http://www.blitz.bg/news/article/306753Криза: 20% от руските частни самолети се продават
Петролът поевтиня, но босовете от нефтената индустрия губят сериозни суми от това и не могат да поддържат стандарта си на живот отпреди година-две. Спадът на цената на петрола е нож с две остриета, защото сега най-много бизнес самолети се оказаха на пазара именно, в страните, където най-много хората ги купуваха, като Русия – страни богати на петрол. Това твърди в интервю за „Блумбърг” Дъглас Левантюр, съобщи телевизия "Бюлгария он ер".Според него, приблизително 20% от частните самолети в Русия сега се продават, защото те всъщност обслужват нефтената индустрия - хора, които са свързани с нея. Русия губи по 100 милиона долара на ден от ниските цени на петрола, загубите са не само за държавата, но и за бизнеса.”А като добавим и спада на рублата, ясно се вижда, че тези хора се опитват да продадат самолетите си, за да обърнат сумата от продажбата в долари. Защото поскъпването на долара вероятно ще продължи през 2015 и те искат да се възползват от това”, продължава Дъглас Левантюр.Според него, при един от най-разпространените модели - Gulfstream G650 при цените на петрола, каквито бяха по-рано през годината, само горивото ще струва около 3000 долара на летателен час.”При цени на петрола, каквито са сега, тази цена е около 1700 долара на летателен час. Така че е доста по-евтино. И говорим за реални пари”, казва още експертът.”Наистина богатите и умерено богатите хора, собственици на частни самолети, летят средно по 400 часа в годината, което означава, че от по-евтиния петрол годишно биха пестили по 400 хиляди долара. Това е доста сериозна сума, тъй като за G650 това всъщност са фиксираните разходи за поддръжка на самолета. Това е заплатата на пилота, застраховката. Така че на практика поевтиняването на петрола покрива тези разходи, но въпреки това хора, които правят парите си от тази индустрия имат сериозни затруднения”, завършва Левантюр.