Airmotive Industry - Bulgaria

Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 17 Мар 2016 20:54

България ще има първи завод за части за самолети

Американската компания Woodward ще инвестира над 9 млн. лв. през следващите три години в предприятие за авиокомпоненти за Airbus, Boeing и други световни производители

Американската компания Woodward започва да изгражда предприятие в България, в което ще произвежда части за самолетите на световни производители като Airbus и Boeing. Това ще е първото дружество в страната, което ще работи за световната авиоиндустрия. Чрез регистрираната тук "Уудуърд България" през следващите три години американският инвеститор ще вложи над 9 млн. лв. в подготовката и оборудването на цех за електромеханични компоненти и възли за сектора. Това ще са различни части за управление на горивната система и задвижващите механизми.

Made in Bulgaria

Производствената база ще бъде разположена в помещения под наем в Sofia Airport Center. Проектът ще се изпълнява на етапи, като последният трябва да приключи след около три години. Дотогава ще се изгради инфраструктурата, ще се инсталира оборудването и ще бъдат обучени хората. В момента в предприятието работят малко над 70 души, като при приключването на проекта се очаква техният брой да достигне 160-190. По-голямата част ще са ангажирани в производството на авиационно оборудване, а около 50 човека ще се занимават с развойна и сервизна дейност.

Освен за оборудване значителна част от инвестицията ще се използва за обучение на персонала и сертификация, тъй като в производството на възли и детайли, свързани с авиационната промишленост, има много строги изисквания. "Самите кадри, сградата, в която ще се произвежда, всички бизнес процеси, които ще се прилагат, трябва да бъдат проверени и сертифицирани", обясни управителят на "Уудуърд България" Емил Илиев. Това става на няколко етапа, като се започне с вътрешна подготовка и проверка от експерти на компанията, мине се през сертификация от клиентите, за които ще се произвеждат продуктите, и се стигне до сертификация от трета независима организация. "От тази гледна точка процесът на инвестиция е доста сложен и тежък", каза Илиев.

В българския завод ще се произвеждат различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор. Те ще отиват в завода на Woodward в Найлс, щата Илинойс, където ще се влагат в по-големи продукти за клиентите. Сред тях са Airbus, Boeing, Pratt & Whitney, Bombardier и бразилският Embraer.

Промяна на фокуса – и на собственика

Под сегашното си име "Уудуърд България" (доскоро "Уудуърд ИДС България") съществува от началото на тази година. Компанията обаче работи на българския пазар доста по-отдавна, макар и с друг собственик. Създадена е през 2002 г. като офис за инженерингова и сервизна дейност на швейцарската IDS, която прави продукти в областта на силовата електроника. Няколко години по-късно базираната в Цюрих компания прави второ предприятие в страната - "ИДС солар", което започва да произвежда инвертори за фотоволтаични централи. След срива на соларния бизнес компанията насочва фокуса си към производство на конвертори за вятърната енергетика. По този начин IDS попада в полезрението на Woodward (освен за авиационния сектор тя работи и за енергетиката), която придобива швейцарската компания през 2011 г., и така българското дружество става част от американската група.

В момента българската фирма има инженерингов екип, който се занимава с развойна дейност, както и голям сервизен екип. Той обслужва инсталираните над 13 хил. конвертора за вятърни генератори на компанията по целия свят. Допълнително в заводите на Woodward в Германия и Полша годишно се произвеждат поне 1000 конвертора, които се инсталират при клиентите. Освен пускане в експлоатация и поддръжка фирмата прави също модернизации и нови системи, които се вграждат във вече работещите устройства.

По думите на Илиев изборът на България за инвестицията на Woodward се дължи на това, че в страната вече има работещ екип от качествени специалисти, както и на сравнително добрата бизнес среда и политическата стабилност през последните няколко години. По-нататъшното развитие на предприятието тук ще зависи от това дали общата среда ще се запази и подобри и дали сегашният проект ще се докаже успешен като производство, продукти и екип.


http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... _samoleti/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 18 Мар 2016 01:35

Коя е Woodward

Woodward Inc. е публична компания, чиито акции се търгуват на NASDAQ. Създадена е през 1870 г. в САЩ и днес работи в две основни направления – авиация и енергетика, за които произвежда различни контролни устройства. Продуктите за авиоиндустрията са две основни групи - компоненти за турбините на самолетите и компоненти, свързани с управлението на горивната система и задвижващите механизми. В енергийния сектор производството също е съсредоточено върху контролни системи и механизми, които имат различни приложения. Компанията е представена на около 30 локации в 14 държави. Производствени предприятия има в САЩ, Бразилия, Китай, Индия, Германия, Полша и България, а в останалите страни има търговски представителства. В групата работят над 7 хил. души, а годишният й оборот е над 2 млрд. долара.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот Делян » 18 Мар 2016 03:13

На сайта им освен София дава и Елин Пелин, сигурно складова база.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 07 Апр 2016 10:17

Woodward: България има потенциал за производство на части на самолети
За първи път у нас ще се произвеждат авиокомпоненти за Airbus и Boeing. Повече за инвестицията и завода у нас – Емил Илиев, управител на Woodward Bulgaria

За първи път в България ще се произвеждат части и компоненти за авиационната промишленост. Американската компания Woodward ще инвестира в завод у нас 9 млн. лв. В него ще се произвеждат компоненти за гиганти като Airbus и Boeing. Базата ще е в Sofia Airport Center. Очаква се производството да започне още тази есен. В момента в регистрираната у нас компания Woodward Bulgaria работят 70 души, като 50 от тях са заети с друг проект. За производството на авиокомпоненти са назначени 20 души, като до три години броят им трябва да достигне 130-140 души.
Woodward е компания на почти 150 години. Представена е в 14 страни по света. За нея работят около 7 хил. души. Около 5 хил. от тях работят на територията на САЩ. Компанията има заводи в Бразилия, Индия, Китай, Южна Корея, Япония, Великобритания, Германия, Полша, Холандия и България.
В България Woodward присъства от 2011, когато придобива швейцарската компания – собственик на българското дружество.

За потенциала на България да произвежда части за самолети - Емил Илиев, управител на Woodward Bulgaria, пред Economy.bg.

За решението на Woodward да открие завод за авиокомпоненти у нас
Г-н Илиев, защо Woodward избра България за завода за авиокомпоненти?
Решението да се стартира производството на части и компоненти за авиационната промишленост е взето от ръководството на Woodward, тъй като екипът на звеното в София се утвърди като добър и мотивиран, с добри резултати през годините. Освен това България не е лошо място за инвестиране. Има какво да се подобри, но от няколко години вече имаме относителната политическа и финансова стабилност. Има финансова предвидимост и ниски нива на инфлация. Не на последно място от значение е възможността да се намери още работна ръка, която да се влее в редиците ни.

Обсъждани ли са били други страни?
Да, но не бих искал да ги споменавам. Това са страни от Централна и Източна Европа, както и от Централна Америка.

Какво натежа за избора на България?
Присъствието на Woodward в България от години беше единият фактор. Woodward изнася от САЩ такъв вид производство от портфолиото си за пръв път и го прави в България. Това са части и компоненти за авиационната промишленост, които ние ще произвеждаме и в началото ще връщаме в завода майка в Чикаго, където те ще се домонтират в по-големи детайли. Когато софийското предприятие се докаже, няма да е необходимо тези продукти да се тестват другаде. Ние ще правим пълни изпитания и те ще бъдат доставяни до крайни клиенти. Такива крайни клиенти Woodward има както в САЩ, така и в Европа. За европейските клиенти на Woodward е добре компанията да има представителство и в Европа. В случая това ще е София.

Има ли България традиции в такъв тип производство?
България е имала традиции в конструирането, правенето на прототипи и на серийни самолети, което е продължило до около 1954. Тук става дума за нещо по-различно. Ние не сме самолетостроителна компания, а произвеждаме компоненти.

Каква е инвестицията в завода и за кои компании ще се доставят части?
Каква ще е стойността на инвестицията?
Засега стойността на инвестицията се очертава над 9 млн. лв. Тя ще е в машини, оборудване, разходи по сертифициране и разходи по обучение на персонал.

За кои компании ще произвеждате части?
Крайни клиенти на Woodward са големите авиостроителни компании като Airbus, Boeing, Embraer и Bombardier. Големите производители на авиационни двигатели като General Electric също са клиенти на Woodward.

Какъв сигнал ще е за България, че стартираме такъв тип индустрия?
Макар и инвестицията да не е толкова висока, все пак това е добър сигнал, защото първо влиза нещо ново, което не е правено досега в България. То е модерно и иновативно. Това са съвременни технически и технологични решения, с които българската работна сила се запознава. Вкарваме в държавата ноу-хау.

Колко и какъв тип специалисти ще бъдат ангажирани в завода?
Колко работни места ще бъдат разкрити?
В момента в Woodward работят 70 души. Около 50 инженери са ангажирани с друг продукт на компанията – конвертори за вятърната енергетика. За новия проект досега са назначени общо 20 човека. Предстои поетапно да бъдат назначени още, докато стигнем 130-140 души до началото на 2019.

Има ли достатъчно подготвени специалисти за тази нова и специфична индустрия за България?
Всички хора, които назначихме преминаха през четиримесечно обучение в Чикаго. Останалите, които ще назначим, също ще преминат през дълго обучение при нас.

Какъв тип специалисти търсите?
Инженери и хора за производството. Продуктите, които ние произвеждаме, са продукти на мехатрониката. Така че ние ще имаме нужда от инженери, завършили механика, електроника, електротехника.

Какво ще е заплащането?
Заплащането е атрактивно. Удовлетворяваме поне засега първите желания за нива на заплащания на кандидатите.

Кога се очаква заводът да заработи?
До есента се надяваме да имаме вече готова продукция, която да изнасяме за САЩ.

Има ли потенциал България да произвежда части за самолети?
Какво конкретно ще се произвежда в завода?
Това са електромеханични детайли със сравнително малък размер, като ротори и статори, които се влагат в по-големи възли и детайли. Свързани са със задвижващите механизми и механизмите за управление на механиката на самолета, било то в корпуса, или в кокпита.

Какъв ще е производственият капацитет на завода?
До края на годината от определен вид детайли трябва да можем да изработваме по 100 бройки на ден. През следващите години с нарастване на броя на заетите в производството и придобиването на по-голям опит трябва да достигнем по-голям обем.

Знаем, че в България много компании произвеждат части за автомобили. Би ли могла вашата сделка да проправи пътя към други подобни сделки в сектора? Има ли България потенциал за развитие в тази индустрия?
България има потенциал за още такива инвестиции. Имаме добри специалисти.


http://www.economy.bg/bulgaria/view/229 ... a-samoleti
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 23 Май 2016 11:08

Произвеждат ултра леки самолети край Божурище
Цената е 24 500 евро, не е необходимо удостоверение за пилот


Започна серийно производство на ултралеки едноместни самолети ДАР Соло край Божурище. Цената на модела е 24 500 евро. Основните конкуренти на компанията производител – Аероплан ДАР – са американски и чешки фирми.
Българската компания разчита на това, че е затворила кръга на производство. Това каза Тони Илиев, собственик на Аероплан ДАР – компания за производство на леки самолети - по Bloomberg TV Bulgaria.
За управлението на самолета не е нужно удостоверение за пилот, а с него могат да бъдат изминати 200-300 км.
Пазарните възможности за компанията са извън рамките на България, каза собственикът на компанията Тони Илиев.


http://www.economic.bg/bg/news/6/proizv ... ishte.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 26 Май 2016 11:55

Българската компания Flight Constructive показа първия си учебен самолет M-540 Aldo произведен за нуждите на армията.
Машина е в клас "Леки самолети" с максимална излетна маса до 5700 килограма.


С първия си произведен за нуждите на армията български учебен самолет М 540 на "Хемус 2016" се представя фирма "Флайт конструктив". Александър Мариносян, управител и собственик на компанията, каза, че новата машина е в клас "Леки самолети" с максимална излетна маса до 5700 килограма. Мариносян счита, че неговият учебен самолет е с по-добро съотношение цена/качество в сравнение с вносните аналози и разчита първите му продажби да са именно в България.


https://www.youtube.com/watch?v=xQdmBCxW9Ng

http://www.capital.bg/biznes/pazari/201 ... d_50_prez/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот Делян » 26 Май 2016 15:09

Значи вече има ДАР и Flight Constructive и то само след 26 години свобода. Нещата вървят на добре!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 26 Май 2016 15:59

Делян написа:Значи вече има ДАР и Flight Constructive и то само след 26 години свобода. Нещата вървят на добре!

+Sky Leader
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 25 Юли 2016 18:52

Дейл Силван: Възможно е да увеличим планираната инвестиция в България

В средата на юли американската компания за самолетни части Woodward официално отвори свое звено в България, в чието разрастване ще инвестира в следващите три години. Основната дейност в завода ще е по изработка на индустриални части. В предприятието ще бъде произвеждано авиационно оборудване за гигантите в самолетостроенето Airbus и Boeing, като това е първото дружество в България, което ще работи като доставчик за световната авиоиндустрия. В българския завод ще се изработват различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор. Те ще отиват в завода на Woodward в Найлс, щата Илинойс, където ще се влагат в по-големи продукти за клиентите. На откриването на предприятието, намиращо се в Sofia Airport Center, присъстваха и представители на американската компания майка. Сред тях беше и Дейл Силван, вицепрезидент на отдела за конструктивни (aiframe) системи.

Защо избрахте България за инвестицията си?
- На първо място, искахме да навлезем в Европа, да създадем фабрика за производство на самолетни части тук. В България вече имахме бизнес (енергиен - бел. ред.), имахме мрежа от хора. Естествено беше да потърсим развитие тук. Планът е да обслужваме много от големите си клиенти в Европа. На презентацията бяха споменати Airbus, но става дума и за Liebherr, Airspace и други компании. Тук имаме добри възможности да правим съвместни разработки някой ден, като инициативата "Чисто небе", която се стреми да направи самолетите по-ефикасни в ползването на горива, и други проекти в Европа, от които можем да бъдем част.

България няма история в самолетостроенето – това плюс или минус е?
- Взехме под внимание това, че тук няма мрежа за доставки на специфични материали за производство на самолетни части, затова ние сами трябва да доставяме всичко нужно. Така че за нас това означава повече труд. Нашата сила е опитът. В момента търсим хора, които да имат умения в тънкостите с двигатели. Според нашия HR отдел ще бъде лесно да намерим такава работна ръка в региона. Имаме история с отварянето на фабрики за самолетни части в Тайван и Мексико, места, където също нямаха опит в самолетостроенето.

Колко хора ще работят оптимално в "Woodward България" и как ще бъдат обучени те?
- Ще бъдат близо 200. Обучението е по-трудната част. Взехме десет души оттук, които дойдоха в САЩ за 4 месеца и ги обучихме така, че те да обучават хората в България. Общо взето, тренирахме треньорите. Научихме ги как да помагат на другите и как да ги оценяват, как да извършват процесите по производство. Също така изпращаме наши хора от Щатите тук за по няколко седмици. Тяхната работа е да се уверят, че всяка нова група, работеща тук, получава правилното обучение и може да върши работата си както трябва. Ще продължаваме да обучаваме хората в страната, докато планът ни всичко да се случва само на територията на България не се осъществи.

Колко сегмента има Woodward и колко от тях ще бъдат покрити в България?
- В момента имаме четири бизнес сегмента, но за мен те са два – самолетостроенето и индустриалната енергетика. Сегментът на самолетостроенето, от което аз съм част, има множество представителства в САЩ. Имаме представителства и във Великобритания. Много от тях правят точно определени моторни части, които се разпращат както по вътрешната верига, така и до крайния клиент. Много от продуктите ще дойдат от нашата група и ще бъдат доставени тук. В момента в България имаме екип по продажбите от индустриалната страна на бизнеса ни. Това е началото, но смятам, че ако нещата вървят добре, когато стигнем 200 души и всичко върви успешно, можем да се разрастнем още. Вече имаме сертификат за производство на самолетни части, който е първата стъпка. Гордеем се, че се справихме с всичко това по толкова бърз начин. Смятам, че и други бизнес групи ще вземат пример от нас и ще решат да развиват бизнеса си в България.

Кога ще започне производството в България?
- Производството вече е започнало на много бавни обороти. Това са първите партиди, които са по-скоро тренировъчни, докато работещите в "Woodward България" свикнат с цикъла на производство и преминат през тестове, а и за да сме сигурни ние, че нивото на качество в България е такова, каквото е в другите ни производства. Преминава се през много тествания на процедурите, работната ръка и т.н. От това, което сме видели досега в българското звено, работата върви много добре. Не сме имали проблеми и засега предприемаме съвсем леки промени по работния процес. Вече са произведени някои готови продукти, които обаче не сме имали възможност да изпробваме. Най-вероятно това ще започне да се случва от следващия месец.

Колко са инвестициите досега и колко смятате да бъде крайната инвестиционна сума?
- Досега сме инвестирали повече от 1 млн. лева само в реконструирането на сградата. Още 2 млн. лв. сме вложили в обучението на хора и закупуването на оборудване и машини. Общият проект се предвижда да надхвърли 9 млн. лв. за три години, но е много възможно в процеса сумата да бъде увеличена. Въпросът е доколко ще бъдем успешни - с хората, производството, продуктите и как ще разпределим времето си. Това са факторите, които ще определят дали сумата ще нараства. Ако сме успешни, ще имаме достатъчно причини да вложим повече пари в българското звено. Гледайки в момента плановете, следващото ниво е да купим машини за вторични процеси. Колкото по-бързо направим това – това е планът за третата година, толкова по-бързо ще ни се наложи да се разширяваме все повече.

Как виждате инвестиционния климат в България?
- В момента изглежда позитивен. Има финансова стабилност, ниска инфлация, няма големи финансови рискове. Ниските данъци също са голям плюс. Сравнително лесно намираме добра работна ръка, така че за нас има смисъл да инвестираме тук и сме доволни от това, което виждаме.

Ако производството в България стане по-голямо, отколкото сте очаквали, как ще се развиете?
- При идеално стечение на обстоятелствата най-вероятно ще се насочим към още някоя от сградите на Sofia Airport Center. Със сигурност ще бъде към този кампус, но стоят въпросите дали ще преместим част от индустриалния бизнес към друга секция. Тези планове са все още работни и ще търпят промени с времето. Ако видим успех и постоянство на проекта ни в страната, както и потенциален растеж, има много възможности как да го реализираме.

Българското звено ще бъде ли директно под контрола на американската компания, или ще бъде независимо?
- В аспекта на продукцията българската компания ще бъде напълно под контрола на компанията майка. Те ни пращат материалите, получават продуктите ни, проверяват ги за качество и ги слагат в по-големи проекти. Зависи само от нашия успех дали ще започнем да бъдем по-самостоятелни.

Интервюто взе Йоан Запрянов


http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... aniranata/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 16 Дек 2016 13:51

Аіrbuѕ плaниpa зaвoд зa yплътнeния и изoлaции нa caмoлeти в Πлoвдив

Фpeнcĸият aвиaциoнeн гигaнт "Eъpбъc" cтъпвa в Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa в Πлoвдив и щe cтpoи cвoй зaвoд зa yплътнeния и изoлaции нa caмoлeтни ĸopпycи. Hoвинaтa cъoбщи нoвият фpeнcĸи пocлaниĸ y нac Epиĸ Льoбeдeн cлeд cpeщa c ĸмeтa Ивaн Toтeв, цитиpaн oт вecтниĸ "24 чaca".

"Toвa e пъpвoтo ми пoceщeниe в Πлoвдив, ĸoйтo e изĸлючитeлнo пpивлeĸaтeлeн зa Фpaнция в ĸyлтypнo и иĸoнoмичecĸo oтнoшeниe", зaяви 59-гoдишният диплoмaт, ĸoйтo гoвopи 7 eзиĸa. Kaтeгopичeн e, чe oтнoшeниятa мeждy Фpaнция и втopия бългapcĸи гpaд щe ce зaдълбoчaвaт.
Cпopeд нeгo и ceгa фpeнcĸият бизнec пpиcъcтвa в гpaдa нa тeпeтaтa чpeз пpeдпpиятия ĸaтo "Шнaйдep" и "Mocю Бpиĸoлaж". "Ho e вaжнo дя дaйдaт oщe пo-гoлeми пpeдпpиятия oт aepoиндycтpиятa", aнoнcиpa диплoмaтът. Πo дyмитe мy "Eъpбъc" дoгoдинa щe oтĸpиe cвoe пpeдпpиятиe в Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa. "Идвaнeтo нa тaĸивa фиpми щe дoвeдaт oщe", cмятa тoй.

Kмeтът Ивaн Toтeв oбяcни, чe Πлoвдив ce e пpeбopил c дpyги гpaдoвe, зa дa бъдe пpeдпoчeтeн oт "Eъpбъc". "Toвa oзнaчaвa, чe и aвиoиндycтpиятa нaвлизa в Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa. Πpeдcтoят финaлни paзгoвopи зa зaĸyпyвaнe нa тepeн и изгpaждaнe нa зaвoд зa aвиooбopyдвaнe", дoпълни гpaдoнaчaлниĸът.


https://money.bg/investments/airbus-pla ... ovdiv.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 24 Апр 2017 16:03

France's Latecoere plans to open aviation equipment plant in Bulgaria - embassy

SOFIA (Bulgaria), December 16 (SeeNews) - French aviation systems manufacturer Latecoere plans to open a production plant in Bulgaria's Plovdiv, a French embassy official said on Friday.
Latecoere plans to open the aviation equipment plant at the end of 2017 in Trakia Economic Zone of Bulgaria's second largest city of Plovdiv, the official who declined to be named told SeeNews on Friday.
The company plans to hire 100 in the new plant with prospects of increasing staff to 400 in the course of time, the official added.
The Latecoere Group works in the fields of aerostructures, wiring, embedded systems and engineering services. Its main customers are Airbus, Boeing, Bombardier, Dassault and Embraer.
- See more at: https://seenews.com/news/frances-lateco ... s6t1u.dpuf


https://seenews.com/news/frances-lateco ... ssy-551064
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 26 Юни 2017 12:58

БГ-фирма показа наш "бомбардировач" на Бурже

Международният авиосалон в Бурже, който е най-голямото авиационно събитие за 2017 г., тази година е и с българско участие. Българската фирма „Ласа Инженеринг” представи модела „Ти Бърд”, който е предназначен за разузнаване и атака на слабо защитени земни цели, пише bTV.

Става дума за малък витлов самолет, базиран на американския селскостопански „Тръш 510Г”. Кабината обаче напълно бронирана, има и други доработки, които повишават издръжливостта на машината. Използването на агро самолет за основа пък гарантира лесна експлоатация в полеви условия и на не най-добре оборудвани летища.

„Ти Бърд” има 6 пилона за окачване на оръжие или друго оборудване на крилата. Той има и системи за видеоналюдение и следене. /Марица.бг


http://www.marica.bg/%D0%B1%D0%B3-%D1%8 ... 57322.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 28 Сеп 2017 10:07

След половин година: Френски самолетни части за Airbus от Пловдив
Latecoere ще инвестира в българския си завод 15 млн. евро за три години


Първите части за самолетната индустрия от Пловдив ще се произведат след половин година в сега изграждащия се завод на френската група Latecoere. През следващите три години тя ще инвестира 15 млн. евро чрез местното си дружество "Латекоер България". Това стана ясно при официалния старт на строителството в "Тракия икономическа зона" в сряда.

В предприятието ще се произвеждат елементи за самолетни врати и електроразпределителни шкафове. Основният клиент на продукцията ще бъде Airbus. От неговите поръчки ще зависи и бъдещото разширение на Latecoere в България.

Мерките на пловдивския завод

Сградата ще е разположена на площ от 5000 кв.м, от които 4000 кв.м са за производство и 1000 кв.м за административни дейности. Изпълнител на проекта е пловдивският "Сиенит холдинг", а проектант е "Архитектурно дизайнерско студио". Строителството се очаква да приключи в началото на следващата година, след което новата мощност трябва да бъде сертифицирана. Плановете са предприятието да заработи през първото тримесечие на 2018 г.

Първоначалната инвестиция е 11 млн. евро, което включва изграждането на фабриката и оборудването. За три години вложението ще достигне 15 млн. евро, каза Тиери Моц, главен директор по операциите на Latecoere. Компанията ще ангажира 200 души персонал през следващите 18 месеца. "Наскоро открихме нова фабрика 4.0 в Тулуза. Производството тук ще ни позволи да намалим разходите и да реорганизираме производствената си дейност", посочи Моц.

Като нов вид инвестиция за Пловдив определи проекта кметът на града Иван Тотев. "Предприятията досега са в областта на стоките за потребление, автомобилната индустрия и др. Днес говорим за производство, свързано със самолетостроенето, а то е високотехнологично", посочи Тотев.

Голямата част от продукцията на пловдивската фабрика ще бъде за Airbus. На самолетостроителния гигант се дължат 50% от оборота на френската група и над 70% от поръчките. "Ако портфейлът с поръчки е доста богат, това ще помогне на Latecoere да се установи и да привлече още работна ръка", посочи посланикът на Франция Ерик Льобедел, който присъства на церемонията.

Френската подготовка

Планът на френската компания да изгради предприятие край Пловдив стана ясен в края на 2016 г. след среща на френския посланик с кмета на града, макар че инвестицията се подготвя от три години. Миналия септември Latecoere създаде две дружества в България - "Латекоер България" и "Лателек България", съответно с 200 хил. лв. и 100 хил. лв. капитал. И двете са регистрирани с предмет на дейност производство на части за самолетостроителната или космическата индустрия. Сегашната инвестиция се изпълнява от "Латекоер".

Френската Latecoere е създадена точно преди едни век. Първоначално произвежда малки самолети, а от 1950 г. започва да прави различни части и системи за други производители на самолети. Доставчик първо ниво е за компании като Airbus, Embraer, Dassault, Boeing и Bombardier. Специализирана е в две основни области - корпусни елементи и врати (65% от общите приходи) и електрически шкафове и кабелни системи (35% - чрез LATelec). Централата й е в Тулуза, а производства има във Франция, Германия, Чехия, Мароко, Тунис, Мексико и Бразилия. За първата половина на 2017 г. компанията отчита 348.8 млн. евро приходи. По данни към края на 2016 г. за групата работят 4338 души. Пазарната й капитализация е около 512 млн. евро.

Първият американски инвеститор

Това е вторият производител на компоненти за самолетната индустрия, който започва дейност в България. В началото на миналата година в София заработи американската Woodward, която прави различни части и възли за управление на горивната система и контрола на задвижващите механизми на самолетите. Дружеството планира 9 млн. лв. инвестиции в рамките на три години. При приключване на проекта се очаква в компанията да работят между 160 и 190 души.


http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... za_airbus/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот Делян » 29 Сеп 2017 14:26

Словакия пое автомобилната, но България поема авиационната индустрия. :idea:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Airmotive Industry - Bulgaria

Мнениеот mashine1984 » 10 Окт 2017 18:54

Някой знае ли нещо за тези?

https://www.venusaircraft.com/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта