Разни

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 21 Юни 2015 18:46

Отвлечен самолет летял към Москва?
Неизвестни лица са отвлекли два спортни самолета от летището на авиоклуб ДОСААФ в Тюменска област. Единият от тях вече е извършил аварийно кацане на летището в град Ялуторовск, съобщава ТАСС. Единият самолет - Як-59, е бил принуден да се приземи по технически причини, а след него е кацнал и другият самолет – Gardan GY-80-160, който е взел съучастникът си и се е насочил към Москва, съобщава източник от вътрешното ведомство на информационната агенция. Преди това агенция „Интерфакс” разпространи съобщението, че по данни на местните контролни служби на полетите, рано сутринта два самолета за излетяли без разрешение от Ишим. По предварителна информация това са били частните машини Gardan GY-80-160 и Як-52, на които е било забранено да извършват полети. При аварийното си кацане пилотът на Як-52 в Ялуторовск се е сблъскал с инженерно-техническите съоръжения на летището, се твърди в съобщението. След това пилотът на Як-52 се е преместил в другия самолет и той е напуснал летището. В момента следствените органи се опитват да установят какво е местонахождението на Gardan GY-80-160. От пресцентъра на следствените органи твърдят, че засега не може да се говори да отвличане на двата самолета.
http://www.novini.bg/news/289730-%D0%BE ... D0%B0.html
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 22 Юни 2015 07:39

http://www.marica.bg/двама-американски-пилоти-синхронно-прелетяха-през-сграда-(уникално-видео)-news429907.html
Двама американски пилоти синхронно прелетяха през сграда
https://www.youtube.com/watch?v=gOoN5AF14lY
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 23 Юни 2015 13:14

Qatar Airlines е най-добрата авиокомпания за 2015

http://www.economy.bg/charts/view/18522 ... ya-za-2015
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 23 Юни 2015 20:45



Правителството стартира проекта за нови изтребители: приема всякакви оферти
23.06.2015 Никола Лалов

Правителството ще търси други страни членки на НАТО, които да се заемат с охраната на българското въздушно пространство. До този временен изход от кризисната ситуация се стигна заради плачевното състояние на българската военна авиация, липсата на средства за бързо закупуване на нов тип бойни самолети и невъзможността да се намери приемлив вариант за поддържане от Русия на наличните машини МиГ 29, научи Меdiapool oт източници в Министерството на отбраната (МО).

Очаква се кабинетът да разгледа на закрито заседание в сряда предложение на министрите на отбраната и на външните работи Николай Ненчев и Даниел Митов. То предвижда двамата да получат мандат да преговарят за закупуването на нови изтребители и да подготвят конкретен проект за най-скъпия договор от модернизацията на армията, но едновременно с това да осигурят и вариант, при който партньорска страна от НАТО да поеме охраната на въздушното ни пространство.

Като се има предвид, че България може да разчита на изтребителите МиГ 29 до средата на следващата година, а дотогава страната няма техническа възможност да приеме на въоръжение нови машини, при всички случаи ще се наложи охраната да бъде поета от сили на други държави. Според източници от МО вратата за преговори с руснаците вече е напълно затворена. Ненчев обяви по-рано, че има възможност и Полша да ремонтира български изтребители МиГ 29, но според експерти това е малко вероятно.

Гърция е най-добрата опция за съвместна охрана

Политическото ръководство на МО вече е взело решение да не се водят преговори с Турция заради негативите, които традиционно носят в България. Към момента за най-добра се смята опцията да бъде привлечена Гърция, но ще се отправят запитвания и към други страни членки.

На първо време България ще иска съвместна охрана на въздушното си пространство.

Цената за тази услуга засега не е ясна, тъй като зависи от много фактори, като например продължителността на договора.

Ако МО не намери страна членка, която да се ангажира с охраната, НАТО трябва да определи кой да й пази въздушното пространство. Балтийските страни от години разчитат на НАТО за охраната на въздушното им пространство.

МО ще търси държава с евтини изтребители втора ръка

В сряда се очаква правителството да одобри и започването на процедура за закупуването на нов тип многоцелеви изтребители, но няма да заложи конкретни параметри за евентуална сделка. Идеята е военното министерство да събере наличните оферти, след което да изготви конкретен проект и отново да го внесе за одобрение в правителството.

По време на първия кабинет "Борисов" България бе близо до сделка с Португалия за стари F 16, но в крайна сметка не успя да сключи договор и от това се възползваха румънците.

Сега МО отново сондира кои страни могат да предложат добра оферта за изтребители втора ръка, като според експерти Португалия все още остава в играта. Отново ще се търси и Гърция, която разполага с различни варианти.

На масата е и опцията САЩ да ни предоставят безплатно изтребители F 16, но България ще трябва сама да ги модернизира, да закупи въоръжение за тях и наземни системи.

Отделно има възможност и за закупуването на нови изтребители, но България трудно би могла да си позволи нещо повече от шведските "Грипен" заради непосилните цени.

Проектът със сигурност ще се проточи във времето, тъй като дори след подписването на договора трябва да мине известен период, в отделни случаи до няколко години, в които да бъде приет на въоръжение новият изтребител.

Проектът вероятно ще излезе над 1 млрд. лева в зависимост от броя изтребители, които ще бъдат закупени, но ще бъдат изплащани разсрочено.

Премиерът Бойко Борисов на няколко пъти даде да се разбере, че не е склонен да стартира най-скъпия проект в модернизацията на армията и не е ясно как точно ще бъде финансиран. В същото време

Консултативният съвет по националната сигурност (КСНС) към президента постигна съгласие да се увеличат средствата за отбрана поетапно, нараствайки почти двойно през 2020 година – от малко над 1% от БВП в момента до 2%.

Руските МиГ 29 излизат от играта

България в момента разчита само на руските изтребители МиГ 29, които са с два двигателя и на всеки всеки 350 часа трябва да бъдат пращани за преглед или ремонт в Русия. Политическото ръководство на МО в лицето на Николай Ненчев обаче не стигна до съгласие за нов договор с руснаците.

В търсене на варианти Военновъздушните сили обявиха готовност България сама да удължи летателния ресурс на двигателите на изтребителите МиГ 29. По този начин няма да се подписва договор с руснаците, но отговорността за сигурността на полетите преминава изцяло на българска страна.

Според източници от МО обаче този вариант към момента е отхвърлен и едва ли ще се стигне до реализирането му. Според Ненчев обаче има вариант и Полша да ремонтира български изтребители, но това е доста спорно, тъй като руснаците вече заявиха, че Полша няма лиценз за това.

Кризисната ситуация с българската военна авиация е предизвестена, тъй като през годините непрекъснато възникваха проблеми с руската държавна корпорация РСК "МиГ" и досега така и не са решени. Настоящият момент едва ли е най-благоприятен за преговори, като се има предвид открито провокативната и враждебна реторика на Кремъл спрямо България в контекста на конфликта между Русия и западните държави заради кризата в Украйна.

P.S. ...и едино мнение след статията:
Филка Русофилка
Няма вариант „турци и гърци да ни охраняват” по доноса на дълбоко законспириран истОчник от МО. Мръвката се претопля периодически като виaгpa зa нaдъpвянe на руските тролове. Изключителното геостратегическо положение на България от памтивека и особено сега, налага у нас да се стационират най-модерни многоцелеви изтребители с разширени ударни функции, всеки от които замества по 1 дуз. и повече стари щайги. 1-2 ескадрили за начало са достатъчни. Трябва да ги получим на политическа цена. Нови или подарени и модернизирани с наши пари. От средата на април 12 бр. F-15 C/D вече тренират у нас.

http://www.mediapool.bg/bulgaria-tarsi- ... 35739.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 25 Юни 2015 20:02

Самолет на авиокомпания „Търкиш еърлайнс“ се е приземил принудително в Копенхаген заради бомбена заплаха, предаде Reuters, позовавайки се на местната полиция. Екипажът приземил самолета, след като на борда му била открита подозрителна чанта, която не била на никои от пътниците.Към момента пасажерите и екипажът са евакуирани, машината се претърсва за взривно устройство.
http://www.blitz.bg/news/article/344750
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 28 Юни 2015 17:04

След Adria сега и Croation са на тезгяха
http://www.exyuaviation.com/2015/06/sta ... oatia.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 30 Юни 2015 15:14

И каква е "ползата" от Полигоните за борба с градушките освен да пречат на въздушния трафик и да се харчат едни пари ...?
http://www.novini.bg/news/291375-градушка-удари-пазарджик.html
Градушка удари Пазарджик
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот concorde » 30 Юни 2015 20:14

Хаос на летище София с информационните табла
http://www.marica.bg/%D1%85%D0%B0%D0%BE ... 34856.html
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 30 Юни 2015 21:55

http://www.novini.bg/news/291440-%D0%BA ... D0%B0.html
Китай поръча от европейската компания Еърбъс 75 самолета Еърбъс А330 на обща стойност 18 милиарда долара, предаде Франс прес. Поръчката беше направена в първия ден от тридневната визита във Франция на китайския премиер Ли Къцян. Продажбата на самолетите беше договорена в кабинета на френския премиер Манюел Валс. Тя включва твърда заявка за 45 самолета и протокол за съгласие за закупуването на допълнителни 30 самолета. Договорът беше парафиран от президента на Еърбъс Фабрис Брежие и от шефа на китайския държавен холдинг за закупуване на въздушна техника, чието име не се посочва. Очаква се през трите дни на визитата на Ли Къцян във Франция да бъдат сключени общо 53 двустранни споразумения.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 01 Юли 2015 08:50



На 95 години в Синсинати, САЩ, почина Виден Табаков, инженер, почетен професор на НАСА. Човек с необикновена съдба, пълен с премеждия живот, пише "24 часа". Той е участник в екипа, подготвил мисията и изстрелял в Космоса “Аполо 11”, чийто командир Нийл Армстронг на 20 юли 1969 г. стана първият човек, стъпил на Луната. Виден Табаков е роден в белоградчишкото село Стакевци през 1920 г.
След като я завършва през 1939 г., Табаков заминава за Прага, където записва машинно инженерство в Карловия университет. В Прага Табаков успява да изкара само един семестър, защото в края на 1939 г. Хитлер завзема цялата територия на Чехословакия. Вузовете са закрити и българинът заминава да учи в Берлинския университет в Германия. След като се дипломирал като машинен инженер, Табаков започва работа в концерна “Сименс”, където работи по създаването на специални материали за облицовка на подводници.

В Берлинския университет нашенецът завършва и втора инженерна специалност - самолетостроене. Започва да готви докторат, същевременно и сътрудничи на конструктора Ханс-Йоахим фон Охайн, който създава първия самолетен турбореактивен двигател. Талантливият българин е забелязан и от най-големия за онова време специалист по ракетостроене и космонавтика Вернер фон Браун и е привлечен в екипа му. Фон Браун е известен като баща на немското ракетостроене и на ракетите “Фау 1” и “Фау 2”, с които Хитлер се надява да обърне хода на Втората световна война.

Виден Табаков защитава докторантурата си през 1945 г. Войната е завършила и с част от екипа си Вернер фон Браун заминава за САЩ. Той е бил член на СС, има лично приятелство с Хитлер, създава оръжия с които да бъдат атакувани и САЩ, но американските политици загърбват тези факти. Нужен им е специалист по ракетостроене, защото вече е започнала надпреварата във въоръжаването със СССР.

А в същото време Виден Табаков не получава виза за САЩ. Твърди се, че основният аргумент на щатските власти е, че е роден в държава, която вече е сателит на СССР. Българинът заминава за Аржентина. Там е включен в екипа от германци, италианци и местни специалисти, който разработва първия аржентински свръхзвуков самолет. Има и друга версия за тази част от живота на Табаков. През 1945 г. той е поканен от страните победителки във войната да разчита секретната ракетна документация на германците. После с помощта на победителите напуска Германия и се отправя през Италия за Аржентина. След време се връща в Германия и в концерна “Байер” е в колектива от учени, който създава материала хлоропен за авиационната промишленост. През 1948 г. все пак успява да стигне до САЩ.

През 1958 г. е създадена НАСА (Национално управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство.) През същата година Табаков става професор в университета в Синсинати, щат Охайо, и е включен в свръхсекретен екип, който работи по производството на ракетите “Сатурн”. Американците искат бързо да създадат ракета с голяма мощност, която да доближи до Луната, както и космически кораб, който не само да стигне до нея, но и да се завърне.

В лаборатория в Синсинати Виден Табаков трябва да създаде материал, който издържа до 6000 градуса по Фаренхайт. Той е необходим да опази реактивния двигател при излитането на ракетата. Българинът се справя със задачата и от Пентагона правят поръчка за милиони долари. Когато обаче изстрелват ракета с този силно огнеупорен материал, всичко се стопява от високата температура. Военните завеждат дело във Федералния съд срещу фирмата, чийто служител е българинът, за некачествена работа.

Когато през 2005 г. Виден Табаков си идва в България, той разказва следното: “Бях призован като свидетел по делото и ми предложиха подкуп. Даваха ми заплатата за цели 7 години, но да не свидетелствам. Аз отказах тези пари и нашата фирма го спечели...” В битката за първи космически полет с човек на борда Съветският съюз изпреварва САЩ с 24 дни. На 12 април 1961 г. Юрий Гагарин с кораба “Восток 1” облита земното кълбо за 108 минути. На 5 май същата година Алън Шепърд с космическия кораб капсула “Редстоун 3” е изведен на балистична траектория и достига до височина от 186,5 км, след което се приводнява в Атлантическия океан. Заради това НАСА започва да форсира проекта си по кацане на човек на Луната. И на 16 юли 1969 г. от космическата база в Кейп Канаверал в САЩ е изстрелян корабът “Аполо 11”.

Пътят до Луната продължава 4 дни, като корабът изминава почти 400 000 км. На борда са астронавтите Нийл Армстронг, Майкъл Колинс и Едуин Олдрин. Полетът и прилуняването, са излъчени от телевизиите на 55 страни и са наблюдавани от над 800 млн. зрители. А в наземния екип, който ръководи полета, се радва и тържествува и българинът Виден Табаков, торлак от с. Стакевци, Белоградчишко. И той като всички чува прословутите думи на Армстронг, когато стъпва на Луната: “Това е една малка стъпка за човека, но огромен скок за човечеството.” Може би Табаков е чул и думите на Алън Шепърд преди старта на “Редстоун 3”. Американецът промърморва:

“Не се прецаквай, Шепърд!” После сред пилотите и астронавтите тази фраза става популярна като “молитвата на Шепърд”. (На английски шепърд е овчар.) Табаков и Нийл Армстронг се познават лично, приятели са, по-късно преподават в едно и също учебно заведение. В университета в Синсинати българинът поставя началото на докторска програма по космонавтика и обучава над 50 докторанти и над 200 магистрати. През годините Табаков работи и за военноморските сили на САЩ, за “Дженерал Електрик”, “Проктър енд Гембъл”, “Ролс-ройс” и др.

Изнася лекции по цял свят. Освен в проекти на НАСА участва и в програми на Националната научна фондация, министерствата на енергетиката и на отбраната. Член е на Американския институт по аеронавтика и астронавтика и на Американската асоциация на машинните инженери. През миналата 2014 г. Виден Табаков е обявен за почетен професор на НАСА. Такава чест е оказана на много малко натурализирани в САЩ специалисти. Тогава журналист от радио “Видин” посещава Стакевци и разбира, че този известен по света мъж е почти непознат в родното си село. За него едва-едва се сещат само някои от най-възрастните жители. Знаят, че е бил женен за германка и има две дъщери. При идването си в България през 2005 г. Табаков казва пред журналисти:
На 28 септември 2007 г. тогавашният директор на НАСА Майкъл Грифин обяви, че до 2037 г. ще пратят човек на Марс.

http://www.blitz.bg/news/article/345746

P.S. торлак - В тълковния си речник Найден Геров ги нарича диви и необуздани българи балканджии. Хора чудати, затворени, но свободолюбиви и непокорни. Историята ни напомня, че именно в този край на България през 1404 г. избухва първото въстание срещу турците - въстанието на Константин и Фружин. “Ни смо вити како свинековина и се лесено не преклепоамо” - в поговорката им ясно се чете, че когато торлак каже нещо, то е истина, че торлакът трудно се поддава на внушения, има свои възгледи и ги отстоява.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 03 Юли 2015 13:27

Цените на летенето с частен самолет в последните години падат благодарение на напредъка на технологиите, нарастващата конкуренция и множеството празни самолети. От щатската компания JetSuite в момента предлагат възможно най-добрата сделка – частен самолет за 4 долара. Точно така, 4 долара без добавени нули, на практика на цената на един Big Mac. Базираната в Калифорния JetSuite пусна специална промоция за Деня на независимостта, предлагайки самолети под наем за 4 долара на празника. Има и уловки, разбира се: желаещите да се възползват няма да знаят докъде ще летят до предишната нощ или дори на сутринта на 4 юли. Те също така ще трябва да имат страхотен късмет, защото само шест или седем самолета ще бъдат налични. За американците, които искат собствен самолет, с меки кожени седалки и безплатен Wi-Fi за празника, останалите неудобства може би ще си заслужават. Миналата година от JetSuite предложиха шест самолета за празника. Компанията няма да знае броя им за тази година до довечера. С 4 долара пък ще може да се резервира целият самолет, който побира между четирима и шестима души. JetSuite използва самолети Emnraer Phenom 100 и Cessna Citation CJ3. Някои примерни маршрути, които може да бъдат предложени, са от Титърборо в Ню Джърси до Маями или Палм бийч във Флорида; от Аспен, Колорадо, до Титърборо; или от Лос Анджелис до Кабо Сан Лукас в Мексико. За сравнение, ежедневните цени на компанията са между 530 и 550 долара. Друга уловка е, че полетът с частен самолет за 4 долара е само еднопосочен. Пътниците ще трябва да намерят друг начин, за да се приберат.
http://profit.bg/news/Kompaniya-predlag ... 40383.html
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 03 Юли 2015 22:10

Пилот бие рекорд със соларен самолет: Андре Боршберг летя сам без кацане над 115 часа
Швейцарският пилот Андре Боршберг счупи вчера със самолета „Солар импулс 2“ рекорда за най-дълъг непрекъснат соло полет, като остана във въздуха без приземяване над 115 часа, предаде АФП. Това стана на път от Нагоя в Япония за Хаваите, където самолетът се очакваше да кацне около 19 ч българско време след преодолени почти 8000 км.Досегашното най-добро постижение бе на покойния US милиардер Стив Фосет, който през 2006 г. летя сам 76 часа и 45 минути с „Върджин Атлантик глобъл флайър“.Рекордът на „Солар импулс 2“ можеше да е и още по-впечатляващ, защото по първоначален план непрекъснатият полет трябваше да бъде от китайския град Нанкин до Хаваи. Лошото време обаче наложи кацане в Нагоя.Боршберг (62 г.) е един от създателите на самолета „Солар импулс 2“, който се захранва единствено с енергия от слънчевите лъчи благодарение на соларни панели върху крилата.По време на 5-дневния полет от Япония до Хаваи Боршберг заспал само за около 20 минути. Имало и критичен момент през последните 12 часа, когато машината трябваше да прекоси студен фронт с турбуленция. Малко преди това Боршберг туитна, че е много уморен, тъй като заради набиране на височина през деня и снижаването през нощта за пестене на енергия бил изкачил височина, еквивалентна на Еверест (8848 м).По време на полета пилотът е свързан с вибриращи ленти към автопилота. Целта е, ако е заспал или задрямал, а се получи отклонение от зададените параметри, да бъде бързо събуден. Боршберг има парашут и спасителна надуваема лодка, ако му се наложи да оцелява във водата. При полет над 9000 м пък трябва да използва кислородна маска.„Солар импулс 2“ стартира грандиозното си околосветско пътешествие на 9 март тази година от Обединените арабски емирства и се планира да е пак там през август.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4853842
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот SpeedBird » 04 Юли 2015 09:31

For once you have tasted flight, you will walk the Earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return...
Аватар
SpeedBird
спотър
 
Мнения: 72
Регистриран на: 01 Фев 2015 22:20

Re: Разни

Мнениеот concorde » 07 Юли 2015 13:42

Милиони пчели нападнаха Боинг на летище
http://www.marica.bg/%D0%BC%D0%B8%D0%BB ... 38429.html
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот b73999 » 08 Юли 2015 00:51

b73999
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron