от Венелин » 20 Мар 2017 16:29
Мисля, че просто пазарната конюнктура не позволява на сърбите да заемат място, сравнимо с това на Малев преди 5-10 години. Просто защото тогава Малев трансферираше и много пътници по линии, които днес съществуват point-to-point, често на много изгодни цени.
Днес Уизеър, Райънеър, Блу Еър превозват евтино милиони пътници по ключовите маршрути от Македония, България, Румъния, Молдова, Полша и т.н. към Западна Европа. Белград също не е O&D дестинация, сравнима с Будапеща. Така пътникопотокът се оказва по-малък, честотите се разреждат и съвсем блокират възможността за адекватни трансфери. И всичко това гарнирано с евтиния петрол, който държи цените на конкурентите на Еър Сърбия нисички, тази компания почва да губи всякакви конкурентни предимства.
В тяхна защита, не всички от тези явления бяха очеваден факт при създаването на Еър Сърбия. Но пък доста упорито продължават да гонят цел, чиято възвръщаемост ще се измерва в десетилетия, ако компанията някога се откачи от преките и непреките дотации.