SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 03 Апр 2015 19:04

Завърши моята поредна мартенска португалска обиколка, като този път маршрутът включи и два допълнителни острова - Мадейра и Файал, в част от свободните дни, които ми останаха в Португалия.

Първоначалният маршрут включваше полет на отиване през Мюнхен, но за зла врага, 12 часа преди полета, получих инфарктни смс-и за отменени полети първо София-Мюнхен, а след това и Мюнхен-Лисабон, с Луфтханза, поради стачката на пилотите.

Последваха над 3 часа саги с кол-центъра на Луфтханза в България, като в 90% от времето даваше заето и пееше музика. По едно време се свързах с един от телефоните, на който любезно служителката ми обясни, да звънна на друг телефон и да чакам, защото тя не можела да направи нищо, въпреки, че била на телефона за контакти. И така последва над 3 часова разправия с Луфтханза, като висенето беше дълго и продължително. Дори трябваше да изчакам на телефона първо да обслужат един пасажер за Бостън, който явно беше на гишето на Луфито, и чувах целият разговор, докато служителката на Луфтито го оправяше него, а в това време сметката за телефон набъбваше ли набъбваше, но какво да се прави. Така или иначе дойде ми редът и билетите бяха пренасочени за през Франкфурт, следобеден полет и всичко оправено. 10 минути по-късно реших, че е по-добре да се лети сутринта, звъннах отново на кол-центъра и този път всичко стана от първото обаждане, но докато обясних какво искам, изведнъ служителката изпищя в слушалката: "Леле, леле, отмениха и полета през Франкфурт"... и последваха още няколко обяснения. В крайна сметка почнах да предлагам различни варианти, които се сещах като възможност, и ето, че накрая се оказа че в полета на БългарияЕр от София до Мадрид имаше свободни места - и бяхме прехвърлени през Мадрид, с Иберия до Лисабон. Никак не ми се искаше да летя с Иберия, от един предишен опит, който имам с тях, но в крайна сметка - времето се оказа решаващо, т.к. в Лисабон самолетът каца в 12.00 часа лисабонско време на обяд, което е много добро решение. така отпадна връзка през Амстердам, през Цюрих, или през Париж. Речено сторено, полетът беше преместен, билетите оправени и в 4 сутринта на следващата сутрин - директно пред гишето на Луфтито. Оказа се, че вече бяха прехвърлили полета, т.к. вечерта успях да чекирам всичко онлайн до Мадрид с БгЕр, и нямаше нужда да се ходи на гишето сутринта, а директно на чекините на БгЕр. Единствено при този полет, не можеше да се чекира полета Мадрид - Лисабон. Изключвайки този неприятен момент, всичко останало стана както трябва.

Полетите бяха както следва:

1. SOF - via MAD - LIS
(София - през Мадрид - до Лисабон) - изпълнен с Bulgaria Air (A319) и Iberia (A321)

2. LIS - FNC
(Лисабон - Фуншал, остров Мадейра) - изпълнен с TAP Portugal (A321)

3. FNC - via OPO - LIS
(Фуншал - през Порто - до Лисабон) - обратният полет от Фуншал до Лисабон беше през Порто. Полетът Фуншал - Порто, беше изпълнен с TAP Portugal (A319), а полетът Порто - Лисабон, беше изпълнен от Portugália Airlines, PGA (Embraer 145)

4. LIS - via PDL - via TER - HOR
(Лисабон - Орта, остров Файал) - този полет имаше няколко отсечки - първата е Лисабон - Понта Делгада, остров Сау Мигел, Азори - изпълнен от SATA International (A320).
Втората отсечка е всъщност о-в Сау Мигел - остров Флореш, като в нея са включени междинните кацания на други острови. Изпълнява се от SATA Air Acores, с Даш q8-400. Интересното при този полет е, че всъщност основното му направление е Понта Делгада, о-в Сау Мигел, до остров Флореш, като има две междинни кацания - оставя пътници на летище Лажеш, остров Терсейра и пътници на летище Орта, на остров Файал - т.е. нещо като "междуградския въздушен автобус" т.нар. inter-ilhas линии на авиокомпанията. По този начин, с полети между островите, островитяните и гостите на Азорите са свързани с една или друга точка от Азорския архипелаг. Има и по-отдалечени острови, като Corvo, до който самолет стига 3 пъти в седмицата и е доста трудно осъществяването на връзката.
В крайна сметка, излетяхме от летището в Понта Делгада, кацнахме един път на летище Лажеш и отлетяхме за летище Орта, на което слязохме, а останалите продължиха за Флореш.

5. HOR - via PDL - LIS
(Орта - през Понта Делгада - до Лисабон) - тази отсечка, беше обратната на полета, който описах по-горе, само че в случая самолетът вече беше летял и се връщаше от остров Флореш, но нямаше междинно кацане на остров Терсейра, а директно продължихме покрай остров Пико за остров сау Мигел и Понта Делгада, за да хванем връзката за Лисабон. Отново се изпълняваше от малката Сата с Даш-а.
От Понта Делгада до Лисабон вече летяхме със SATA International (A320).

6. LIS - via VIE - SOF
(Лисабон - през Виена до София) - от Лисабон до Виена с TAP Portugal (A320), а от Виена до София с Tyrolean (A320).

Кетъринг:
- SOF-MAD - Bulgaria Air - стандартен кетъринг, сандвич, шоколад, сокове, кафе, вода

- MAD-SOF - Iberia - няма кетъринг, само ако си купиш нещо на борда. От цял А321, не видях да продават каквото и да било. И не се учудвам, при условие, че един обикновен сандвич беше 7 Евро от менюто, една кутийка кола 5 Евро, явно на никой не му се даваха пари

- LIS - FNC - TAP Portugal - стандартна сутрешна закуска за туристическа класа със сандвич, два вида сок, кафе, вода

- FNC - OPO - TAP Portugal - въпреки, че полета беше следобед, дадоха същия кетъринг като сутрешния

- OPO - LIS - Portugália, PGA - полетът е 45 минути приблизително, и не дадоха никакъв кетъринг на борда, вкл. не дават и чаша вода, само ако някой поиска - наливат по някоя чаша. За разлика от БългарияЕр, които за 30 минути полет София-Бургас - раздават кафе, сок, кола, шоколад.

- LIS - PDL - SATA International - стандартните сандвич, сок, кафе, вода - които се дават и на борда на TAP Portugal, и не са се променяли от поне последните 2-3 години

- PDL-TER-HOR-PDL - няма никакъв кетъринг на борда на самолетите, не се и предлага никакво он-борд меню

- PDL - LIS - SATA International - въпреки, че полетът пристига в Лисабон след полунощ, и е вечерен, отново стандартен сандвич, сок и кафе, нищо повече

- LIS - VIE - TAP Portugal - тук летях в бизнес-класата на TAP Portugal - и ще видите от снимката какъв беше кетъринга за бизнес-класата на авиокомпанията за сутрешен полет от почти 4 часа - кисело мляко с плодове, колбаси, шунка, кашкавал, топло хлебче и кроасан, малко плод - оранжевото е бразилски пъпеш, грозде, масло, конфитюр и кафе. Сок, вода и др. ако поискаш. Минават и раздават един път само. Имаш собствени прибори, раздава се и голяма хигиенна кърпа за обтриване.

- VIE - SOF - Tyrolean/Austrian - или соленки, или едно шоколадово десертче на Милка, този път не видях ябълки, вода, сок.

Inter-ilhas - полети със SATA Air Acores

Авиокомпанията, осъществява тези т.нар. междуостровни полети, самолетите нямат запазени места, т.е. категория NSS - сядаш където има свободно и както ти падне, дори и при чекирането, няма функция да си запазиш място. Товари се багаж, който каквото може да натовари и на борда и в багажното отделение, не се мери, не се правят проблеми. Все едно е един автобус от междуселищните системи, т.к. на практика, това е общо взето основният начин на движение на местните жители между островите.
На тези полети няма и кетъринг, не се осъществява никаква продажба на нищо.
Полетите често са комбинирани, и прелиташ между островите, като всяко летище е междинна спирка, от която се качват и слизат пасажери. Обикновено тези за следващото летище стоят вътре в самолета, но понякога ги изкарват от самолета, и после пак ги качват отново.
Полетите се изпълняват с Даш-ове q8-400 и q8-200, в зависимост от обема острови, на които трябва да кацне самолета по своя маршрут. Обикновено всяко едно излитане е една обиколка, и в него са съчетани поне 2-3 острова. Като изключение е остров Санта Мария, т.к. е отделéн доста от останалите острови, но пък се намира под о-в Сау Мигел, и там има директни полети 1-2 пъти дневно. Най-трудно се достига до остров Corvo, който е и най-далечният, с къса писта, и има около 400 души население, но той е свързан с Флореш, чрез воден транспорт, когато океанът е спокоен. По-трудно достъпене и остров Грациоза, до който също се стига посредством други връзки.
На практика, големите самолети, и директни полети от материка има до основни летища като Понта Делгада, Терсейра-Лажеш, Санта Мария, Пико, по-рядко Орта. Санта Мария е поддържана добре, т.к. там има база на НАСА за космически проучвания и тренинг, а Терсейра-Лажеш е летище с цивилна и военна зона на НАТО, и е доста просторно и голямо.
Азорският архипелаг, предлага и полети от Понта Делгада до остров Мадейра, като след това полетът продължава до Гран Канария и обратно.

Бизнес-салонът в самолета на TAP Portugal
За съжаление и просторните кресла от самолетите на ТАР постепенно се заместват с онези тънки седалки, които сте срещали в полетите на Луфтханза и австрийците, като седалките са по 3 на ред, но средната е с надпис - свободна за вашия комфорт, и никой не сяда на нея, но може да се запълни явно при необходимост. Мястото за краката е стеснено значително, и честно казано, 4-те часа на борда на ТАР от Лисабон до Виена, и то в бизнес-класата, не ми се сториха особено комфортни.

Летищата
- Летище София - известно и познато на всички с една новост - вече имаме метро, което е голям плюс

- Летище Барахас, Мадрид - голямо за обход, като минималното време между полетите, което трябва да имате, за да се трансферирате нормално от нешенгенски към шенгенски терминал е около 2 часа, под това време е чисто препускане

- Летище Лисабон - описвал съм го многократно, няма да се спирам

- Летище Санта Катарина, остров Мадейра, известно още като Фуншал - компактно, приятно летище, със страхотна тераса към пистата. Имайте предвид, че терасата е след секюрити-зоната и не е със свободен достъп. Има Аеробус, който да ползвате, има таксита, има и транспорт, който идва от различни населени места от острова, и спира на летището, като част от тях продължава и към Фуншал. Цената на Аеробусът е 5 Евро, и тръгва от летището, минава през няколко малки селца и стига до Фуншал, като минава през цялото протежение на Фуншал, с последна спирка на Прайа Формоза, където са разположени и повечето хотели. Има книжка с маршрута при шофьора, а и спирките се съобщават

- Летище Понта Делгада - описвал съм и него, новост от тази година е вече разкритият Аеробус, който тръгва и спира пред летището и пътува до Понта Делгада. Разбира се основен остава като транспорт таксиметровия. Когато идвате от интер-иляш самолетите, или каквато и връзка да правите, принципът е като на Т2 в София пристигащи от доместик - излизат от пристигащи, и онтово отиват през секюрити чека, за да се върнат в зоната за излитащи. 10 минути са достатъчни за всичко, ако имате чекиран багаж.

- Летище Орта - таксито е основен начин за придвижане, има и някакви автобуси, но те са с много особено разписание, и ако не сте подготвени с точното разписание, може и да си отвисите на летището. Има страхотна тераса с кафене и добър интернет, може да наблюдавате пистата, океанът, при хубаво време отсрещният остров Пико. Терасата е със свободен достъп и от отсрещните къщи идват хората на терасата да гледат самолета, който каца и си заминава.

- Летището в Порто - описвал съм го при друг трип-рипорт, в случая беше трансферно, има специален коридор за трансферни пътници, като минавате отново секюрити-чек, и попадате директно в зоната за излитане с гейтовете. За мен това е летището с най-лош интернет от всички португалски летища, като дори няма и нормални места за зареждане на разни устройства. Не ми харесва.

- Летище Виена - на мен специално ми е любимо летище, като голямото кафе е само 1 евро от автоматите, но има и достатъчно други заведения, магазини и изключително добър интернет. Подредено, чисто летище, с любезни служители. Бързо за трансфер, като около 1 час е минималното изискване, което трябва да имате между полетите.

Самите Азорските летища са на принципа на изчакването, разписанието е относително спазено, често метеорологичните условия налагат късно излитане, или късно кацане, до невъзможно кацане и отиване на съседен остров и връщане обратно след време. САТА се съобразява с това, и полетите чакат пътниците. Азорските летища са разположени на ръба на островите, с изключение на това в Лажеш, където е базата на НАТО, то е на завет, и позволява почти винаги нормално излитане с нормално кацане. Останалите са с доста трудни атмосферни условия на моменти, поради вятър, дъждове, бури, урагани и т.н.
Като цяло, това са основните неща от трип-рипорта.

Ето няколко фотоса на основни неща

1. Барахас, Мадрид
Изображение

[img]http://i1378.photobucket.com/albums/ah109/nikolay99/PORTUGAL%20MARCH%202015/11068243_792742584135270_2471264858851522405_n_zps6mytgqhv.jpg
[/img]

Изображение

2. С Pero Vaz de Caminha, CS-TJE, A321, TAP Portugal към остров Мадейра от Лисабон

Изображение

Изображение

и летище Портела в Лисабон сутринта

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

вече в А321 на TAP Portugal посока Фуншал

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

[img]тук%20сме%20над%20Лисабон%20рано%20сутринта[/img]

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 03 Апр 2015 19:04

3. Ето я и Мадейра с нейното летище

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

4. Няколко снимки от летище Санта Катарина, Фуншал, Мадейра

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

5. Тук обработваха малко Кондорите от Германия

Изображение

Изображение

6. А с този А319, излетяхме от Фуншал за Порто

Изображение

7. Една малка колекция на летището в Мадейра

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 03 Апр 2015 19:04

8. От Фуншал към Порто излетяхме с А319 на ТАР Portugal - CS-TTQ, особеното на този полет беше, че той притежава една обща кабина, без бизнес класа, т.е. всички бяхме в икономичната класа. За радост, все още на борда на този самолет стояха старите масивни кресла. Полетът премина добре, приятно и след ободряваща вечерна закуска, кацнахме в Порто.

Изображение

Изображение

Изображение

9. В Порто кацнахме късно вечерта, поради което не съм правил снимки. Полетът Порто - Лисабон продължи с Ембраер 145 на АК Portugália, PGA, в конфигурация на седалките 1+2. Самолетът е малък, с подобен летях по линията Лисабон - Ница на същата АК. Полетът беше късен вечерен, продължи 45 минути, кетъринг не се сервира на този полет, а в същото време той се движи по крайбрежието на Португалия в посока север-юг, поради което направих няколко нощни снимки, макар и не толкова успешни на приказното крайбрежие гледано от самолета малко преди полунощ.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

10. Тук вече сме над нощен Лисабон, качеството на снимките е лошо..., за което съжалявам, но си заслужава да се види от високо, и се надявам пак някой ден да съм свидетел на това

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

11. От тук насетне, започва Азорската част на трип-рипорта, като първият полет беше рано сутринта на SATA International от Лисабон до Понта Делгада. Снимки не съм правил, за да не повтарям вече разказани неща, които може да прочетете в другите трип-рипорти. Полетът премина добре, но приближавайки Азорите и остров Сау Мигел, атлантическият ураган се зараждаше. Оттук насетне, островът и летището в Понта Делгада бяха обградени от тъмни облаци, силен вятър, дъжд, а на нас ни предстоеше полет от типа inter-ilhas, с турбовитловите Даш-ове на местната САТА Еър Асореш.

12. На летището в Понта Делгада беше спокойно като цяло, чуваха се повиквания за полета до Бостън, за полета до Лисабон, за полета до Гран Канария. Малко по-късно обявиха и нашият до остров Флореш, с две междинни кацания - остров Терсейра и остров Файал, като целта на пътуването беше третият остров - Файал с летище Орта.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

13. Вече се настанихме в Даш-а, и се подготвихме за полет, като почти минахме през окото на бурята, с яко подмятане на самолета накъде ли не, но така или иначе - излетяхме, нито един от другите Даш-ове по посока другите острови - Сау Жорж-Грациоза и Санта Мария не останаха на земята. За Санта Мария излетя Даш q8-200. Бяха преди нас.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

14. Някъде из красивото синьо и слънчево небе, над облаците между Сау Мигел и Терсейра

Изображение

15. Започнахме снижаване за кацане на летище Лажеш, Терсейра - под облаците, отново беше мрачно, с току-що преминала буря. Доста снимки, може да видите от летището и организацията му в минал трип-рипорт. Тук ще пусна само няколко.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 03 Апр 2015 19:05

16. След престой около половин час, и след като една част от пасажерите слязоха, а други се качиха, продължихме към следващата спирка от полета - летище Орта, Файал.
Наближавайки остров Файал, облаците бяха изчезнали, и ни посрещна зеленият остров на Азорите, обгрян от слънце, т.к. снимах срещу слънцето, снимките са малко бледи. Докато прелитахме към Файал, от лявата ни страна се показваше връх Пико, от остров Пико, но нямаше как да го хвана. Когато излитахме от Орта, на път за Понта Делгада, тогава имах късмета да снимам острова с едноименния връх.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

17. А тук се появи вече и пистата с летището на остров Файал - летище Орта, HOR, едно от летищата с най-красива гледка, която съм виждал, за което ще пусна и снимки.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

18. Този герой кацна на едно от най-красивите летища, чиято писта е на ръба на острова, от едната страна е океан, а от другата виждате друг остров с едноименния връх Пико - азорска приказка.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

19. Времето на остров Файал беше прекрасно - 25 градуса, пълно със зрели мандарини и портокали, вечно лято. Настана време да се връщаме към Лисабон през Понта Делгада, този път успях да хвана в няколко кадъра връх Пико от остров Пико, покрай който прелетяхме. Пускам една от снимките само, т.к. са подобни.

Изображение

20. Когато кацнахме в Понта Делгада, летището вече се подготвяше да посрещне новите си гости - двете НТА - easyJet и Ryanair, като в залата за престой имаше импровизирано малко летище на 4-те компании, които оперират до острова като редовни линии.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

21. След известно време в Лисабон, дойде време за прибиране в България през Виена. Тук ще покажа само снимка от бизнес-салона на ТАP Portugal, т.к. полетът навръщане беше в бизнес-класата на ТАР Portugal

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

22. Лисабон ни изпрати с дъга за пореден път.

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот george_mnt » 03 Апр 2015 19:39

Ехх, спомени, спомени :D Надявам се да си си прекарал добре, макар че в Португалия по друг начин не можеш да си прекараш :-D Само като вметка нещо, което разбрах буквално оня ден. Ако летиш към Азорските острови от континентална Португалия или Мадейра, но целта ти не е Понта Делгада, а някой друг от тях, SATA са длъжни по закон да те закарат дотам безплатно, стига да нямаш повече от 24 часа престой в Понта Делгада. Това без значение с коя авиокомпания си стигнал дотам, вкл. Easyjet или Ryanair. Повече инфо (на португалски): http://encaminhamentos.sata.pt/
Изображение
Аватар
george_mnt
най-спотър
 
Мнения: 337
Регистриран на: 25 Ное 2007 17:57

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот europeandj » 04 Апр 2015 13:28

Ехааа приказно пътуване! Напоследък авиокомпаниите в западна Европа не са много щедри от към кетъринг и място за краката, така че ситацията която описваш с Иберия и с бизнеса на ТАП според мен ще става все по-масова. Разбира се има и някои изключения в авиокомпаниите.

Имаш ли снимки на някакви екзотики от самите острови. В гугъл като напишеш Азори излизат страшни чудеса, които аз лично съм виждал само по филмите.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 04 Апр 2015 22:38

george_mnt написа:Ехх, спомени, спомени :D Надявам се да си си прекарал добре, макар че в Португалия по друг начин не можеш да си прекараш :-D Само като вметка нещо, което разбрах буквално оня ден. Ако летиш към Азорските острови от континентална Португалия или Мадейра, но целта ти не е Понта Делгада, а някой друг от тях, SATA са длъжни по закон да те закарат дотам безплатно, стига да нямаш повече от 24 часа престой в Понта Делгада. Това без значение с коя авиокомпания си стигнал дотам, вкл. Easyjet или Ryanair. Повече инфо (на португалски): http://encaminhamentos.sata.pt/


Разбира се, че в Португалия няма човек как да си изкара зле. Това е най-доброто място за живеене в Европа, който каквото иска да ми обяснява. :rock: :drinkers: :D

Иначе, от около 3-4 месеца върви тази новина за субсидираните полети от страна на Азорското Независимо Правителство, т.е. за да стимулира и запази държавната САТА, правителството ще доплаща разликата в билетите, чиято сума в посока или две не трябва да надвишава 124-132 Евро, което ограничение въвежда правителството. Водеха се доста дълго дебати, кой, защо и как ще извади парите. И засега това е прието, и наистина, когато се лети от едно място до друго, минавайки през основните разпределителни острови, за каквито са определени Терсейра и Сау Мигел, и имаш полет до следващ остров, правителството ще плати полета.
Доста туристи и чужденци, сметнаха, че ще се възползват от това, но Азорските власти въведоха ограничението - за местните жители на островите и за португалците, но не и за всички поголовно. Освен това процедурата по отпускане на един такъв билет и малко усложнена, и няма как да си сигурен, че ще ти пуснат безплатен билет. Това че имаш такъв интер-иляш билет, въобще не означава ще те пуснат да летиш безплатно, освен ако не си местен с доказано жителство на един от островите или португалец. :D
Просто няма как САТА да лети безплатно, друг да плаща и така.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 04 Апр 2015 22:39

europeandj написа:Ехааа приказно пътуване! Напоследък авиокомпаниите в западна Европа не са много щедри от към кетъринг и място за краката, така че ситацията която описваш с Иберия и с бизнеса на ТАП според мен ще става все по-масова. Разбира се има и някои изключения в авиокомпаниите.

Имаш ли снимки на някакви екзотики от самите острови. В гугъл като напишеш Азори излизат страшни чудеса, които аз лично съм виждал само по филмите.


Наистина, напоследък АК в Европа безобразно повишават цените на билетите, и безобразно орязват услугите, които уж са в цената на билета.

Да имам снимки, но не съм качвал. Например на остров Файал миналата седмица беше пълно с мандарини по дърветата и портокали, които така гниеха и никой не ги ядеше :D
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот george_mnt » 04 Апр 2015 22:46

Абе и на мен ми стана малко странно, ама три пъти ги четох тия условия и никъде нищо допълнително не успях да намеря, само това за 24-те часа и да идваш от континента или Мадейра.
Изображение
Аватар
george_mnt
най-спотър
 
Мнения: 337
Регистриран на: 25 Ное 2007 17:57

Re: SOF-MAD-LIS-FNC-OPO-LIS-PDL-TER-HOR-PDL-LIS-VIE-SOF

Мнениеот niki_m » 05 Апр 2015 09:43

Os Açores estão a passar pela "maior reforma de sempre ao nível das acessibilidades e da mobilidade de todos os açorianos", disse esta semana o secretário regional dos Transportes do Governo Regional, Vítor Fraga, a poucos dias da entrada em vigor da liberalização das ligações aéreas entre duas ilhas (São Miguel e Terceira) e o continente.

****

No entanto, é expetável que o novo modelo de ligações aéreas aos Açores que entra em vigor no domingo incremente também o tráfego de passageiros que são residentes nas ilhas, ou seja, não turistas, uma vez que passam a ter acesso a tarifas consideravelmente mais baixas para irem ao continente e à garantia de que, no máximo, uma viagem a Lisboa lhes custará 134 euros, cerca de metade do teto atual.

Доста им в португалската преса по въпроса, но е разбираемо, че целта е туристът да харчи и пълни авиокомпаниите и хотелите, докато местните азорианци да имат улеснено придвижване както между островите, така и до континента.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта