Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 29 Мар 2015 14:56

От тези 68%, 57% ще минат от другата страна на "барикадата", след като започнат проблемите с експеримента (както се случва в момента с дроновете), а останалите 11% най-вероятно ще откажат да си спомнят какво са писали. Самолетът не е автомобил или влак, за да спре когато възникне авария, а за съжаление неконтролируемо пада. Дори и вероятността това да се случи да е сравнително малка (но в никакъв случай не е пренебрежимо малка), като има шанс естествения интелект да се намеси и поне да се опита да се справи със ситуацията, той ще има място в кабината. Защото загубите на компаниите ще са много по-големи поради липсата на достатъчно желаещи да пътуват (съгласно анкетата, към настоящия момент 1/3 от потенциалните клиенти на тези АК изчезват, а в бъдеще доста повече), в сравнение със загубите от заплата за пилот (оператор) в самолета. Говорено, говорено, говорено... :wink:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 01 Апр 2015 19:10

Германия, Франция и Италия разработват военни дронове
Армиите на Германия и Франция планират да работят заедно с Италия за конструирането на безпилотни самолети за наблюдение, които могат да бъдат оборудвани и с оръжие, съобщи Асошиейтед прес. Френският президент Франсоа Оланд каза след среща с германския канцлер Ангела Меркел, че е важно Европа да е независима в производството на безпилотни самолети и в използването на снимките, които те правят. Той каза, че "все повече снимките са сила - тези, които имат снимки, могат да действат". Планът е европейските дронове да бъдат разработени между 2020 и 2025 година. Американската практика да се ползват дронове, за да бъдат убивани лица, заподозрени в тероризъм предизвика смущение в Германия. Въпреки това Меркел каза, че е убедена, че германците приемат идеята да се разработят безпилотни самолети за наблюдение, на които, ако парламентът разреши, да могат да се прикачват и оръжия.
http://www.novini.bg/news/275040-%D0%B3 ... D0%B5.html
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 03 Апр 2015 13:57

Малко стара новина, но аз я прочетох днес...

Българска верига ресторанти достави експериментално храна с дрон
http://www.investor.bg/harduer/459/a/bylgarska-veriga-restoranti-dostavi-eksperimentalno-hrana-s-dron-181892/
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 29 Апр 2015 14:47

http://www.bbc.com/future/story/2014021 ... -the-skies
Is this whale-shaped plane the future of airliners?
Airliners have become steadily bigger in an effort to take fit in more passengers and drive down the cost of tickets. Could a new outsized design change the way we fly?Spotting an Airbus A380 at an airport can still create great excitement. The giant, double-decker plane can seat between 500 and 850 people, depending on how much space is given to space-saving economy class, and how much goes to higher-paying passengers with all that extra leg room. It’s an aviation giant, the biggest passenger-carrying aircraft ever to fly the skies...
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот skyviewer » 04 Май 2015 08:18

Дрон за пръв път се презареди с гориво във въздуха
2 май 2015
След като американският боен дрон X-47B успя да се презареди с гориво във въздуха, възможностите му се доближиха още повече до тези на изтребителите, съобщи сп. „Сианс е авнир”.

Дали един ден X-47B няма да замени изтребителите на самолетоносачите? Това едва ли ще стане скоро, но неотдавна бе преодолян още един етап в тази насока. Този военен дрон, който все още е използван само за демонстрационни полети, успя да осъществи „срещата” си във въздуха със самолет-цистерна Omega K-707.

Дронът се позиционира точно до края на телескопичната щанга на системата за зареждане с гориво на самолета-цистерна така, както това може да бъде направено от изтребител при негова рутина маневра. За подобна маневра все пак се изисква голяма сръчност от пилота.

Сега резервоарите на дрона бяха презарадени с близо два тона гориво. „След като X-47B може да се презареди с гориво във въздуха, ще бъде увеличен радиусът му действие”, поясни капитан Бо Дуарте от американските ВМС.

Предишният успех, свързан със същия дрон, бе кацането му върху самолетоносача „Джордж Х.У. Буш” през 2013 г.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1426795
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 04 Май 2015 09:14

skyviewer написа:Дрон за пръв път се презареди с гориво във въздуха


Тази технология може да направи пробив в бъдеще и при гражданската авиация. Много гориво би могло да се спести, ако големите самолети на гражданската авиация се презареждат във въздуха.

Реазервоара за гориво на А380 събира 323 000 литра гориво. Ако предположим, че един литър гориво е равен на 1 килограм, това са над 300 тона или повече от половината от максималната тежест с която може да излети един самолет.

Ако един А380 се зареди два пъти по време на дълъг полет, това означава, че би могъл да лети с 200 тона по малко гориво в резервоарите или цялата му тежест би могла да се намали с 30%. Не съм специалист, но това според мен би трябвало да доведе до поне 25% намаляване на разхода за гориво. Друго предимство ще е, че реално всеки самолет ще може да стига до всяка точка на земята без да има нужда от кацане, което ще спести разходи и време.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 05 Май 2015 12:36

Въпроса е до колко е финансово рентабилно, защото във въздуха трябва да лети още нещо което да кара горивото и да зарежда. Дали зареждането ще става на ешелон или ще има специални зони които могат да забавят полета и т.н. Не случайно само военните го ползват в момента защото там основната цел не е оптимални разходи, а изпълнението на дадена мисия.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 05 Май 2015 12:51

su27 написа:Въпроса е до колко е финансово рентабилно, защото във въздуха трябва да лети още нещо което да кара горивото и да зарежда. Дали зареждането ще става на ешелон или ще има специални зони които могат да забавят полета и т.н. Не случайно само военните го ползват в момента защото там основната цел не е оптимални разходи, а изпълнението на дадена мисия.


Основната причина да не се прави зареждане на граждански самолети във въздуха е, че тази маневра се прави ръчно и изисква доста умения от страна на пилота. Ако има сигурна и автоматизирана система ще изникнат въпросите за разходите.

За да се оптимизират разходите би могло един танкер над Азорските острови или Исландия да зареди 3-4 самолета във въздуха преди да кацне и той за презареждане. В моите сметки не сложих 30%, а само 25% спестяване на гориво, поради тези технологични загуби на зареждането. Възможно е естествено загубите да се окажат и по високи ако не може добре да се оптимизира системата.

Що се отнася до забавянето на полета, не мисля, че то е наложително. В момента самолетите зареждат във въздуха при по ниска скорост, защото така е по лесно ръчно да се свържат. Ако обаче има достатъчно сигурна автоматизиране система, тя би могла да работи и при нормална скорост.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 20 Май 2015 15:33

Малко вода в "мелницата" на Topfly, че нещо му е паднал гарда напоследък :D :
http://btvnovinite.bg/article/lifestyle ... denta.html
Самоуправляващите се коли, които интернет компанията Google произвежда, са участвали в 11 пътни инцидента от началото на производството им преди шест години.
Автомобилите обаче нито веднъж не са били причина за произшествията, съобщава БГНЕС, цитирайки директора на проекта Крис Урмсън.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 21 Май 2015 17:23

A senior Airbus engineer just showed us 5 new inventions that could transform aviation

http://www.businessinsider.com/airbus-e ... z3ambiArXp
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 30 Май 2015 08:52

http://www.ibtimes.com/passenger-plane- ... rt-1944478
Passenger Plane In Drone Near-Miss On Approach Into LaGuardia Airport
A passenger jet nearly hit a drone as it made its final approach into New York City's LaGuardia Airport Friday morning. According to FAA officials, Shuttle America Flight 2708 climbed 200 feet at around 11 a.m. to avoid the unmanned aircraft that was flying over Prospect Park in Brooklyn at an altitude of 2,700 feet. The flight, inbound from Washington, D.C., landed without incident.The Federal Aviation Administration is currently investigating. In a separate event Thursday evening, several pilots reported someone pointing a green laser at their aircraft while they were flying out of John F. Kennedy Airport.The planes were flying at an altitude of 8,000 feet, four miles northwest of Farmingdale, New York. The laser illuminated American Airlines flight 185, Shuttle America Flight 4213, and Delta Airlines flights 2292 and 2634 between 9:30 and 10 p.m. Sun Country Airlines flight 249 was also hit by a green laser as it was flying 14 miles southwest of JFK Airport around 11:30 p.m. Thursday evening. New York and New Jersey State Police were notified of both incidents.This is at least the second time this month that drones were spotted flying close to LaGuardia Airport. On May 7, a drone was seen at an altitude of 1,000 feet in the restricted airspace, according to PIX 11 News. Nearly 2,000 laser incidents have also been reported this year, according to the FAA.The FAA currently allows commercial operations of drones on a case-by-case basis. For non-commercial drones, the agency generally allows pilots to fly them below 400 feet. The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? :D Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)
http://vbox7.com/play:28b5df1276
https://www.youtube.com/watch?v=VviL3DmNbBo
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 30 Май 2015 10:02

tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? :D Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)


Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства. Например да е задължително всеки нов дрон да е оборудван с GSP и вградена карта със зоните забранени за полети с дрони. Може да се измисли и задължителна GSM връзка чрез която картата постоянно да се ъпдейтва, като могат да се добавят и временни зони забранени за летене с дрон. Вграждането GSP и GSM не би променила значително цената на дроните. GSM връзката би могла да бъде подобна на тази в касовите апарати, като срещу една скромна месечна такса имате неограничена връзка.
Чрез тези две връзки би могло да се направи и автоматизирано РВД за дрони, което да определя различни въздушни коридори, като така се намали рискът от сблъсък между дрони.

Доста хляб има още в тази индустрия! До сега съм чел за поне 10 сериозни логистични фирми, включително и немските пощи, които правят сериозни проучвания в посока на доставки на колети и стоки в градовете с дрони. За да стане обаче това факт, трябва да има сигурна система за управление на тези дрони.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 30 Май 2015 14:14

Topfly написа:
tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? :D Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)


Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства.

А до тогава какво правим, след като все по-масово и безконтролно се използват навсякъде и от всеки който може и не може, знае и не знае?
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 30 Май 2015 15:51

tupolev144 написа:
Topfly написа:
tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? :D Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)


Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства.

А до тогава какво правим, след като все по-масово и безконтролно се използват навсякъде и от всеки който може и не може, знае и не знае?


Преди да се разпространят светофарите, знаците и правилата за движение и с колите е имало много повече катастрофи..

Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 30 Май 2015 15:57

Topfly написа:Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства. Например да е задължително всеки нов дрон да е оборудван с GSP и вградена карта със зоните забранени за полети с дрони. Може да се измисли и задължителна GSM връзка чрез която картата постоянно да се ъпдейтва, като могат да се добавят и временни зони забранени за летене с дрон. Вграждането GSP и GSM не би променила значително цената на дроните. GSM връзката би могла да бъде подобна на тази в касовите апарати, като срещу една скромна месечна такса имате неограничена връзка.
Чрез тези две връзки би могло да се направи и автоматизирано РВД за дрони, което да определя различни въздушни коридори, като така се намали рискът от сблъсък между дрони.

Доста хляб има още в тази индустрия! До сега съм чел за поне 10 сериозни логистични фирми, включително и немските пощи, които правят сериозни проучвания в посока на доставки на колети и стоки в градовете с дрони. За да стане обаче това факт, трябва да има сигурна система за управление на тези дрони.


Активен контрол и регулация трябва да има. Китайския дрон без въпросната карта и GSM модул кой ще го задължи да я сложи или като я тръкнат въпросната карта и сложат firmware без ограничения? На 6-ти май мото-парапланер с човек си мина по протежение на цяла София и над жълтите павета, а вие говорите за дроновете... В централния Софиийски затвор съм бил свидетел от двора как се появява куадрокоптер.... а познайте какво пренася... На запад се работи активно в тази област и вече ги има тези неща, училища за пилоти на дронове също вече има, тук в БГ анархията владее всички сфери, защото е изгодна на малък кръг от хора. Къде са ограниченията по въпроса, митница, регистрация на купувачите,лицензиране, активно заглушаване на честотите за управление на дроновете? Като се забие некой в V8-цата на тиквата чак тогава некой ще му "светне".... пак за има-няма 3 дни....
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта