Реших да си направя един експеримент - логвам всичката информация от моя радар в SQL база, отделно по различни канали се сдобих с Mode-S идентификатори на разни военни и правителствени хвърковати неща, та мога да си извадя статистика кога в обхвата ми е имало такива.
Транспондерите им не пращат нито GPS координати, нито скорост, единствено текуща височина, та не мога да вадя повече информация:
http://gat3way.eu:8000/adsb/Само с един приемник, не може да се прави трилатерация и да се намерят точните координати (то и с три приемника разположени на голямо разстояние предполагам че е сложно ако се използва времето в което е пристигнал сигнала, трябва машините да са с идеално синхронизирани часовници и дори тогава латентността на USB шината и малки вариации в CPU натоварването сигурно дават прилични отклонения - не знам как ги правят тези MLAT неща, сигурно ползват друг принцип?.
Хрумна ми обаче една идея - самолетите летят достатъчно бързо и ADS-B работи на достатъчно висока честота, за да може само с един приемник да се отчете доплеровото изместване. При скорост от 800км/ч на 1090mhz, приближаващ се самолет трябва да даде отклонение в честотата от почти един килохерц, което може да се засече. Това би могло да се използва за да се разбере само с един приемник приближава ли се или се отдалечава самолета.
Обаче за жалост и тук виждам доста пречки - това е ако приемем че самолета се движи с някаква известна постоянна скорост, скоростта обаче няма как да я знаем, защото не ни я праща. Приемниците също трябва да се калибрират, RTL-SDR специално не е от най-акуратните неща. Та не знам дали е много приложимо. На практика, само с един приемник трудно може да знаеш нещо повече от височината (която се изпраща от самолета).