Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот amcho » 21 Мар 2017 22:28

Topfly написа:
В България националният превозвач Bulgaria Air през 2015 г. оглавява класацията на Летище София като брой полети седмично - със 122 полета, следван от Wizz Air и Ryanair. Въпреки това пътниците на Bulgaria Air намаляват с почти 80 хил. през 2015 г. в сравнение с предходната година.

http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bumyt-na-niskotarifnite-aviokompanii-syzdava-nov-pazar-v-iugoiztochna-evropa-236069/


Нужна е внезапна промяна в бизнес модела:
1) Въвеждане на по-ниска тарифа без "безплатен чекиран багаж" (най-сетне е факт от тази година), по всички дестинации.
2) Премахване на безплатните пластмасовите сандвичи и безвкусни кафенца
3) Фокусиране върху дестинации с по-малка конкуренция.
4) Промяна на сегашното лого и премахване на "национен превозвач" - не сме в ерата на 60-те.
5) Въвеждане на онлайн чек-ин на всички летища, тази услуга не се предлага в нито едно испанско летище, където уж има най-много българи.
6) Изработване на мобилна апликация - все повече хора използват смартфоните си вместо хартиен носител.
7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.
8) Търсене на нови партньори в ЮИ Азия и Канада (на 1 декември отпадат визите и със сигурност ще се увеличи трафика през 2018г.)

Иначе е похвално, че все още си имат interline agreement с VS, UA. DL, 9W, AF/KL
и също така изборът на Ембраерите - един надежден и отличен самолет.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Пароль » 21 Мар 2017 22:50

Докато не си платят дължимите такси на летище София, няма нужда да си махат надписите "национален прекарвач"! Просто, защото "прекарват" всички данъкоплaтци!
Кафенцата и сандвичите също не трябва да се махат, защото ... да не повтарям!
Последна промяна Пароль на 22 Мар 2017 15:20, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Topfly » 22 Мар 2017 08:36

amcho написа:
Нужна е внезапна промяна в бизнес модела:
1) Въвеждане на по-ниска тарифа без "безплатен чекиран багаж" (най-сетне е факт от тази година), по всички дестинации.
2) Премахване на безплатните пластмасовите сандвичи и безвкусни кафенца
3) Фокусиране върху дестинации с по-малка конкуренция.
4) Промяна на сегашното лого и премахване на "национен превозвач" - не сме в ерата на 60-те.
5) Въвеждане на онлайн чек-ин на всички летища, тази услуга не се предлага в нито едно испанско летище, където уж има най-много българи.
6) Изработване на мобилна апликация - все повече хора използват смартфоните си вместо хартиен носител.
7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.
8) Търсене на нови партньори в ЮИ Азия и Канада (на 1 декември отпадат визите и със сигурност ще се увеличи трафика през 2018г.)

Иначе е похвално, че все още си имат interline agreement с VS, UA. DL, 9W, AF/KL
и също така изборът на Ембраерите - един надежден и отличен самолет.


България ер си е национален превозвач, защото тя е назначена от правителството да изпълнява полети по маршрути, които се изпълняват по двустранни споразумения. Вярно е, че не са много тези маршрути но ги има. Например Москва е такъв маршрут. От гледна маркетинга обаче Национален превозвач звучи добре и позволява евентуално да се вземе малка надценка за билета.
Що се отнася до горните мерки с изключение на точка 3 всички останали ще доведат до малко забавяне на неизбежното прекратяване на дейността някой ден.
Точка три обаче може да доведе до много по бърз край, защото сега бизнесът им е в превоза на държавни служители и прекачващите се пътници на централни летища. Не съм сигурен, че има достатъчно атрактивни дестинации с малка конкуренция, които да си струва да се разработват. Последното също струва много пари и би увеличило проблемите на авиокомпанията.

За мен единствента възможност за дългосрочно съществуване на авиокомпанията е рязка смяна на бизнес модела но в посока НТА и смяна на ембраерите с по големи и ефективни самолети. Нещо подобно на румънската Blue air. Така също няма да е гарантиран успеха, но шансовете ще бъдат значително по добри. Много по големи авиокомпании от България ер има сериозни проблеми с рентабилността на полетите им в Европа и не виждам никакво предимство в сегашния бизнес модел на авиокомпанията, което да и помогне да оцелее. Някой има ли данни за 2016-та година? Спад от 80 000 пътници за 2015-та година е спад от 6-7%.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Пароль » 22 Мар 2017 15:25

Чак пък назначена! Имаш ли указа на МС?
И, да допуснем, чеима договор с правителството да се пише "Национален прекарвач" кой на кого плаща - правителството на БГер или БГер на правителството?
И защо, като си имаме "Национален прекарвач", министрите, пък и другите държ. служители (че даже и "футболистите" на Бистрица), не летят с "Национален прекарвач", а с Авиоотряд 28 ии др. авиокомпании?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Topfly » 22 Мар 2017 17:17

Пароль написа:Чак пък назначена! Имаш ли указа на МС?
И, да допуснем, чеима договор с правителството да се пише "Национален прекарвач" кой на кого плаща - правителството на БГер или БГер на правителството?
И защо, като си имаме "Национален прекарвач", министрите, пък и другите държ. служители (че даже и "футболистите" на Бистрица), не летят с "Национален прекарвач", а с Авиоотряд 28 ии др. авиокомпании?


Идея си нямам юридически как точно става назначаването, но при двустранните договори всяка държава има право да посочи по една авиокомпания за национален превозвач по дадена линия. Може да е с решение на министър или указ на МС.
Преди да влезем в ЕС това ставаше почти автоматично, но от както влязохме в ЕС трябва да се направи конкурс в който могат да участват всички авиокомпании от ЕС. Не съм чувал обаче на някой да му плащат или той да плаща за това.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Rosen85 » 22 Мар 2017 22:49

Авиокомпаниите отчетоха успешна година
Като сравнително добра за българските авиокомпании определиха от
Асоциацията на българските авиокомпании (АБА)
изминалата 2016 година на 15-ата си годишна среща.

Прави впечатление, че за 2016 са преминали 9,2 милиона пътници, като 4,8 са преминали през летище София.
Това прави цели 53 процента. Вижда се колко много е централизирана България.
Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Пароль » 22 Мар 2017 23:17

Rosen85 написа:Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.

По-интересно е, как ще се променят цифрите през 2019 г. (ако все още сме в ЕС) !
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Делян » 23 Мар 2017 02:51

Хайде, комунистите излезнаха от дупките пак, този път демокрацията им била крива :-)
Bulgaria air е отрочето на 45 г. светъл социализъм, знаеш ли още колко поколения ще сърбате резултатите на тази "планирана" икономика!
Ако не сме в ЕС къде да сме? В евразийският съюз, мизерия брат.... :D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Topfly » 23 Мар 2017 09:26

На въпрос защо очакваният ръст в сектора ще е по-висок при международните авиокомпании, изпълнителният директор на „България Ер“ Янко Георгиев заяви: „Навлизат нови чуждестранни превозвачи, което води до допълнителен трафик. Ние запазваме обема на трафика“.


Той заяви, че „България Ер“ очаква 10,7% ръст на трафика през 2017 г. при чартърите и редовните полети.


В отговор на въпрос за конкуренцията Янко Георгиев коментира, че Ryanair „се появява там, където има голям потенциал за развитие, което означава, че в България този момент е дошъл. Това е компания, която генерира нов трафик и той след време се преразпределя“.


http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bylgarskite-aviokompanii-ochakvat-umeren-rastej-v-sledvashtite-godini-236171/

Не ми се вижда много реалистично да откраднат пазар от Ryanair, но от пазара на чартъри е възможно да вземат по голям дял
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот Topfly » 23 Мар 2017 10:02

Rosen85 написа:Прави впечатление, че за 2016 са преминали 9,2 милиона пътници, като 4,8 са преминали през летище София.
Това прави цели 53 процента. Вижда се колко много е централизирана България.
Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.


50% от пътниците са в Източна България и 50% от пътниците са в Западна България. Нищо централизирано няма в това. Единствено от гледна точка на редовните полети София има предимство, но туристите от чартърните полети също развиват местната икономика.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот yordanov » 26 Мар 2017 17:45

amcho написа:7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.


Чуха те! От днес сайтът е с нов облик, който дори е мобайл френдли.. поне преди да започнеш да резервираш, където дизайнът си е стария.
Аватар
yordanov
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 11 Яну 2011 20:11
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот mashine1984 » 27 Мар 2017 11:39

Броят на превозените пътници през 2016 е бил 1.246.350, което спад от 2% спрямо 2015
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот carpe_diem » 27 Мар 2017 12:05

Oх, милото, лети разхерметизирано...
Някой би ли се качил на това, сериозно?!

Така де, просто предполагам, че е поредното пили, което ще лети за т.нар. "Bul Air"...
Нали вече пристигна едно...

Изображение
Gather ye rosebuds while ye may,
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying.
Аватар
carpe_diem
по-спотър
 
Мнения: 101
Регистриран на: 02 Фев 2013 15:37

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот amcho » 27 Мар 2017 14:14

carpe_diem написа:Oх, милото, лети разхерметизирано...
Някой би ли се качил на това, сериозно?!


Не виждам никакъв проблем да се използват стари, но надеждни, машини за извършване на чартърни полети и за извънредни случай или аварии. Такава практика се прилага от авиокомпании като JU, LO на пример. Имаше период когато FB имаха ужасни закъснения поради недостиг на самолети. Аз бих се качил без никакъв проблем поради простата причина, че В733/5 е надеждна и сигурна "птица". Но, разбира се, въпрос на мнение и предпочитание.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

Мнениеот A330-200 » 27 Мар 2017 16:43

Хммм, интересно. Това май ще е първият 737 регистриран у нас с уинглети :)
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта

cron