LBLS_APP написа:Първо, една уговорка. Навсякъде, където пиша "типично" означава "най-често", т.е. няма вариант, който да се случва по-често от описания. Това обаче по никакъв начин не значи, че на моменти няма големи отклонения от типичния случай.Първоначалното обучение (basic + rating) е в София. Обучението на работно място е в съответния орган. Преходното и предварителното за контрола е в София (естествено), преходното за кулите извън София не съм сигурен. Може и да е в съответния град. Две седмици е, така че все тая.mainata написа:- Обучението на одобрените кандидати изцяло в София ли протича и колко дни в седмицата трябва да присъства въпросният кандидат, ако не е на дни то на какви периоди?
По време на основното и преходното обучение трябва да се присъства всеки работен ден от 9 до 5.
По време на обучението за квалификационен клас и на предварителното обучение - според графика на симулатора. Типично е в работните дни от 9 до 5, но може да се направят сутрешна и следобедна смяна, ако се засекат два курса.
По време на обучението на работно място обучаемият се прикрепя към инструктора и работи с неговия график.
Типична продължителност на етапите:
Първоначално - 4 месеца.
За квалификационен клас - 3 месеца.
Преходно - 2 седмици.
Предварително (само за контрола) - 2 месеца.
На работно място - 6 месеца.Работи се на дежурства. Какви точно - зависи от много фактори. Ситуацията се променя често. Какви ще са дежурствата, когато кандидатстващите за настоящия подбор стигнат до самостоятелна работа след две години никой не може да каже със сигурност.mainata написа:- Какъв е режима на работа, предполагам е различен за "Контрол" , "Подход" и "Кула" , на смени - ако да, колко дни се работи, колко дни се почива и т.н. детайли?
Типичната продължителност на едно дежурство е между 8 и 10 часа, нощните са малко по-дълги.
Организацията на дежурствата също търпи промени. Може да се направят фиксирани графици (дадена последователност от дежурства се повтаря за дълъг период от време, например години), а може и да са "плаващи", т.е. месец за месец без твърда последователност на дежурствата (в резултат по Коледа разбираш дали на 1.1 си на работа рано сутрин).
Типичната почивка след нощно смяна е 48 часа, като в типичния случай започва след края на нощна смяна и приключва с началото на сутрешна смяна. Почивките между дневните смени са типично между 12 и 16 часа.
Като цяло стремежът е броят работни часове да е равен на броя работни дни в месеца, умножен по 8 (в диапазона 160-180 присъствени часа).Типичното за контрола е два часа работа (един час радарен, един час планиращ) след което един час почивка.mainata написа:- Какъв е режима на натоварване по време на смяна, това е нещото с което се опитват да ме уплашат че било изключително стресиращо и натоварващо.
Колкото до стреса и натоварването - и двете ги има, но не са непрекъснати. Каквото ти се падне - такова работиш. На контрола например може при 20 ВС на връзка да ти кажат "Radio check", а може и 5 самолета да ти сглобят "интересна" ситуация.
Като цяло, ако се справяш добре, стресът и натоварването са поносими.Предоставянето на такава информация е нарушение на подписани от мен документи, поради което ще се въздържа от конкретен отговор.mainata написа:Накрая, но не и на последно място като важност, може ли да се даде по-точна представа за заплатите, защото се спекулират доста широки диапазони на цифри и съответно каква е разликата ако си в "Контрол" или в кулата на Горна Оряховица например, може и процентно.
В типичния случай по-високото натоварване води до по-високо възнаграждение, поради което заплатите на контрола са по-високи от тези на кулата в Горна Оряховица. Естествено, разликата не е пропорционална на обслужения трафик.Разпределението между кула и контрол се прави при подбора, а не при успешно завършване на обучението. Дали и колко хора да се учат на кула се решава в зависимост от нуждата от кадри в конкретния момент, но засега приоритет е закърпването на контрола. Как се решава кой от одобрените къде да отиде - идея си нямам.mainata написа:Също така при успешно завършено обучение, как се получава разпределението между свободните позиции в различните градове и съответно Контрол?
Оставам на разположение за допълнителни въпроси.
Благодаря за изчерпателният отговор, и се извинявам за късното включване, цялата нужда информация си я набавих и нямам намерение да се опитвам да ставам ръководител полети.
@Daya - благодаря и за твоето включване.