mistoffelees написа:Интересно, заходите по RNAV са видимо по-дълги от старите. Ако LBSF имаше опашки от чакащи самолети, разбирам, ама така... и фактът, че позволяват да се short-cut-ва заходът към 27, само потвърждава мисълта ми...
Започвам с едно уточнение. Това, което е публикувано в AIP са RNAV схеми за долитане (arrivals), а не заходи/подходи (approaches).
Доколкото знам (без да съм говорил с дизайнера на схемите) идеята е да се направят такива последователности от точки, които да улеснят РП на подхода. В този ред на мисли:
1. Ако РП прецени, че му е по-удобно, винаги може да разреши shortcut. Впрочем той (както и всеки друг работещ човек) предпочита да си свърши нещата по-бързо.
2. Инструкция от типа "After SFxxx direct SFyyy" като цяло е по-удобна от векторирането, защото:
а) е проста и ясна,
б) дава по-ясна представа за бъдещата траектория на ВС,
в) не налага издаване на последваща инструкция в точно определен момент.
3. Въпреки т.2, РП винаги има право да векторира трафика, ако прецени, че така е по-добре.
4. В заключение, RNAV схемите може да се ползват, може да се ползват частично или въобще да не се ползват. Преценката е на РП. Използването на shortcut или векторирането не са отклонение от стандартна процедура.
mistoffelees написа:все пак, това е време и гориво.
Това не е най-важното на този етап. Икономиите на време и гориво са сравнително приоритетни в крейсерската част на полета, но на подхода по-важно е удобното подреждане на трафика. Естествено, безопасността е на първо място във всички случаи.
mistoffelees написа:Защо е тази доста голяма S-ка на захода към 09 от NISVA 1D на постоянна височина 7000?
Предполагам (без да съм го обсъждал с дизайнера), че идеята е да може с кратки и ясни инструкции да се нареди трафика, ако дойдат няколко самолета от различни посоки. При необходимост от забавяне, идващият от NISVA може да бъде пуснат по S-ката и без много приказки да се яви на подходящото място в правилното време.
Колкото до 7000, в схемата са написани минималните височини. Т.е. снижава се не по-ниско от написаното (например ВС влиза на NISVA в снижение до ПН 150, след което РП разрешава снижение до 10 000 ft и т.н.). В следващите страници на AIP това е описано - височините на съответните точки са хххх ft или повече, като единствените изключения са при FAF, където са "заковани" 4100 ft.
mistoffelees написа:Подобен въпрос и за обикалянето след SF631 при подход RUMEN 1H.
Виж горния отговор.
mistoffelees написа:И последно, между SF606 и SF603 има набор на височина?
Виж уточнението за височините.
Toni написа:Другото, което ми се губи е BLO (вор-а на Блайолово), а Голяма я има на картата.
GOL е входна точка на подхода и начало на RNAV схемата, така че няма как да липсва. BLO не участва в RNAV схемите, поради което не е изобразена (както впрочем и SOF). BLO и SOF са сложени например в схемите за отлитане.