Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот steven » 18 Авг 2014 21:54

Хайде да изчакаме, за да видим какво "старо" евентуално ще полети, а не само разни слухове и кой какво е видял.
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот akair » 19 Авг 2014 00:19

Не е изключено да са намерили купувач за някое БАе, но е доста съмнително... :)
Що се отнася до собствеността на самолетите и техническата база - това е въпрос, касаещ икономическия модел на компанията. Има икономически смисъл в аутсорсването на техническата база към ЛХ Техник - те са сред лидерите в бранша, имат ноу хау и най-вече успяват да уплътняват пълноценно времето на своите служители, което намалява цената на 1-ца доставена услуга, което пък намалява цените за крайните клиенти (ака а/к) - нарича се ефективност. Емирейтс също са взели 50-ина А380 на лизинг, пък минават за успешна компания... Най-ценното на една компания не са служителите, а клиентите, защото те генерират приходи. При липса на знаещи и можещи кадри, се наема външен консултант, който пише процедури, задава посока на развитие и служителите следват предписанията, без да разсъждават особено много... :D При липса на платежоспособни клиенти, дори на гуру в авиацията ще му е трудно да направи нещо успешно. По тази причина имаше смисъл от обединяването на 3-те а/к - да се конкурират една с друга на този пазар е равносилно на самофалиране...
Липсата на платежоспособни клиенти (най-вече), липсата на желание (а може би незнание) за наемане на консултанти, които знаят какво правят и липсата на знаещи и можещи хора вътре в компанията, водят до това, което виждаме - компания, която "се движи по ръба на бръснача" :D Най-интересното е, че клиентите явно не намаляват, въпреки всичко. Това пък дава повод на ръководството да продължава да оперира по същия начин, защото явно това се понася от клиентите.
Не на последно място, не съм сигурен, че собствениците искат да продадат а/к... Може би пък имат полза от нея, която ние не виждаме.... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот DLoad » 19 Авг 2014 01:59

akair ,от цялата обрисувана от теб панорама на нещата ми стана ясно,че те нямат много общо с действителността ,такава,каквато е.Ти просто описваш нещата какви би трябвало да са по учебник. Икономическата ефективност от аутсорсинга на някои от съпътстващите дейности е оправдана до толкова,че собствениците имат участие в Lufthansa Technics Вulgaria,което слага под съмнение ефективността та избрания от тях икономически модел.По-скоро пак става дума за някакви техни схеми и преливания от единия джоб в другия.Както виждаме, и генериращите приходи клиенти не са много на почит ,поради отношението към тях и твърде високите цени на билетите,които ,логично би трябвало да са по- ниски ,заради ефективността на някои дейности и, респективно намаляването на цените за крайния клиент.Това обаче не се случва ,въпреки почти едногодишните консултантски услуги,които ползваха от Lufthansa Consulting.Явно препоръките на консултанта са си останали по папките и нещата си вървят по нашенски ,така както те си ги разбират.Не съм казал ,че служителите са НАЙ-ценното нещо,а просто,че са ценност за всяка една компания ,която държи на професионализма.Текучеството определено пречи на утвърждаването на редица професионални практикиЛетателната дейност във всяка нормална авиокомпания се извършва по строго определени правила и менъжерите от високите нива не се бъркат в изработването на процедурите и организацията на летателната дейност.Тук се случва и то с огромен замах от некомпетентност и липса на логика,резултатите от което са на лице и се чувстват осезаемо .Като писах за това ,че самолетите са на лизинг,исках да кажа,че те не са тяхна собственост и следователно, като дойде инвеститора той,де факто ,няма каква собственост да купи ,поради факта,че компанията не притежава собствени машини ,или друга собственост.Да не говорим,че и затворения финансов кръг и взаимообвързаности- банка-авиокомпания-застрахователна компания-техн. обслужване едва ли биха съблазнили който да е инвеститор.В добавка-задълженията към летищата и шуробаджанашките взаимообвързаности на част от служителите.
В тази фирма ,никога няма да дойде да управлява чужд менъжерски екип.Това никога няма да се допусне, поради вероятността,че тогава нещата биха се нормализирали.Явно на тях им е идеално да са си така, както са в момента,понеже така им е изгодно.Пътници винаги ще имат,защото те си имат един особен вид пътникопоток, който много, много не си задава въпроси.На полет за Мадрид се е случвало да питат дали ще спира някъде самолета за почивка за да хадят по нужда.
От твоето изложение,всъщност не разбрах ,когато дойде инвеститор, той какво ще купи от тази компания ,след като тя няма нищо свое ,освен задължения?
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот makler » 19 Авг 2014 10:05

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mitkobiker » 19 Авг 2014 21:07


Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот akair » 19 Авг 2014 21:57

Може би компании като Луфтханза и КЛМ също преливат пари от единия джоб в другия, притежавайки авиокомпания, компания за техническа поддръжка, фирма за кетъринг, ЛХ дори имат дял във Фрапорт :D . А може би всичките "малки" клиенти, като гръцката Астра имат лош мениджмънт и затова са решили да ползват услугите на ЛХТ... Доста е спорно какво точно значи "твърде високите цени на билетите" - вътрешни полети по 140 лв за след 2 дни, билети до Берлин за 57 евро, ... И в най-щедрите си промоции ЛХ започва от 99 евро ритърн...
Отделна тема е, че оптимизирането на разходите от страна на компанията съвсем не е задължително да води до намаляване на цените за крайните клиенти - може просто да обърне баланса на компанията от отрицателен към положителен... Компаниите са търговски дружества, а не благотоврителни организации все пак :D
Важно е да стане ясно кога ФБ са ползвали услугите на ЛХК (коя година), има ли промяна в мениджмънта на ФБ, икономическата конюнктура, конкуренцията, цените на горивата и регулаторната рамка тогава и сега. Също дали има промяна в самата а/к и каква е тя - самолетен парк, услуги, ...
Ако служителите бяха капитал, фирмите нямаше да аутсорсват дейности :D Служителите са капитал в лозунгите на хората, наети да защитават интересите на работодателя/инвеститора... :D
Един инвеститор в ФБ би си купил същото, което би си купил и в Емирейтс, с изключение на платежоспособните клиенти... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Storm » 19 Авг 2014 22:03

направо ми се повръща от тая тема..
Flying high, high in the blue sky...
Storm
спотър
 
Мнения: 31
Регистриран на: 27 Яну 2011 02:06

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот DLoad » 19 Авг 2014 23:34

DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот merlin » 20 Авг 2014 12:20

Преди време имах възможност да погледна одитни материали на еърбега, еми, нещата са много зле, добре че имат различни компании, за да преливат от едната в другата загубите. Проблем не им е затовареността или липсата на клиенти, а лошо управление...както доста компании от тази величина в България. От друга страна, такъв тип авиокомпания изисква държавна подкрепа, дали ще е пряка или непряка, за да функционира, да обаче България няма стратегия за развитие в тази посока, турците за 10г от сравнително непознатата авиокомпания THY направиха международен продукт, въпреки тежки инциденти през това време, но там държавата е главния двигател на промените и те съвпадата с бурното икономическо и културно (без значение в коя посока) развитие на държавата, а в България бурно ни е само морето...
Не обичам да плюя, ще се радвам да имаме някога, докато съм жив, нормална авиокомпания, базирана в София.
Не намирам нищо лошо и да фалира, все пак аз няма да й платя загубите, след като е частна (но май дълговете към летище София ние ще им ги платим), например австрийците платиха 500млн дългове на AUA, преди LH да ги купи. Alitalia, LOT, Tarom, Malev (RIP), CSA, AirSerbia, Croatian, Olympic явно е заразно :D .

ПП: Тази тема е страхотно четиво, почти няма смисъл да се пише в нея, след като в страниците преди това има направен анализ на компанията, който ако шефовете в еърбега прочетат ще има стигне да реформират компанията :lol:
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот DLoad » 20 Авг 2014 13:40

Честно казано,от похотливите любовчийски мераци и занимания на шефовете на ербега с младите кадри на превозвача от новото летящо попълнение, не им остава мого време да мислят за упрявлението на компанията и тем подобни глупости.На тях въобще не им пука от нищо!
DLoad
най-спотър
 
Мнения: 273
Регистриран на: 05 Яну 2014 14:16

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Пароль » 20 Авг 2014 20:02

Последна промяна Пароль на 21 Авг 2014 07:19, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот skyviewer » 20 Авг 2014 20:12

Държавата няма право да подкрепя частно дружество, без държавно участие/ било някаква формална акция или дял/.А за всички бездействия по невъзвращаеми
вземания е нужен само един сигнал до комисията по транспорт на ЕU ,която да установи прикрито държавно финансиране /както при Малев,въпреки че е държавна/ и дотам с ербега.
Да не говорим за командировките на държавните служители,които минават задължително през ербега и т. н. и т.н.
Последна промяна skyviewer на 21 Авг 2014 20:05, променена общо 1 път
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот stenk » 21 Авг 2014 10:47

stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот skyviewer » 21 Авг 2014 12:08

Да - Германия и Франция, но като ги хванат си плащат глобите,защото имат икономика и пълна хазна.А такива мърлячи като нас,нямат пари да обезпечат вложителите от една банка,а да не говорим ,че трябва да плащат глоби,при нарушаване на европейското законодаделство.Затова,най-лесно, нарушителя обявява фалит :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Пароль » 21 Авг 2014 13:30

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта