"Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

"Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 22 Апр 2014 12:02

Напоследък много често срещам по медиите статии или предавания, твърдящи за голям проблем - оставаме без пилоти.

Това е абсолютна глупост и е в полза единствено на авиационните училища. Аз самия си търся работа вече години. Много познати са в същата ситуация. Бавно, но сигурно надеждите ми умират и скоро ще дойде момент, в който ще се откажа.

Ще ми се да поразчепкаме малко и явления като 'Pay to Fly' и 'Self Sponsored Type Rating', които не биха били възможни ако имаше недостиг на пилоти.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ADS-B » 22 Апр 2014 12:45

Не искам да съм груб, но докато има балъци ще има и измамници :)
Не е тайна, че по-големите авиокомпании имат определен брой безплатни квоти за type rating, но предпочитат да муфтят заблудените.Това как да е....
Един пример от истинския живот:
Тази година си плащаш type rating и те взимат на работа. Догодина компанията решава,че няма пари да ти го плати тя и става забавно - взима някой който е готов да си плати също като теб, а ти излиташ (ако не си готов да платиш пак). Кога ще ги избиеш тия пари си е твоя работа.... За тези които мама и тати дават парите и те не са проблем всичко е чудесно, ще ги направят пилоти. Всички останали сме на принципа кой как се уреди. :-D
Става и така, но доста по-трудно, ето например slice е пресен случай и ако желае може да сподели неговата история.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 22 Апр 2014 13:29

Трагедия!
А в същото време АБА тръби - "Оставаме без пилоти до 3 години, ако държавата не ни плати спешно курсовете на 20 нови пилота на година!".
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот kazata » 22 Апр 2014 14:52

Напълно съм съгласен, че всички тези статии са с цел да спрат да фалират учебните центрове един след друг. В Долна Баня цените са значително по-ниски от колкото на другите места и всички отиват да се обучават там, съответно останалите остават без обучаеми, фалират и започват да пускат някакви реклами, че едва ли не цените като цяло са проблем, а не цените в самия учебен център. Ако цените като цяло бяха проблем в Долна Баня нямаше да има по 2-3 самолета, които летят всеки ден по няколко часа.
Също не съм съгласен, че има недостиг на пилоти, защото аз също си търся работа вече 2 години безуспешно, също познавам хора, които търсят работа няколко години повече от мен и все още не работят като пилоти.
Не мисля, че държавата трябва да плаща по три причини:
1. Има достатъчно обучени пилоти без работа и тепърва обучаващи се
2. След като държавата обучи пилоти те няма да работят за нея, а за частни компании
3. Ще има още повече хора без работа и съответно за тези като мен ще е по-трудно да си намерят работа изобщо.
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 22 Апр 2014 16:42

Хрумва ми да се преброим, колко сме безработните пилоти само в този форум. Не ще помогне с нещо, но ми е интересно.

Аз съм първия. Вече станаха 4 години безрезултатни опити.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот kazata » 22 Апр 2014 19:42

Аз съм втори - лятото на 2012 приключих CPL, IR и MCC, eсента - Jet Fam.
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 23 Апр 2014 09:25

А докато кучетата си лаят, кервана си върви:

"Утре, 23 април 2014 г., в София ще се проведе кръгла маса на тема "Подготовката на пилоти и кадровото осигуряване на гражданската авиация - състояние , перспективи и ангажименти на държавните институции". Събитието се организира от Форум за балкански транспорт и инфраструктура и Асоциацията на българските авиокомпании (АБА).

В рамките на кръглата маса ще бъдат изнесени няколко доклада. Първият ще е „Състояние и прогноза за необходимостта от пилоти за гражданското въздухоплаване“, който ще бъде представен от АБА и ГД ГВА. След това отново АБА ще изнесе доклад на тема „Система за подготовката на пилоти за българската гражданска авиация Проблеми на школите за летателно обучение. Добри европейски практики.” Дискусията ще приключи с доклад на Министерство на транспорта и Министерство на образованието и науката на тема „Държавната политика за подготовката на пилоти и кадровото осигуряване на гражданската авиация.”

Кръглата маса идва на фона на ясното желание от страна на Министерство на транспорта да възобнови държавното финансиране на пилотското обучение в гражданската авиация."


Тези наглеци ще вземат наистина да върнат държавната субсидия за обучение на нови пилоти под някаква форма и нещата съвсем ще се влошат!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот slice » 23 Апр 2014 10:02

Не мислех да се включвам, но не издържах....
Престанете с това малоумие, че ако държавата плати нечие обучение после този някой щял да работи за частния бизнес а не за държавата. Не знам кой първи се сети за това изказване, но то е глупаво и повърхностно.

Болшинството икономисти от УНСС също отиват в частния бизнес, но държавата им плаща образованието. Същото важи за всякакви кадри. Държавата не е бизнес организация. Тя определя политики, с които да регулира определени дейности на живота ни. Една не лоша политика е да се спре масовото оглупяване на българския авиатор, като се влеят малко образовани кадри. Иначе от тая авиация след 10 годни няма да има нищо останало.

Друг е въпросът има ли пазар за кадри. Трябва да се мислят тия неща преди да се действа.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 23 Апр 2014 11:03

Уважаеми Slice, за пореден път сме на коренно различни мнения по даден въпрос. Ясно е, че защитаваш държавна субсидия за бреветиране на пилоти, понеже ти си един от випуските, възползвали се от такава субсидия. Аз обаче съм теглил заеми за тези цел и лишавам семейството си от много неща, за да ги изплащам, така че...

Твърдението ти за нуждата от образовани кадри, които да спрат оглупяването на българския авиатор внушава, че такива образовани кадри могат да излязат само от държавно субсидирана форма на обучение (разбирай студентите от ТУ, с последващ практически курс в ИВТ например). Мисля, че подобно теза е невярна, арогантна и подчертано лобистка.

Относно малоумието за държавно субсидираните пилоти, работещи в частния сектор - може да съм глупав и повърхностен, но твърдо не одобрявам!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ADS-B » 23 Апр 2014 12:53

slice написа:Една не лоша политика е да се спре масовото оглупяване на българския авиатор, като се влеят малко образовани кадри.

Твърде наивно ми звучи това....Откъде ще се влеят тези кадри? Ако е от ТУ, не мисля, че това е сериозно. Нивото на висшето образование е меко казано смехотворно.Който не е поискал, не го е завършил. По една случайност ми се налага да интервюирам млади хора завършили ТУ и смея да твърдя, че в повечето случай средняци ги бият по познания свързани с работата която им предстои, а уж дипломата им е по специалността. Ако пък тези образовани кадри ще се влеят от някоя частна образователна институция с какво те ще са по-различни от сегашните?

Според мен мотивирани кадри има и на двете места, но те са малцинство и това е проблема. Няма значение дали мотивацията ти е да учиш яко 4г. или да теглиш кредит и да бачкаш също толкова яко. Мотивацията, като знаеш, че един ден някой е решил да те прави пилот и че ще ти намери работа още преди да си завършил е една, а когато знаеш, че можеш да разчиташ само на себе си е съвсем друга.
Според мен тук става дума за лапане на едни парички от най-сладкия контрагент - държавата.
Последна промяна ADS-B на 23 Апр 2014 18:29, променена общо 1 път
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот Пароль » 23 Апр 2014 17:28

airtop написа:Тези наглеци ще вземат наистина да върнат държавната субсидия за обучение на нови пилоти под някаква форма и нещата съвсем ще се влошат!

"Няма лошо"! Сега "бизнесмените се хвалят колко инженера и икономиста са продавачи в магазините им, от догодина ще ги заменят с пилоти!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот tupolev144 » 23 Апр 2014 19:58

http://www.dnevnik.bg/biznes/2014/04/23 ... oruchka_v/
Държавата обмисля да върне държавната поръчка в обучението на пилоти
Търсим решение за възстановяване на спряната преди години държавна поръчка за обучение на български пилоти. Това заяви заместник-министърът на транспорта Антон Гинев по време на кръгла маса "Подготовката на пилоти и кадровото осигуряване на гражданската авиация – състояние, перспективи и ангажименти на държавните институции". За постигането на ефективно и дългосрочно изграждане на работеща система за обучение на български пилоти е необходимо всички заинтересовани страни да участват в процеса, посочи Гинев, цитиран от пресцентъра на министерството. По думите му при предварителния подбор на кандидат-пилотите трябва да бъде формирана комисия, в която да участват представители от Гражданската въздухоплавателна администрация, министерството на образованието, българските авиокомпании и учебните центрове. Избраните кандидати трябва да имат възможност да подпишат предварителни договори за работа с български авиокомпании, както поемат отговорности при неизпълнението им. Това ще даде сигурност на кандидатите, че ще имат работа, ще даде сигурност на авиокомпаниите, че те са подходящи за пилоти, и на държавата, че инвестираните средства са ефективно изразходвани, допълни зам.-министър Гинев. Участниците в дискусията се обединиха около няколко идеи и предложения, които предстои да бъдат детайлно разгледани на следващ етап, за да бъде избран най-добрият подход при обучението на български пилоти. През следващите 5 години в пенсия ще излязат 57 пилоти, а по медицински причини средногодишно ще отпадат по 4-има летци, показва анализ на Асоциацията на българските авиокомпании, цитиран от "Стандарт". Това е причината според асоциацията към 2017 г. да се почувства рязък недостиг на авиатори. За да се реши проблемът, годишно трябва да се обучават по 20 пилоти. Тъй като обучението трае 3 години, то трябва да започне още през септември 2014 г., смятат в асоциацията.В допълнение голям проблем е кой ще плати за обучението, тъй като подготовката на един пилот струва 40-45 хил. евро. От Асоциацията настояват държавата да поеме 50% от финансирането на обучението, а за останалите 50% да се осигурят за курсистите облекчени кредити. За обучението 20 пилоти годишно ще са необходими 400 хил. евро държавно дофинансиране, изчисляват в асоциацията.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот slice » 24 Апр 2014 05:55

@airtop - Повярвай ми въобще нищо не защитавам. Именно като "възпитаник на държавната поръчка" винаги съм бил за премахването и след като 2 години седях без работа и се чудех защо се дават пари за обучение на кадри, за които няма нужда. Там е именно тезата ми. Не казвам, че има нужда от държавна поръчка, а че причината за несъществуването със сигурност не е липсата на държавни предприятия, които да се възползват от тях... това е смехотворно твърдение.

Държавна поръчка не трябва да има, защото няма пазар за хора без опит. Точка.

Държавна поръчка може да има, когато се появи нужда от кадри в сектора, за да се избегне внасянето на кадри от чужбина (както сега ще се наложи да правят руснаците). Това ще е част от държавна политика за внасяне на образовани кадри в системата.

@su27 - не казвам, че поръчката трябва да е от ТУ. За съжаление нивото на образованието в БГ е много ниско, което си забелязал и ти. Това обаче е друг много по-обширен разговор.

Вижте. Не искам да си правите грешни изводи. Като човек, който се занимава от няколко години с подготовка на авиационни кадри и в частност на пилоти и като човек, който работи в сферата и има досег с колеги от западни авиокомпании, с ръка на сърце ви казвам, че нивото в България е много ниско. Повсеместно. За пилоти се обучават хора, които не знаят питагорова теорема, да не говорим за синус и косинус. На тези хора най-трудните изпити в живота им са 14те модула на ATPL, а те повярвайте ми не са толкова трудни. Тези кадри са бъдещето на нашата авиация. След 20-30 години част от тях ще я ръководят на всички нива. Наистина ли? Помислете върху този въпрос и излезте от собственото си ежедневие и лишенията, от които вие страдате и помислете каква дългосрочна стратегия виждате в развитието на този сектор в България. След това ви препоръчвам да помислите сериозно дали искате да сте част от този сектор.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот dobr0mir » 24 Апр 2014 13:42

Здравейте,

Завърших в западна Европа,Испания. Държава която сама по себе си има потенциал да захрани "недостатъкът" на пилоти в западна Европа за следващите 10 години.

Цялата идея около това възстановяване на старата практика, а да се завъртят едни пари в едни определени кръгове!!!!
Едва ли някой може да се аргументира, че това е нужно по каквато и да е причина.

За мен единствено идеята за подбор на кадри и пълното им обучение от авиокомпания би била смислена и оправдана при наличието на вече готови кадри.

Този модел е добре разработен в някой от най-големите в бранша (Lufthansa, British Airways,Finnair, Air Berlin ....)
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 24 Апр 2014 14:29

Очевидно е, че сред нас пилотите има консесус по въпроса. Интересно какво може да се направи за да се спре навреме идеята (която си е чиста проба схема за източване на държавни пари)? Оставам с впечатление, че решението вече е взето от когото трябва и цялата тази медийна кампания е с цел да се оправдаят пред обществото разходите на държавата. На всеки му е ясно какво би станало с пазара на пилоти ако при толкова много готови и безработни кадри някой започне да бълва нови 10-20 на година. А на всичкото отгоре български авиокомпании затварят или свиват дейността си (пример - затварянето на Еър Лазур).
Страхувам се обаче, че ако някой от въпросните безработни пилоти повдигне въпроса в медиите или някъде другаде и застане зад думите си с лице и име, то ще се прости за вечни времена с надеждите да си намери работа в родината. За съжаление т.н. whistleblower-и винаги страдат в последствие. Много неприятна ситуация!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Следваща

Назад към Пилоти и екипажи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта