skyviewer написа:Дрон за пръв път се презареди с гориво във въздуха
su27 написа:Въпроса е до колко е финансово рентабилно, защото във въздуха трябва да лети още нещо което да кара горивото и да зарежда. Дали зареждането ще става на ешелон или ще има специални зони които могат да забавят полета и т.н. Не случайно само военните го ползват в момента защото там основната цел не е оптимални разходи, а изпълнението на дадена мисия.
tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)
Topfly написа:tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)
Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства.
tupolev144 написа:Topfly написа:tupolev144 написа: The agency also recommends that drone operators contact an airport or control tower if they plan on flying within five miles of an airport. (И какво от това, че ще ги информира? Да спрат полетите на летището ли, защото еди-кой си ще си изпробва ново закупения дрон.? Някой ще се "наиграе". Неконтролируема започва да става обстановката и у нас.)
Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства.
А до тогава какво правим, след като все по-масово и безконтролно се използват навсякъде и от всеки който може и не може, знае и не знае?
Topfly написа:Според мен решението на този проблем трябва да стане с технически средства. Например да е задължително всеки нов дрон да е оборудван с GSP и вградена карта със зоните забранени за полети с дрони. Може да се измисли и задължителна GSM връзка чрез която картата постоянно да се ъпдейтва, като могат да се добавят и временни зони забранени за летене с дрон. Вграждането GSP и GSM не би променила значително цената на дроните. GSM връзката би могла да бъде подобна на тази в касовите апарати, като срещу една скромна месечна такса имате неограничена връзка.
Чрез тези две връзки би могло да се направи и автоматизирано РВД за дрони, което да определя различни въздушни коридори, като така се намали рискът от сблъсък между дрони.
Доста хляб има още в тази индустрия! До сега съм чел за поне 10 сериозни логистични фирми, включително и немските пощи, които правят сериозни проучвания в посока на доставки на колети и стоки в градовете с дрони. За да стане обаче това факт, трябва да има сигурна система за управление на тези дрони.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта