от Fly-zOne » 07 Дек 2016 10:18
Това са определящите изисквания.Но май често - реалноста и практиката е по различна.
Европейска агенция заавиационна безопасност
R.F010-02 © Европейска агенция за авиационна безопасност, 2012 г.
Приложение VІ към проекта на регламент на Комисията относно „Въздушни операции — OPS“.Част-NCC — IR
ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ АВИАЦИОННИТЕ ОПЕРАТОРИ ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА.
Чл. 40. (1) За целите на планиране на полетите и препланиране в полет авиационният оператор е длъжен да установи вътрешни правила за зареждане с гориво, прилагането на които осигурява достатъчно количество гориво на борда на самолета за планирания полет и резерв за покриване на евентуални отклонения от него.
(2) Авиационният оператор е длъжен да осигури планиране на полета, базирано на:
1. процедурите и данните, съдържащи се в РПП, или действащите данни за типа самолет;
2. експлоатационните условия, при които ще бъде изпълнен полетът,включително:
а) данните за фактически разход на гориво на самолета;
б) предвидената маса на самолета;
в) очакваните метеорологични условия;
г) процедурите и ограниченията на органите за УВД.
(3) Авиационният оператор е длъжен да предвиди предполетните изчисления за необходимото използваемо гориво за полет да включват:
1. гориво за рулиране;
2. гориво за изпълнение на полета;
3. резервно гориво, включващо:
а) гориво за случайни отклонения;
б) гориво до резервното летище;
в) резервното гориво при кацане;
г) допълнително гориво, ако е необходимо за типа експлоатация (напр.ETOPS);
4. допълнително гориво по решение на командира на самолета
(4) Авиационният оператор е длъжен да включи в процедурите за преизчисление по време на полет на необходимото използваемо гориво за
продължаване на полета по маршрута или за полет до летище, различно от първоначално планираното летище за местоназначение, и:
1. горивото за оставащата част от полета;
2. резервно гориво, включващо:
а) гориво за случайни отклонения;
б) гориво до резервното летище;
в) гориво при кацане;
г) допълнително гориво, ако е необходимо за типа експлоатация
3. допълнително гориво по решение на командира на самолета.
Чл. 41. (1) По отношение управлението и контрола на разхода на гориво по време на полет:
1. командирът на самолета осигурява контрол на разхода на гориво в полет през определени интервали от време; оставащото гориво трябва да бъде
записано и изчислено, като се:
а) сравни фактическият разход с планирания;
б) изчисли дали оставащото гориво е достатъчно, за да се завърши полетът;
в) определи очакваното налично гориво при пристигане на летището за местоназначение;
2. съответните данни за горивото трябва да бъдат записани.
(2) За да кацне с не по-малко от резервното гориво, при кацане командирът на самолета отчита трафика и преобладаващите експлоатационни условия на летището
за местоназначение по маршрута за отклонение към резервното летище и на резервното летище, когато решава дали да продължи към летището за
местоназначение, или да се отклони до друго летище.
(3) Ако в резултат на контрола на горивото в полет при полет към изолирано летище за местоназначение очакваното налично гориво на последната възможна точка
за отклонение към резервно летище е по-малко от сумата на горивото по маршрута до резервното летище, горивото за случайни отклонения и резервното гориво при
кацане, командирът на самолета е длъжен:
1. да се отклони към резервно летище; или
2. да продължи полета към летището за местоназначение, при условие че на летището за местоназначение има две използваеми писти за излитане и кацане (ПИК)
и очакваните метеорологични условия съответстват на условията за планиране, описани в чл. 49, и при очакван неточен подход височината на долната граница на
облаците е не по-ниско от минималната височина за снижение (MDA).