Летище София 7-мото най-добро летище в източна Европа
http://www.worldairportawards.com/Award ... egion.html
Процедурата за концесионирането на летище София се прекратява. Това съобщиха от транспортното министерство в понеделник. Мотивите за взетото решение ще бъдат обявени от служебния министър на транспорта, информационните технологии и съобщението Христо Алексиев във вторник. Така след четири удължавания на срока за подаване на оферти за получаване на 35-годишно право за управление на столичния аеропорта процедурата се спира, точно каквито са исканията на БСП, на синдикати и на служители на държавното дружество, управляващо в момента летището..
Предложенията за стопанисване на аерогарата в София трябваше да се подават до 19 май и да бъдат публично отворени на 21 май, като очакванията бяха, че важното решение за бъдещия оператор ще бъде взето от новия кабинет. Предишните удължавания бяха с мотив "искане на кандидат-инвеститори". Неофициално като такива са сочени турският холдинг "Лимак" (Limak Holding), който строи трето летище в Истанбул. Коментираните намерения бяха той да участва руската "ВТБ Капитал" (VTB Capital) и швейцарската "Флугхафен Цюрих" (Flughafen Zuerich).
За сигурен се считаше и операторът на летище Франкфурт – "Фрапорт", който у нас вече управлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София с борч над 60 млн. лв. Като претендент се сочеше и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк". Предишният министър на транспорта Ивайло Московски твърдеше, че интерес към концесията са проявили още преди обявяването на процедурата операторите на летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".
Изискванията към кандидатите бяха минимално еднократно концесионно плащане от поне 660 млн. лв., с коитот рябваше да се погясат дълговете на БДЖ и да се купят нови влакове. За железницата обаче вече се готви друг вариант за рефинансиране след проявения китайски интерес за съвместне бизнес. Отделно операторът на летищетотрябваше да плаща годишно концесионно възнаграждение не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи на летището от всички дейности за текущата година. Също така концесионерът трябваше да вложи минимум 306.545 млн. лв. в развитието на столичния аеропорт в следващите 35 години. Операторът трябваше да изгради напълно нов пътнически Терминал 1 на мястото на сегашния, който да има седем ръкава и 5 вход-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пасажери годишно.
Какви действия ще предприеме служебното правителство след прекратяванетона концесията предстои да се разбере.
Rosen85 написа:Александър Вучич: България се уплаши от напредъка на Сърбия
Сръбският премиер Александър Вучич заяви, че България се „уплашила от напредъка“
на Сърбия и по тази причина е отказала да даде на концесия летището си в София.
„За концесията на летището „Никола Тесла“ в Белград са подали документи
до момента 25 авиокомпании и те ще участват в търга. Никога не е имало такова състезание.
skyviewer написа:В Сърбия има държавност,а в България тя е полуабдикирала.Макар и след война тя довършва почти всички свои магистрали.Престъпността е в пъти по-ниска от българската.Армията и е въоръжена с руско модерно оръжие/може да се позаинтерисовате поне от авиацията/.Така,че като плюете ,поне малко се огледайте.Е вярно нямат бездънна яма,като летище София,но това е пак в тяхна полза.
skyviewer написа:Точно така,затова сърбите са по-добре от нас!
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта