Разни

Re: Разни

Мнениеот nadya » 17 Юли 2017 23:25

Topfly написа:
mashine1984 написа:глупости на търкалета! Кога ще престанат с тая измама наречена глобално затопляне?!

Глобалното затопляне е факт, който доста трудно може да се отрече. Достатъчно е да видиш, колко са били големи по известните ледници преди 50-100 години и ги сравниш с сегашното положение. Спорът е по скоро до колко е отговорен за това човека и какво може да направи.

И аз не мога да си обясня, как толкова малко хора се замислят за този факт и го приемат на сериозно. Дори и без да се гледат снимките, промените са осезаеми, особено за хора със спомени над 40г. Аномалиите в следствие на затоплянето се наблюдават все по-често. В тази връзка ми е много интересно какво мислят по този въпрос професионалистите от авиацията, какви са техните наблюдения, какво се променя в тяхната дейност? Даже търсих подобна тема или дискусия във форума, но не открих. Като например: Климатични промени и влиянието им върху авиацията (или пък влиянието на авиацията върху климатичните промени ;-) ).
Hotel Oscar Papa Echo :wink:
Аватар
nadya
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Мар 2014 21:13
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Topfly » 18 Юли 2017 08:37

nadya написа:И аз не мога да си обясня, как толкова малко хора се замислят за този факт и го приемат на сериозно. Дори и без да се гледат снимките, промените са осезаеми, особено за хора със спомени над 40г. Аномалиите в следствие на затоплянето се наблюдават все по-често. В тази връзка ми е много интересно какво мислят по този въпрос професионалистите от авиацията, какви са техните наблюдения, какво се променя в тяхната дейност? Даже търсих подобна тема или дискусия във форума, но не открих. Като например: Климатични промени и влиянието им върху авиацията (или пък влиянието на авиацията върху климатичните промени ;-) ).


Екстремно време което по някакъв начин пречи на авиацията винаги е имало. Глобалното затопляне може да промени максимум статистистически колко често се случва подобно екстремно време. От гледна точка на пилотите обаче не е важно колко често се случва, а какво могат и трябва да направят при конкретни атмосферни условия.

Що се отнася до статията без да съм специалист на мен ми се струва булшит в частта, че по редкия въздух ще предизвика загуби. Глобалното затопляне увеличава средната температура с 1-2 градуса, докато дневните движения на температурите при които летят самолетите могат да са 60-70 градуса. Самолетите не се товарят така, че промяната с 1-2 градуса на средната температура да може да предизвика осезаеми проблеми. Увеличаване с няколко градуса на екстремните темпаратури също не би трябвало да е осезаемо, защото самолетите се проектират да летят при доста големи температурни разлики.
По принцип ако увеличиш леко скоростта ще имаш същата подемна сила и при по рядък въздух и няма нужда да сваляш товар от самолета. Ежедневно има полети между Сибир и Дубай и не съм чувал, че тези полети са с намален това спрямо полетите между две дестинации в Сибир.

Това което ще предизвика промени в авиацията е, че времето става по нестабилно с повече бури и екстремно време, което може да предизвика повече закъснения и анулиране на полети, но този процес е много бавен и неговият ефект се мери по скоро в десетилетия. В същото време развитието на техниката и прогнозирането на времето позволява да се лети безопасно и при по екстремно време, което компенсира проблемите на глобалното затопляне.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Разни

Мнениеот concorde » 20 Юли 2017 12:13

Вече над 4 часа нещо кръжи на 15-16 хил. метра височина до остров Тасос . Излетяло е от Катания . Някакви предположения ?
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот LBLS_APP » 20 Юли 2017 12:30

concorde написа:Вече над 4 часа нещо кръжи на 15-16 хил. метра височина до остров Тасос . Излетяло е от Катания . Някакви предположения ?

Пробвай с позивната в google ;)
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: Разни

Мнениеот concorde » 20 Юли 2017 12:40

Американски шпионски самолет :smt023 Ама защо толкова време кръжи ?
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот LBLS_APP » 20 Юли 2017 12:47

Бих се изненадал, ако някой сподели такава информация в публичен форум ;)
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: Разни

Мнениеот concorde » 20 Юли 2017 13:34

Е па щом е шпионски самолет , значи шпионира :D Минал е над България да види как вървят ученията на Безмер и се е насочил към Крим да шпионира .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот tim » 20 Юли 2017 18:42

https://ru.wikipedia.org/wiki/RQ-4_Global_Hawk


Аппарат может патрулировать в течение 30 часов на высоте до 18 000 метров. :D
tim
спотър
 
Мнения: 12
Регистриран на: 12 Дек 2016 21:09

Re: Разни

Мнениеот amcho » 20 Юли 2017 20:10

Много е интересна тенденцията със скандинавските превозвачи, които възнамеряват да оперират полети между Европа и САЩ. След Norwegian, идва ред пък на исландо-датската Primera Air:

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/273897/primera-air-to-start-us-scheduled-service-in-s18/
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 20 Юли 2017 20:29

Авиокомпания за поколението Facebook ще лети в Европа

20.07.2017 18:11:11
Air France представи новата си авиокомпания Joon. Тя е насочена към младите работещи хора на възраст между 18 и 35 години, чийто начин на живот се върти около дигитални технологии, обясняват от компанията. Joon ще започне да извършва полети на средни разстояния от Париж-Шарл де Гол, а през лятото на 2018 г. и на дълги разстояния
Joon няма да бъде нискотарифна авиокомпания, тъй като ще предлага оригинални продукти и услуги, които са отражение на тези на Air France, казват още от авиокомпанията.
"Визуалната му идентичност се основава на електрически син цвят, символизиращ както динамичното отношение на авиокомпанията, така и небето, пространството и пътуването. Униформата на екипажа на Joon ще бъде вдъхновена от новите модни тенденции, удобни и елегантни", гласи представянето.
"Започнахме със сегмента на целевите си клиенти на новото хилядолетие, за да създадем този нов бранд, който означава нещо за тях. Нашият бриф бе кратък и прост: да намерим име, което да илюстрира позитивното състояние на ума. Това поколение ни вдъхнови много: епикурейско и свързано, те са опортюнистични в положителния смисъл на думата, тъй като знаят как да се насладят на всеки момент и търсят качествени преживявания, които искат да споделят с другите. Joon е бранд, който носи тези ценности", заяви Каролайн Фонтен, вицепрезидент в Air France.
Тази нова авиокомпания ще бъде управлявана от Жан-Мишел Матю, главен изпълнителен директор на Joon. "Създаването на нова авиокомпания е исторически момент в много отношения. Joon е още една стъпка в разгръщането на стратегическия проект Trust Together. Създаването ѝ ще подобри рентабилността на Air France Group, което ще позволи да се намалят разходите и да се осигури устойчивост на бизнес модела. Жан-Мишел Матю, който от самото начало е участвал в създаването на тази нова авиокомпания, днес става главен изпълнителен директор. С всички екипи от групата ние съсредоточаваме енергията си върху успешното стартиране на Joon ", каза Франк Тернер, главен изпълнителен директор на Air France.

https://money.bg/business/aviokompaniya ... ign=footer
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 26 Юли 2017 13:53

Това определено ме шокира :lol:

Moldova's Terra Avia adds maiden B747

Terra Avia (TVR, Chisinau) has added a maiden B747-400 to its fleet Skyliner Aviation has reported. Formerly 9M-ACM with Malaysia's Eaglexpress Air Charter (9A, Kuala Lumpur Int'l), ER-BAC (msn 25628) was recently tracked in service for flynas (XY, Riyadh) on a Hajj charter contract.

The Moldovan ACMI/charter specialist previously operated a single A320-200 currently undergoing parked in Varna following return to the lessor.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... aiden-b747
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот epetkov » 26 Юли 2017 14:14

mashine1984 написа:Това определено ме шокира :lol:

Moldova's Terra Avia adds maiden B747

Terra Avia (TVR, Chisinau) has added a maiden B747-400 to its fleet Skyliner Aviation has reported. Formerly 9M-ACM with Malaysia's Eaglexpress Air Charter (9A, Kuala Lumpur Int'l), ER-BAC (msn 25628) was recently tracked in service for flynas (XY, Riyadh) on a Hajj charter contract.

The Moldovan ACMI/charter specialist previously operated a single A320-200 currently undergoing parked in Varna following return to the lessor.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... aiden-b747


Най-вероятно зад Terra Avia стоят руснаци. Регистрирана в Молдова, авиокомпанията ще може да лети от Русия през въздушното пространство на Украйна.
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 26 Юли 2017 14:17

epetkov написа:
mashine1984 написа:Това определено ме шокира :lol:

Moldova's Terra Avia adds maiden B747

Terra Avia (TVR, Chisinau) has added a maiden B747-400 to its fleet Skyliner Aviation has reported. Formerly 9M-ACM with Malaysia's Eaglexpress Air Charter (9A, Kuala Lumpur Int'l), ER-BAC (msn 25628) was recently tracked in service for flynas (XY, Riyadh) on a Hajj charter contract.

The Moldovan ACMI/charter specialist previously operated a single A320-200 currently undergoing parked in Varna following return to the lessor.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... aiden-b747


Най-вероятно зад Terra Avia стоят руснаци. Регистрирана в Молдова, авиокомпанията ще може да лети от Русия през въздушното пространство на Украйна.

ясно...
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 27 Юли 2017 12:07

Era of Jumbo Jet Nears End as Airbus Slashes A380 Production
European plane maker follows Boeing in scaling back biggest jetliners


LONDON—European plane maker Airbus SE EADSY 2.79% again cut production plans for its A380 superjumbo, bringing nearer to an end the era of the big, four-engine long-haul jets closely associated with the rise of global jet-setting.

Boeing Co. pioneered the age with the introduction of the iconic 747 jumbo jet, which entered service in 1970. But the latest model, the 747-8, has sold poorly. The Chicago-based plane maker has cut production plans and said it could cease building the humped-back jet.

Airbus said it would build only eight of its double-decker A380 a year from 2019. It had already cut production to 12 planes starting next year. Production of the aircraft, which have a list price of $436.9 million each, peaked at 30 aircraft in 2014. Airbus plans to build half that number this year.

“The situation is certainly not comfortable,” Airbus Chief Executive Tom Enders said, adding that there were sales prospects, but “not many.”

Singapore Airlines , the first operator of the plane, has said it wouldn’t renew the lease of its first A380s and planned to retire some starting next year. Other airlines, including Air France-KLM SA AFLYY 1.29% and Deutsche Lufthansa AG DLAKY 0.84% have reduced orders.

Airlines have shied away from the big, expensive planes, worried about filling all the seats. They have instead flocked to more efficient, twin-engine long-range jets such as Airbus’s A350 and Boeing’s 787 Dreamliner and 777. Even demand for those big planes has softened in recent months.

Airbus now loses money on every A380 built, though Mr. Enders said cost-cutting efforts mean the impact on earnings is marginal.

The plane maker has sold 317 A380s with Emirates Airline alone ordering 142 of them. The future of some A380 deals in the backlog are uncertain.

The company is also contending with supplier issues that are hobbling deliveries of some of its more popular planes. Delivering new planes smoothly underpins its promise to investors that earnings and cash flow will improve toward the end of the decade.

Lower deliveries of those planes, particularly the A320neo single-aisle jetliner that has a record backlog of orders and the A350 long-range jet, dragged on the company’s second-quarter earnings Thursday. Airbus reported a 34% fall in net income to €895 million ($1.1 billion). The company also suffered about €2 billion in cash outflow in the first six months of 2017.

Airbus did, however, stick to its full-year guidance, including delivering about 720 jetliners. That would include close to about 200 A320neo models, which Mr. Enders said was contingent on engines being available. Airbus said meeting its targets was now “more challenging.”

Shares in Airbus fell more than 3% in early trading in response to the figures.

The European aircraft maker couldn’t match Boeing Co, which reported strong second-quarter results Wednesday, including $4.5 billion in free cash flow, propelled its stock up nearly 10% on the day to close at a record high.

Mr. Enders expressed frustration with continued problems Pratt & Whitney, a unit United Technologies Corp. UTX -0.73% , was having with the engines it makes for the A320neo.

The engine maker delivered to Airbus far fewer engines than it should have in the first six months and reliability problems haven’t been fixed, the Airbus CEO said. “They certainly need to work hard and harder to fix the outstanding issues,” he said, adding it should be a “winning engine.”

United Technologies Chief Financial Officer Akhil Johri this week said supply chain issues had been addressed and reliability issues would be completely fixed by year-end. The company stuck to its commitment to ship 350 to 500 of the engine this year.

Despite the production headaches, Airbus is pressing forward with boosting output of A320 planes to 60 a month in 2019. With a backlog of more than 5,500 single-aisle planes, Airbus is sold out through 2022, Mr. Enders said.

The large cash outflow in the first six months also was caused by a decision from Qatar Airways to cancel an order for four A350 long-range jets that are already built. Mr. Enders said the plane maker remained in talks with the airline about the planes.


https://www.wsj.com/articles/airbus-ear ... 6?mod=e2fb
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 01 Авг 2017 17:11

Уличиха служители на италианско летище в кражби от багажа на пътниците
Италианската полиция разпространи кадри от охранителни камери,
които разкриват безскрупулни кражби на багаж на летище „Фиумичино” в Рим.
Кадрите са част от разследване на изгубения багаж на пътници,
преминали през летището. Органите на реда са получили сигнали за много подобни грабежи.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта