BG900205, искрено се радвам,че човек с потребителска култура от западен тип като теб е следил постовете ми и е обърнал внимание на това,че са негативни. Бих дръзнал,обаче, от позицията ми на човек с комуникационна култура от космополитен тип,да направя някои пояснения и уточнения,за да не останеш с погрешни впечатления за преднамереност от моя страна или тенденциозност в представянето на фактите.
Уверявам те, че в това което пиша няма грам измислица или фантазия ,а само факти и опити за тълкуване на факти, които ти с твоята западна потребителска култура приемаш като негативизъм. За твое голямо съжаление,когато фактите са с негативни нюанси,или направо грозни,те се приемат като такива,без да има нужда аз да хабя усилия да ги правя още по- негативни.Така ,че не аз ги представям така нещата,а те просто са си такива,че и по-зле!
Аз не искам да помагам на България Ер да се подобрява ,или поправя.За тази цел си има консултанти,които,както ти с твоята западна култура, би трябвало да знаеш, си имат своите сириозни тарифи и ценоразписи.
Не можах да разбера какви толкова подобрения си забелязал от три години насам,че си толкова доволен? И преди три години ги имаше Еърбъсите и тогава беше
същото скапано ,както и сега.Как с твоята западна култура разбираш дали самолета се поддържа в някой квартален гараж,или на някое друго място,което според „високите критерии” на твоята западна култура,предлага по- благонадежна поддръжка? Бих се радвал да ми поясниш какво ти разбираш под понятието „поддръжка” на самолет. Уверявам те,че нещо си се заблудил и,че за поддръжката не се съди по чистотата и хигиената в салона на самолета.А ти като редови пътник,няма как да знаеш и дори да предполагаш как е обслужван един самолет,а и се поинтересувай,че самолетите се поддържат в хангари ,а не в квартални гаражи на някой краен панелен комплекс, където е издигната на пиедестал западната потребителска култура . Та кое е коренно различното сега? И самолетите същите, и пътниците тоже!Посока няма и никога не е имало.Има само интриги и далавери и най-вече влошаване на продукта.
На теб ти е все едно дали си пътник или клиент,но за авиокомпанията ти определено си пътник според общите правила за превоз,които са фундамента на твоя договор за превоз, изразяващ се в билета които си закупил,където никъде не е упоменат термина „клиент”.Тъй,че е доста важно боравенето с точните термини,когато става дума за договори и отговорности ,колкото и да не ти пука.Освен ,наистина,ако ти е все тая дали ще си от долната или от горната страна с тая западна потребителска култура.
("Пътник" е всяко лице, освен членовете на екипажа, превозвано или което предстои да бъде превозвано във въздухоплавателно средство по силата на билет.)Freak, „Уелкъм дринк” наистина е стандарт и като такъв, трябва да се спазва,иначе се изпада в смешно положение. В нашият език няма понатие като „ напитка за добре дошъл”. Може да се каже,че „пътниците се посрещат с напитка на борда ”,но „напитка за добре дошъл ОЩЕ преди излитане” е доста глупаво казано и съчинено от някой ,който грам понятие си няма от нищо. .. За „Уелкъм дринк” стандартните питиета са шампанско/шампанизирано вино и портокалов сок-по избор. В БГ Ер, обаче, поради липса на стандарти и незачитане на някои общоприети правила- „Уелкъм дринк”-а го разбират като всякакъв вид напитка, включително и минерална вода. И започва едно сервиране на бири и уискита преди излитане,така че после няма време за събиране на стъклените чаши и пътниците, против всякакви правила , излитат с чашите пред тях,което при едно прекратяване на излитането,или силна турбуленция веднага след излитане, би имало доста нелицеприятни последици.Стюардесите не са виновни за това ,защото така ги карат да правят и такива са изискванията на началниците им.
„Уелкъм дринк „ се сервира и при настаняване в някои хотели от реномирани вериги,заедно с топла , или леденостудена навлажнена кърпа за освежаване.
Като писах,че това е стандарт, имах предвид жалкото побългаряване на този стандарт до „ напитка за добре дошъл”.При някои реномирани компании „Уелкъм дринк” се води икато
SIGNATURE за съответната компания, като се сервира дори арабско кафе и някакви малки хапки от месната кухня преди излитане и отново за освежаване.
А какво ще кажеш за фразата „времето на денонощието”? Правят ли разлика между астрономическо време и часово време?
При тия вече от нищо не се очудвам. Наскоро се замислих например, как именно би трябвало да се произнася името на застрахователната им компания изписано на латиница и залепено отпред на носа зад кока на всеки самолет-ARMEEC. При размерите на техния бизнес и претенциите които демонстрират,нямат ли съветници които да им кажат,че в Бьлгария имаме Закон за транслитерацията
http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135623667 ,в който ясно е посочено как се изписват на латиница българските звукосъчетания и ,че ARMEEC би трябвало да се изписва ARMEETZ! Законът е със задължителен характер и за неспазването му има предвидени глоби,но явно това не интересува никого.
alex_2 , никак не издребняваме и не се правим на по-големи от папата, но нещата са навързани и авиоиндустрията не е за прости и неуки хора без фантазия и идеи.Ако проблема на тая фирма е само в „икономическата” класа”-с мед да го намажеш.Проблемите там са в празните закостенели глави на хора ,монтирани там по разни менижерски постове,довчера крали от държавната софра , или занимавали се с автоджамбазлък и днес вживяващи се в ролята на незаменими капацитети с едва,ли не извънземни способности-някои дори без висше образование.
И ти правиш някакви нелепи сравнения за сега и преди 3-4 години..Моля те сподели каква е разликата преди и сега?Да не са ти сервирали Шатобриян, или са започнали да предлагат плодов сок,защото доколкото знам преди 2-3 години предлагаха,а сега не! А това ,че самолета за Берлин е бил пълен е резултат от безпрецедентно ниските ,нелогични цени на билетите с които се борят с конкуренцията по тази дестинациза- за октомври имат билети по 80 лева двупосочно и като бонус- 2 чекирани багажа по 23 кг- Дестинации - Берлин, Пафос, Ларнака - 2 броя по 23 кг., до 158см всеки.
С това те привличат и автобусните пътници ,а дали печелят от такава една политика е доста съмнително.Очевидно на оперативките си правят червени точки с пълното затоварване на линията , а приходите идват от други линии с нереално завишените цени- особено на бизнес класата от Брюксел,заради работещите там в институциите, на които служебно се заплаща цената на билета по 800-900 евро.