Toni написа:Много сме далече от директна презокеанска линия без значение в коя посока.
София не е трансферно летище дори на балканско ниво, а за европейско - каваказкоблизкоизточно да не говорорим.
Ако погледнем летищата в региона и бивша Източна Европа не е напълно безнадеждно един ден да видим полети до Югоизточна Азия и Северна Америка.
От Прага има директни полети до Пекин, Шанхай, Сеул и Ню-Йорк при 13 милиона пътници годишно
От Будапеща има полети до Пекин и Торонто при 11 милиона пътници годишно, а преди години Делта летеше и от Ню-Йорк
От Белград има полет до Ню-Йорк при 5 милиона пътници годишно
От Атина има директни полети до Ню-Йорк, Филаделфия, Монреал, Торонто, Сингапур, Пекин и Сеул при 20 милиона пътници.
Ако гледаме целият пътникопоток на Чехия и Унгария той е сравним с този в България, като към София добавим Варна и Бургас, а пътникопотока на Сърбия изостава от този на България.
За Будапеща и Прага се говори, че скоро Air Asia X ще пусне директни полети от Банкок, а Emirates преговарят да пуснат линия Дубай-Будапеща-Ню-Йорк. Летището в Скопие също води преговори с Turkish да пуснат линия Истанбул-Скопие-Ню-Йорк.
Не е нормално от целия този процес София и Букурещ да изостават.