка година 9% от таксите, събирани от РВД, да постъпват по сметка на ГВА. Според Ангелов не е ясно тези пари на каква база са разчетени и как ще се разходват, след като няма структурирано звено.

Румен Ангелов призова Министерство на транспорта да оттегли внесените текстове и да ги преработи, защото нищо не налага тяхното спешно приемане в момента.

Мнозинството от народни представители в комисия обаче реши да гласува законопроекта във вида, внесен от Министерски съвет и корекциите да бъдат направени между първо и второ четене.

Директорът на ГВА Георги Стоянов уточни, че в Министерство на транспорта е обсъждана идея след приемането на промените в законопроекта към ГВА да се създаде специализираното звено за безопасност, което да издава сертификата на РВД. Това трябвало да стане чрез нов вътрешно устройствен правилник на въздухоплавателната дирекция.

От думите на Стоянов обаче не стана ясно, дали това е негово мнение по въпроса, прието от ръководството на транспортното ведомство, или е взето неофициално решение процентът от таксите да се употребява от ГВА.

Без промяна бяха гласувани и останалите спорни текстове в законопроекта като отпадането на чл. 70 от действащия Закон за въздухоплаването. Той регламентира правата на пътниците за обезщетения от авиокомпаниите. До края на заседанието не стана ясно дали този текст ще претърпи някаква корекция между първо и второ четене и дали предложените от Асоциацията на българските авиокомпании предложения ще бъдат взети предвид.

http://mediapool.bg/show/?storyid=113685&srcpos=5

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2008 18:29
от Делян
готово, построено :D
Изображение

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008 16:12
от Toni
Братът на Петър Диков взе и проекта за летищна кула в София
Десислава Лещарска
7 Август 2008

http://mediapool.bg/show/?storyid=142193


Нова летищна кула ще бъде изградена по проект на фирма на брата на главния столичен архитект. Сградата ще е близо до новия терминал на летище София, съобщи в четвъртък Емануил Радев, генералният директор на Държавно предприятие "Ръководство въздушно движение" (ДП РВД). Съоръжението, от което ще се контролира въздушното движение над страната, трябва да бъде изградено и да започне да функционира до 2011 г. Цената на кулата ще бъде между 4 и 6 млн. лева, според предварителни разчети, обясни Радев.

Проектът за новата кула е спечелен в анонимен конкурс от "Архитектоника Студио", в чиято управа влиза Калин Диков, брат на главния архитект на София Петър Диков. Първата награда е в размер на 20 хил. лв. ДП РВД ще сключи и договор на стойност 177 хил. лв. със студиото за изработката на идеен и инвестиционен проект.

Михаил Михов, зам.-генерален директор на предприятието обясни, че конкурс за избор на проектант и строител на кулата може да започне през ноември, а през януари 2009 г. ще може да бъде сключен и договор с победителя.

В края на 2007 г. "Архитектоника студио" спечели противоречив конкурс за обновяването на Централна гара – София. Проектът на фирмата събра най-много точки и в същото време трябваше да бъде дисквалифициран, защото е нарушил условието за анонимност. Студиото обаче не беше отстранено, а проектът все пак взе първото място. Реконструкцията на Централна гара е оценена на 35 млн. лева, а застрояването на пространството около нея – на още 40-50 млн. евро.

Наскоро пловдивското студио "Арконт – А" спечели конкурса за проект за реконструкцията на Централна гара Пловдив. Според в. "Сега", в пловдивската фирма работи съпругата на Петър Диков – Даниела Дикова. Осъществяването на проекта на "Арконт" ще струва 150 млн. евро.

Re: Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2009 16:06
от merlin
В днешният брой на Der Standard има доста голяма статия с проблеми и предизвикателства, свързани организация на въздушното пространство над Европа.
Споменава се за 9! бъдещи общи блокове за обслужване, за да се намали дължината на маршрутите(някъде около 50км средно на полет). Но описват само общият блок на БЕНЕЛЮКС, Германия, Швейцария и блока на Хърватска, Австрия, Чехия, Унгария и Словакия.
Някой да има представа/предположения, кои са другите общи въздушни пространства?

Re: Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 17 Май 2009 02:06
от AlexGMNAV
Дания и Швеция обединяват въздушното си пространство, предаде АП..

Споразумението, подписано от двете скандинавски страни има за цел намаляване на разходите и опазване на околната среда при пътуванията.

Транспортните министри на двете държави заявиха, че новите мерки влизат в сила от декември.

Общо въздушно пространство отдавна е цел за ЕС, но отделните държави досега не успяха да го постигнат.

Re: Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2009 13:26
от Big G
Mисля, че тази информация е за тази тема

Министър Цветков назначи ново ръководство на ДП „РВД”
20.10.2009

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков освободи настоящото ръководството на Държавното предприятие „Ръководство въздушно движение" и назначи ново: Георги Ангелов, Росен Петков и Петя Димитрова.

Новият генерален директор на ДП „РВД" е Георги Ангелов. Завършва Кировоградското летателно-щурманско училище в Украйна. Придобива степен магистър в Академията на гражданската авиация в Русия. От 1981 година до момента заема различни длъжности в ДП „Ръководство въздушно движение".

Re: Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2013 08:50
от Пароль
Папазов смени шефа на "Ръководство въздушно движение"
Цветан Дилов сменя досегашния директор на РВД Диян Динев, който от юни 2010 г. управляваше авиодиспечерите след назначение на тогавашния министър Александър Цветков
http://www.vesti.bg/bulgaria/politika/p ... ie-5994134

Re: Бъдещето на РВД

МнениеПубликувано на: 22 Яну 2014 15:34
от autom8
РВД строи нов летищен радиолокационен комплекс

http://sofia.dir.bg/news.php?id=15986450